Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność liderów i organizacji

Autentyczne przywództwo – budowanie autorytetu wśród pracowników

Cele

CELEM SZKOLENIA jest budowanie autorytetu jako umiejętności kierowania ludźmi, aby wywierać silny, pozytywny wpływ na sposób pracy, decyzje i wybory pracowników, motywując ich do skutecznych działań. Celem szkolenia jest budowanie autorytetu wynikającego z postawy, a nie ze stanowiska oraz zdobycie szczerego szacunku u pracowników.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Świadomie wykorzystać własne predyspozycje i kształtować swoją pozycję jako lidera w zespole
  • Swoją postawą kształtować relacje na linii przełożony-podwładny i współpracownicy oparte o zaufanie
  • Świadomie budować własny autorytet w zespole
Korzyści
  • Wzrost autorytetu w zespole
  • Większa skuteczność osobista w relacjach interpersonalnych
  • Wzrost efektywności współpracy w zespole
  • Wzrost skuteczności przewodzenia ludźmi
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zasady budowania autorytetu

  • Pojęcia podstawowe – co się składa na autorytet. Rodzaje autorytetu lidera
  • Rozpoznanie własnych predyspozycji do pełnienia roli lidera. Analiza własnych mocnych stron, na czym opiera się mój autorytet
  • Bilans kompetencji pożądanych i posiadanych. Określenie najważniejszych kompetencji lidera
  • Kształtowanie postawy lidera. Przebieg procesu budowania autorytetu. Punkty krytyczne w budowaniu autorytetu

Tworzenie wizerunku szefa w oczach podwładnych

  • Budowanie autorytetu wynikającego z postawy, a nie nadanej funkcji czy stanowiska
  • Siła i oddziaływanie autorytetu w zespole. Zdobycie szczerego szacunku u podległych pracowników

Sytuacje trudne w budowaniu autorytetu

  • Trudności w kierowaniu zespołem składającym się z wcześniejszych kolegów. Techniki zmiany relacji z kolegi na przełożonego
  • Trudność w kierowaniu osobami starszymi, młodszymi, bardziej lub mniej doświadczonymi
  • Podważanie autorytetu nie wprost i sposoby radzenia sobie z tą sytuacją
  • Reagowanie na kwestionowanie Twojego stanowiska i funkcji
  • Jak reagować na oznaki buntu i konfliktów w zespole

Sposoby budowania autorytetu

  • Identyfikacja preferowanego stylu w kontaktach z ludźmi
  • Skuteczna komunikacja z podwładnymi. Język wspierający autorytet
  • Egzekwowanie zadań i obowiązków
  • Wyrażanie pochwał i konstruktywnej krytyki.
  • Asertywność w relacjach z przełożonymi i podwładnymi
  • Lider jako siła wywierająca pozytywny wpływ na decyzje i wybory pracowników motywując ich i angażując ich do działania
  • Motywacja pozafinansowa czyli techniki wywierania wpływu na zaangażowanie pracowników. Mity motywowania.
  • Powody niskiej współpracy u pracowników
  • Świadomość biznesowa – orientacja na wyniki, praca w oparciu o podstawowe KPI
  • Identyfikowanie i rozumienie przebiegu podstawowych procesów w organizacji
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.