CELEM SZKOLENIA jest nabycie podstawowych umiejętności zarządzania projektem, planowania, przygotowania i kontrolowania prac zespołu, organizacji projektu i jego właściwego wsparcia.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Budowa projektu
Efektywnie komunikować się w zespole projektowym
Opracować harmonogram prac dla zespołu i kierownictwa
Stosować w praktyce reguły monitorowania i raportowania postępu prac projektowych
Aktywnie wpływać na realizację i doskonalenie wyników zespołu projektowego
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost skuteczności i terminowości realizacji powierzonych celów projektowych
Wzrost efektowności współpracy w zespole projektowym
Wzrost zaangażowania pracowników w realizację zadań projektowych
Budowanie wizerunku menedżera profesjonalisty
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost skuteczności zarządzania projektami w organizacji
Wzrost skuteczności realizacji celów organizacyjnych
Poprawa przepływu informacji w firmie
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Podstawy Zarządzania Projektem
Projekt w strukturze organizacyjnej. Definicja “projektu”
Moje projekty (prezentowane przykłady stanowić będą case’y w dalszej części szkolenia)
Obszary zarzadzania projektem, czynniki sukcesu projektu
Analiza projektu
Zasady inicjowania projektu – uzasadnienie biznesowe
Struktura organizacyjna projektu. Planowanie zakresu projektu. Cykl życia projektu.
Matryca Podziału Odpowiedzialności. Matryca Logiczna. Struktura Podziału Prac – WBS
Budowanie efektywnej koalicji współpracy wokół projektu
Macierz diagnozy sytuacji projektu
Mapa zaangażowania – rozpoznawania i angażowanie stakeholders projektu
Budowanie zespołu projektowego
Rola kierownika zespołu projektowego
Dobór zespołu projektowego. Podziału prac w projekcie, podział zadań i obowiązków
Prowadzenie efektywnych spotkań, podnoszenie efektywności pracy w zespole – zasada GRIP
Planowanie projektu
Poziomy planowania – określanie priorytetów – zasady Pareto i Eisenhowera
Wykres sieciowy, Wykres Gantta, Łańcuch krytyczny, Wartość wypracowana
Realizacja projektu
Monitorowanie przebiegu projektu
Kontrola postępów w projekcie (stosowane narzędzia min.: wykresy Gantta, sieć zależności, a analiza ścieżki krytycznej CPM, zastosowanie metody PERT)
Narzędzia rozwiązywania problemów w trakcie realizacji projektów – technika rybich ości, burza mózgów, metoda 635
Komunikacja w projekcie
Plan komunikacji w projekcie – ustalanie zakresu i sposobów komunikowania się
Informacja zwrotna w projekcie
Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Identyfikacja i kwantyfikacja ryzyka
Strategia zarządzania ryzykiem
Zarządzanie budżetem
Rozliczenie kosztów realizacji projektu
Planowane koszty vs. zrealizowane (skuteczność zarządzania budżetem)
Zamykanie projektu
Stworzenie raportów na koniec projektu
Analiza wartości wypracowanej przez projekt
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.