Standard SUS 2.0 czyli Usług Szkoleniowo-Rozwojowych określa wymagania stawiane wobec firm szkoleniowo – doradczych (prowadzących usługi szkoleniowe, coachingowe, doradcze, e-learningowe itp.) w zakresie przygotowania, realizacji i ewaluacji oferowanych usług.
Wyznacza standardy oraz koncentruje się na ocenie w 4 obszarach:
SUS 2.0 jest standardem certyfikowanym, jego spełnienie potwierdza audyt przeprowadzony przez profesjonalną i niezależną organizację certyfikującą o międzynarodowej renomie, specjalizującą się w audytach systemów zarządzania – DEKRA Certification.
Spełnia wymagania systemu zapewnienia jakości dla firm szkoleniowo-rozwojowych, które są zainteresowane wpisem do Bazy Usług Rozwojowych (BUR) prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i świadczeniem usług dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego za pośrednictwem Regionalnych Programów Operacyjnych.
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0:
SUS 2.0 – to standard usług szkoleniowo – rozwojowych od ekspertów dla ekspertów
Link do strony PIFS z SUS 2.0 http://sus.pifs.org.pl/
Poznaj standard SUS 2.0 https://pifs.org.pl/pliki/SUS/Standard-SUS-2-0.pdf
Poznaj standard SUZ (Standard Usług Zdalnego Uczenia się)
https://www.rada.pifs.org.pl/wp-content/uploads/2021/03/Standard_SUZ_2021.pdf
Standard SUZ określa wymogi wobec usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnej, z wykorzystaniem technologii, synchronicznie i/lub asynchronicznie.
Głównym celem standardu SUZ jest zapewnienie wysokiego poziomu jakości usług rozwojowych realizowanych zdalnie oraz dostarczenie obiektywnych kryteriów do oceny tej usługi.
Standard SUZ skupia się wyłącznie na wymaganiach specyficznych i dotyczących tylko usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnie. Nie stanowi więc podstawy oceny usług szkoleniowo rozwojowych, jako takich, do których to dedykowany jest standard SUS 2.0.
Standardu Usług Zdalnego uczenia się SUZ składa się z określenia standardów w 3 obszarach: