Jakie są kluczowe kompetencje niezbędne do efektywnej pracy w świecie VUCA, w ciągle zmieniającej się i niepewnej rzeczywistości? Jakich nowych kompetencji tzw. przyszłości potrzebują organizacje i rynek pracy 21 wieku?
Biznes w 21 wieku charakteryzuje ogromna dynamika zmian rynkowych, gospodarczych i społecznych, ciągle rosnąca konkurencja, zmieniające się mody i trendy, a przez to potrzeby Klientów, które napędzane są gwałtownym rozwojem technologicznym.
Wg Światowego Forum Ekonomicznego do 2022 r. w wyniku automatyzacji pracy zniknie 75 mln miejsc pracy, a w to miejsce pojawi się nawet 133 mln nowych stanowisk. Z każdym rokiem na rynku pracy będą pojawiały się nowe obszary specjalizacji.
Żyjmy w czasach, gdzie praktycznie wszystko, w tym wiedza, szybko się zmienia, dezaktualizuje, a przepływ informacji jest niezwykle dynamiczny. To powoduje konieczność ciągłego uczenia się, szybkiego docierania do właściwych informacji, odpowiedniego ich selekcjonowania i stosowania w praktyce. Coraz częściej, niezbędna okazują się umiejętność radzenia sobie z niepewnością oraz elastyczność i łatwość adaptowania się do zmieniających się warunków, czyli tzw. zwinność pracy.
Zwinność pracy ludzi staje się kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm na rynku, a ta zależy od posiadanych przez nich kompetencji tzw. przyszłości. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat ponad 70% pracodawców, będzie wymagała u swoich pracowników następujących kompetencji zwanych obecnie kompetencjami przyszłości:
Przedstawione poniżej obszary i tematy szkoleniowe mają na celu pomóc Waszym organizacjom i pracowników w rozwijaniu i doskonaleniu tych kompetencji, które są kluczowe dla efektywnego i zwinnego działania w obecnym, niepewnym i dynamicznie zmieniającym się świecie, nazywanym VUCA