CELEM SZKOLENIA jest nabycie umiejętności skutecznego planowania i organizowania pracy pracowników oraz efektywnego wykorzystania narzędzi do planowania i kontroli realizacji zadań w zespole.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Stosować w praktyce zasady pracy z „Time Planerem”
Wyznaczać priorytety i zadania w oparciu macierz Eisenhowera
Identyfikować potrzeby w oparciu o zasadę Pareto
Stosować zasadę ABC do skutecznego zarządzania czasem pracy zespołu
Zwiększać efektywność własną i zespołów poprzez stosowanie poznanych narzędzi
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Skrócenie czasu realizacji wyznaczonych zadań
Wzrost jasności i transparentności pracy u pracowników
Wzrost skuteczności w realizacji zadań
Optymalizacja i racjonalizacja decyzji
Efektywne wykorzystanie technik w planowaniu i delegowaniu zadań
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Optymalizowanie procesów decyzyjnych w organizacji
Wzrost efektywności w podejmowaniu właściwych decyzji
Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
Wzrost szybkości reakcji firmy na potrzeby jej klientów zewnętrznych i wewnętrznych
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIA
Wprowadzenie do zagadnień efektywności pracy
Identyfikacja własnego stylu planowania i organizowania pracy (nawyki pracy)
Rola menedżera w efektywności pracy zespołowej
Planowanie strumienia zadań
Zasadnicze reguły planowania czasu pracy
Planowanie i organizowanie pracy w zespole
Określanie celu – zasada SMART
Kryterium celów biznesu – Kryterium relacji z ludźmi
Hierarchizacja zadań – przegląd narzędzi wspierających podejmowanie decyzji. Analiza czasu pracy:
Identyfikacja zadań priorytetowych
Wyznaczanie priorytetów wg zasady Pareto
Analiza priorytetów wg zasady Eisenhowera
Moje priorytety a priorytety innych – jak je uzgadniać?
Strategie działania w poszczególnych obszarach matrycy Eisenhower’a
Rodzaje zadań ważnych I pilnych
Koszty funkcjonowania w obszarach ważnych i pilnych
Metody planowania i organizowania pracy
Planowanie i organizowanie pracy z zastosowaniem techniki PERT
Dyskusja nad wadami i zaletami planowania miękkiego i sztywnego
Ryzyko działań nieprzewidzianych, jaki założyć margines błędu?
Diagnoza czynników najczęściej pożerających czas na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym
Poszukiwanie strategii naprawczych w celu zwiększenia efektywności działań poszczególnych pracowników, zespołów, organizacji jako struktury
Obieg dokumentów w firmie (analiza i selekcja dokumentów)
Racjonalne organizowanie spotkań i narad
Wyznaczanie i przekazywanie zadań do wykonania
Ustalanie norm i standardów zadań do wykonania. Wyznaczanie zestawu KPI służących do realizacji celów biznesowych
Kontrola czasu pracy podwładnych
Czynniki podlegające kontroli – wyniki, przebieg prac, zakresy kontroli
Przykładowe listy kontrolne
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.