Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Zarządzanie projektami

Cele

CELEM SZKOLENIA jest nabycie podstawowych umiejętności zarządzania projektem, planowania, przygotowania i kontrolowania prac zespołu, organizacji projektu i jego właściwego wsparcia.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budowa projektu
  • Efektywnie komunikować się w zespole projektowym
  • Opracować harmonogram prac dla zespołu i kierownictwa
  • Stosować w praktyce reguły monitorowania i raportowania postępu prac projektowych
  • Aktywnie wpływać na realizację i doskonalenie wyników zespołu projektowego
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost skuteczności i terminowości realizacji powierzonych celów projektowych
  • Wzrost efektowności współpracy w zespole projektowym
  • Efektywne stosowanie poznanych narzędzi zarządzania projektami
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację zadań projektowych
  • Budowanie wizerunku menedżera profesjonalisty

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost skuteczności zarządzania projektami w organizacji
  • Wzrost skuteczności realizacji celów organizacyjnych
  • Poprawa przepływu informacji w firmie
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Podstawy Zarządzania Projektem

  • Projekt w strukturze organizacyjnej. Definicja “projektu”
  • Moje projekty (prezentowane przykłady stanowić będą case’y w dalszej części szkolenia)
  • Obszary zarzadzania projektem, czynniki sukcesu projektu

Analiza projektu

  • Zasady inicjowania projektu – uzasadnienie biznesowe
  • Struktura organizacyjna projektu. Planowanie zakresu projektu. Cykl życia projektu.
  • Matryca Podziału Odpowiedzialności. Matryca Logiczna. Struktura Podziału Prac – WBS

Budowanie efektywnej koalicji współpracy wokół projektu

  • Macierz diagnozy sytuacji projektu
  • Mapa zaangażowania – rozpoznawania i angażowanie stakeholders projektu

Budowanie zespołu projektowego

  • Rola kierownika zespołu projektowego
  • Dobór zespołu projektowego. Podziału prac w projekcie, podział zadań i obowiązków
  • Prowadzenie efektywnych spotkań, podnoszenie efektywności pracy w zespole – zasada GRIP

Planowanie projektu

  • Poziomy planowania – określanie priorytetów – zasady Pareto i Eisenhowera
  • Wykres sieciowy, Wykres Gantta, Łańcuch krytyczny, Wartość wypracowana

Realizacja projektu

  • Monitorowanie przebiegu projektu
  • Kontrola postępów w projekcie (stosowane narzędzia min.: wykresy Gantta, sieć zależności, a analiza ścieżki krytycznej CPM, zastosowanie metody PERT)
  • Narzędzia rozwiązywania problemów w trakcie realizacji projektów – technika rybich ości, burza mózgów, metoda 635

Komunikacja w projekcie

  • Plan komunikacji w projekcie – ustalanie zakresu i sposobów komunikowania się
  • Informacja zwrotna w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

  • Identyfikacja i kwantyfikacja ryzyka
  • Strategia zarządzania ryzykiem

Zarządzanie budżetem

  • Rozliczenie kosztów realizacji projektu
  • Planowane koszty vs. zrealizowane (skuteczność zarządzania budżetem)

Zamykanie projektu

  • Stworzenie raportów na koniec projektu
  • Analiza wartości wypracowanej przez projekt
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.