Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Inspirowanie i rozwijanie pracowników – czyli zarządzanie wiedzą w organizacji

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji zarządzania procesem rozwoju pracowników w firmie,  skutecznego doboru różnorodnych narzędzi rozwojowych (m.in.: szkoleń, coachingu, mentoringu etc.) do potrzeb pracowników oraz tworzenia strategii rozwojowych w odniesieniu do strategii biznesowych firmy.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Planować działania rozwojowe pracowników
  • Diagnozować i oceniać poziomy kompetencji podwładnych
  • Stosować narzędzia rozwojowe adekwatnie do potrzeb i możliwości podwładnych
  • Angażować pracowników do samodzielnego rozwoju
Korzyści

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników wspierające realizację celów strategicznych firmy
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Wzrost skuteczność realizacji celów organizacji
  • Poprawa konkurencyjności firmy
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację wyznaczonych celów i codziennych zadań
  • Skuteczne wykorzystanie potencjału podległych pracowników
  • Wzrost skuteczności oceny kompetencji podwładnych
  • Wzrost skuteczności procesów rozwojowych podwładnych
  • Wzrost efektywności i transparentności pracy pracowników
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zarządzanie rozwojem pracowników w firmie

  • Budowanie partnerstwa biznesowego na rzecz rozwoju w organizacji
  • Rola wszystkich interesariuszy w procesie szkoleniowym (tzw. kwintet szkoleniowy) – czyja rola kluczowa: HRu czy menedżera?
  • Angażowanie pracowników do rozwoju
  • Strategia rozwoju pracowników w organizacji vs strategia biznesowa

Budowanie polityki rozwojowej firmy nastawionej na efektywność biznesową firmy

  • Planowanie działań rozwojowych
  • Analiza potrzeb biznesowych vs analiza potrzeb rozwojowych pracowników
  • Ustalanie celów biznesowych dla rozwoju personelu w organizacji
  • Opracowanie i realizacja programów rozwojowych
  • Wdrożenie rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy
  • Ocena efektywności biznesowej programów rozwojowych – dobór metod ewaluacyjnych
  • Różne narzędzia rozwojowe kompetencji pracowników (m.in.: szkolenia, coaching, mentoring)

Rozwój pracowników jako kluczowa kompetencja kadry kierowniczej

  • Menedżer mentorem i coachem – jego rola i kluczowe zadania
  • Menedżerskie narzędzia rozwoju pracownika
  • Dobieranie odpowiednich narzędzi i wspieranie pracownika w jego rozwoju, definiowanie jego celów rozwojowych
  • Ocena pracy, a rozwój pracowników
  • System motywacyjny, a rozwój pracowników
  • Zarządzanie talentami w firmie, a rozwój pracowników

Ocena kompetencji pracowników

  • Rozliczanie kompetencji jako element systemu ocen
  • Czym są kompetencje? Profil kompetencyjny stanowiska pracy, a profil kompetencji pracownika
  • Rola zachowań w systemie kompetencji – jak oceniać kompetencje (w oparciu o model kompetencyjny firmy)
  • Diagnoza kompetencji pracowniczych i określenie luk kompetencyjnych
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.