Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Ocena pracy pracowników

Cele

CELEM SZKOLENIA jest poszerzenie wiedzy menedżerów w zakresie zarzadzania rezultatami pracy w organizacji oraz rozwój kompetencji prowadzenia rozmów oceniających i udzielania konstruktywnego feed-backu nt. wyników pracy pracowników. Warsztat oparty jest o przykłady wdrożeń ocen pracowniczych stosowanych w różnych firmach.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować zasady wyznaczania celów
  • Skutecznie kontrolować pracę pracowników
  • Prowadzić efektywne rozmowy feedbackujące z pracownikami
  • Obiektywnie oceniać pracę i kompetencje podwładnych
  • Tworzyć plany rozwojowe wraz z podwładnymi
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost efektywności i transparentności pracy pracowników
  • Wzrost skuteczności monitorowania wyników pracy
  • Wzrost skuteczności prowadzonych rozmów o wynikach pracy
  • Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów indywidualnych i podległego zespołu


KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost zaangażowania pracowników w organizacji
  • Wzrost efektywności pracy pracowników, zespołów i całej organizacji
  • Wzrost skuteczności realizacji celów biznesowych
  • Poprawa konkurencyjności firmy
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji, strategii firmy i systemu zarządzania personelem
  • Potrzeba stosowania systemu ocen pracowniczych – dylematy oceny, warunki skuteczności systemu ocen. Korzyści ze stosowania systemu oceny w organizacji.
  • Oceny okresowe vs. bieżące zarządzanie wynikami
  • Zarządzanie przez cele. Ustalenie celów, na wszystkich poziomach zarzadzania. Kaskadowanie celów.
  • Ustalanie norm, standardów oceny pracy. Ustalenie kryteriów kontroli i oceny pracy
  • Dobór odpowiednich wskaźników efektywności (KPI)
  • Przewidywanie momentów krytycznych w wykonywanych zadaniach i ich uprzedzanie poprzez działania korekcyjne
  • Ocena zadań i ocena sposobu wykonywania pracy na różnych stanowiskach pracy. Ocena pracy czyli porównanie rzeczywistych rezultatów pracy pracownika z ustalonymi wcześniej celami, normami, standardami, zadaniami
  • Rozliczanie kompetencji jako element systemu ocen. Czym są kompetencje? Profil kompetencyjny stanowiska pracy a profil kompetencji pracownika
  • Jak oceniać kompetencje – rola zachowań w systemie kompetencji (w oparciu o model kompetencyjny klienta)
  • Rola rozmowy oceniającej w procesie oceny wyników pracowników vs. bieżący stały feedback o wynikach pracy
  • Przygotowanie i prowadzenie rozmowy oceniającej (rozwojowej).

Zasady prowadzenia rozmów oceniających

  • optymalna struktura rozmowy oceniającej
  • przyczyny błędów w ocenianiu – jak ograniczać subiektywizm w ocenie?

Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej o wynikach pracy i ocenie kompetencji

  • ocena wyników pracy i stopnia realizacji celów, formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych i pochwał
  • prowadzenie rozmowy z „trudnym” pracownikiem
  • ustalenia planu działań usprawniających pracę
  • symulacja udzielania informacji zwrotnej
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.