Biznes w XXI wieku charakteryzuje się ogromną dynamiką zmian rynkowych, gospodarczych i społecznych, ciągle rosnącą konkurencją oraz zmieniającymi się modami i trendami, a przez to również potrzebami klientów, które napędzane są gwałtownym rozwojem technologicznym. Według Światowego Forum Ekonomicznego, do 2022 r. w wyniku automatyzacji pracy zniknie 75 mln miejsc pracy, a w ich miejsce pojawi się nawet 133 mln nowych stanowisk. Z każdym rokiem na rynku pracy będą pojawiały się nowe obszary specjalizacji.
Żyjemy w czasach, w których praktycznie wszystko, w tym wiedza, szybko się zmienia i dezaktualizuje, a przepływ informacji jest niezwykle dynamiczny. To powoduje konieczność ciągłego uczenia się, szybkiego docierania do właściwych informacji, ich odpowiedniego selekcjonowania oraz stosowania w praktyce. Coraz częściej niezbędne stają się umiejętność radzenia sobie z niepewnością, elastyczność i łatwość adaptowania się do zmieniających się warunków, czyli tzw. zwinność pracy.
Zwinność ludzi staje się kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm na rynku, a ta zależy od posiadanych przez nich kompetencji tzw. przyszłości. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat ponad 70% pracodawców będzie wymagało u swoich pracowników następujących kompetencji, zwanych obecnie kompetencjami przyszłości:
Przedstawione poniżej obszary i tematy szkoleniowe mają na celu pomóc Waszym organizacjom oraz pracownikom w rozwijaniu i doskonaleniu tych kompetencji, które są kluczowe dla efektywnego i zwinnego działania w obecnym, niepewnym i dynamicznie zmieniającym się świecie, nazywanym VUCA.