Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Zarządzanie efektywnością zespołu

Cele

CELEM SZKOLENIA jest nabycie umiejętności skutecznego planowania i organizowania pracy pracowników oraz efektywnego wykorzystania narzędzi do planowania i kontroli realizacji zadań w zespole.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować w praktyce zasady pracy z „Time Planerem”
  • Wyznaczać priorytety i zadania w oparciu macierz Eisenhowera
  • Identyfikować potrzeby w oparciu o zasadę Pareto
  • Stosować zasadę ABC do skutecznego zarządzania czasem pracy zespołu
  • Zwiększać efektywność własną i zespołów poprzez stosowanie poznanych narzędzi
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Skrócenie czasu realizacji wyznaczonych zadań
  • Wzrost jasności i transparentności pracy u pracowników
  • Wzrost skuteczności w realizacji zadań
  • Optymalizacja i racjonalizacja decyzji
  • Efektywne wykorzystanie technik w planowaniu i delegowaniu zadań

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Optymalizowanie procesów decyzyjnych w organizacji
  • Wzrost efektywności w podejmowaniu właściwych decyzji
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Wzrost szybkości reakcji firmy na potrzeby jej klientów zewnętrznych i wewnętrznych
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIA

Wprowadzenie do zagadnień efektywności pracy

  • Identyfikacja własnego stylu planowania i organizowania pracy (nawyki pracy)
  • Rola menedżera w efektywności pracy zespołowej

Planowanie strumienia zadań

  • Zasadnicze reguły planowania czasu pracy
  • Planowanie i organizowanie pracy w zespole
  • Określanie celu – zasada SMART
  • Kryterium celów biznesu – Kryterium relacji z ludźmi

Hierarchizacja zadań – przegląd narzędzi wspierających podejmowanie decyzji. Analiza czasu pracy:

  • Identyfikacja zadań priorytetowych
  • Wyznaczanie priorytetów wg zasady Pareto
  • Analiza priorytetów wg zasady Eisenhowera
  • Moje priorytety a priorytety innych – jak je uzgadniać?
  • Strategie działania w poszczególnych obszarach matrycy Eisenhower’a
  • Rodzaje zadań ważnych I pilnych
  • Koszty funkcjonowania w obszarach ważnych i pilnych

Metody planowania i organizowania pracy

  • Planowanie i organizowanie pracy z zastosowaniem techniki PERT
  • Dyskusja nad wadami i zaletami planowania miękkiego i sztywnego
  • Ryzyko działań nieprzewidzianych, jaki założyć margines błędu?
  • Diagnoza czynników najczęściej pożerających czas na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym
  • Poszukiwanie strategii naprawczych w celu zwiększenia efektywności działań poszczególnych pracowników, zespołów, organizacji jako struktury
  • Obieg dokumentów w firmie (analiza i selekcja dokumentów)
  • Racjonalne organizowanie spotkań i narad

Wyznaczanie i przekazywanie zadań do wykonania

  • Ustalanie norm i standardów zadań do wykonania. Wyznaczanie zestawu KPI służących do realizacji celów biznesowych
  • Kontrola czasu pracy podwładnych
  • Czynniki podlegające kontroli – wyniki, przebieg prac, zakresy kontroli
  • Przykładowe listy kontrolne
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.