Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Kierowanie zespołem budujące zaangażowanie pracowników

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności: skutecznego planowania, monitorowanie i egzekwowania
wyznaczonych celów zespołowych, motywowania i budowania zaangażowania, budowanie efektywnej
współpracy w zespole, wywierania wpływu i przekonywania ludzi do realizacji wyznaczonych celów oraz
rozwijanie świadomości roli kierowniczej.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • integrować zespół wokół realizacji celów biznesowych
  • właściwie planować i organizować pracę zespołu
  • efektywnie zarządzać pracą podwładnych
  • stosować narzędzia modyfikowania zachowań proefektywnościowych pracowników
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów i zadań pracownikom
  • Wzrost efektywności i transparentności pracy pracowników
  • Wzrost skuteczności monitorowania podległego procesu i przebiegu pracy pracowników
  • Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami, na temat wyników pracy

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Wzrost skuteczności realizacji celów biznesowych na poziomie zespołów i organizacji
  • Wzrost zaangażowania pracowników w organizacji
  • Skuteczniejsze użycie narzędzi służących do modyfikowania zachowań pracowników i egzekwowania wyznaczonych zadań
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Czynniki wpływające na efektywność pracy zespołu
  • Rola menedżera w efektywności pracy swojego zespołu
  • Dobór stylu kierowania ludźmi do stopnia złożoności zadań i dojrzałości członków zespołu (posiadanego doświadczenia i poziomu rozwoju kompetencji podwładnych). Zarządzanie sytuacyjne Hersey’a-Blancharda
  • Budowanie zespołu zadaniowego (orientacja na wyniki/targety), budowanie zespołowego myślenia, integracja zespołu wokół celów biznesowych, odpowiedzialność zespołowa za realizacje celów)

Zarządzanie efektywnością pracownika

  • Planowanie i organizacja pracy w zespole.
  • Wyznaczanie celów dla zespołu
  • Podział odpowiedzialności w zespole. Delegowanie zadań. Błędy w delegowaniu i jak ich unikać.
  • Kontrolowanie i egzekwowanie wyznaczonych celów w oparciu o KPI.
  • Techniki dyscyplinowania i egzekwowania celów: model GROW, technika FUKO etc.
  • Ocena efektywności pracy podległych pracowników i prowadzenie rozmów rozwojowych.
  • Techniki prowadzenia rozmów rozwojowych: rodzaje feedbacku: korygujący, rozwojowy, wzmacniający (motywujący), sesje feedbackowe, struktura kanapkowa, jednominutowe pochwały i nagany (K. Blanchard) etc.
  • Motywowanie pracowników i budowanie ich zaangażowania do pracy
  • Dopasowanie zadań i środowiska pracy do typu motywacji pracownika
  • Wspieranie pracowników w ich rozwoju zawodowym oraz samodzielności i odpowiedzialności
  • Narzędzia modyfikowania zachowań pracowników (nagrody i konsekwencje w skutecznym kierowaniu zespołem)

 

Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.