CELEM SZKOLENIA jest podniesienie umiejętności delegowania zadań i uprawnień, jako kluczowy element sprawnego zarządzania przez cele oraz modelu zarządzania sytuacyjnego.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Określać i wyznaczać cele oraz delegować zadania pracownikom
Udzielać uprawnień i motywować pracowników do działania
Dopasowywać zadania do kompetencji pracowników
Prowadzić rozmowy z pracownikiem oraz przekazywać mu informacje zwrotne dotyczące oczekiwanych poziomów wykonania zadań
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost skuteczności organizacji pracy własnej i podległego zespołu
Wzrost szybkości w podejmowaniu właściwych decyzji
Wzrost pewności siebie w podejmowaniu decyzji
Wzrost efektywności i transparentności pracy własnej podległych pracowników
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
Obniżenie poziomów marnotrawstw w poszczególnych procesach
Wzrost szybkości reakcji firmy na potrzeby jej klientów zewnętrznych i wewnętrznych
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIA
Wprowadzenie do delegowania
Czym jest, a czym nie jest delegowanie
Delegowanie zadań, a zlecanie zadań – różnice
Poziomy i zakresy zadań do delegowania, zakresy odpowiedzialności
Rola menedżera w efektywności pracy zespołowej
Sposoby delegowania zadań dla uzyskania wysokiej efektywności pracy
Dobór rodzaju zadań do poziomu doświadczeń i kompetencji pracowników
Oszacowanie poziomu niezależności pracownika do realizacji zadań
Delegacja decyzyjności i uprawnień jako kluczowy element sprawnego zarządzania przez cele
Delegowanie zadań – dobór stylu kierowania
Style kierowania, a delegowanie zadań
Delegowanie jako element modelu zarządzania sytuacyjnego
Koszty źle dobranego stylu kierowania
Zasady organizacji pracy w procesie delegowania zadań
Zasady formułowania i uzgadniania celów
Jak sprawić by pracownicy w pełni identyfikowali się z celami przedsiębiorstwa
Włączanie pracowników w proces planowania działań
Wzbudzanie samodzielność u podwładnych
Wpływ delegowania na rozwój i wzrost motywacji pracowników
Uprawnienia pracowników i ich decyzyjność w projekcie
Analiza błędów w delegowaniu zadań
Monitorowanie i rozliczanie wykonywania zadań
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.