Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Lean szkolenia

Podnoszenie świadomości biznesowej pracownika

Cele

CELEM SZKOLENIA jest wzrost świadomości biznesowej menedżerów w aspekcie samodoskonalenia i rozwoju pracowników, umiejętność pracy w oparciu o budżet (planowanie i realizacja budżetu), prawidłowe przepływy finansowe dla firmy (cash flow) oraz wskaźniki biznesowe (KPI).

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Analizować koszty działalności i decyzji
  • Określać kluczowe wskaźniki efektywności procesów
  • Eliminować problemy decyzyjne i komunikacyjne w podległych procesach
  • Budować kulturę współodpowiedzialności za wyniki i świadomości biznesowej
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost świadomości biznesowej wśród pracowników
  • Wzrost efektywności pracy i realizacji codziennych zadań
  • Indywidualna i zespołowa odpowiedzialność za wyniki
  • Skrócenie czasu realizacji zadań oraz optymalne angażowanie zasobów

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Osiąganie lepszych wyników biznesowych
  • Optymalizacja procesów
  • Wzrost satysfakcji klientów wewnętrznych i zewnętrznych firmy
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Zrozumienie zasad działania biznesu, a rozumienie biznesu klienta
  • Struktura firmy, a jej procesy biznesowe
  • Wzajemne relacje i powiązania poszczególnych działów firmy
  • Rodzaje i przebieg procesów w przedsiębiorstwie i ich zależność między sobą
  • Zmiany w procesie i jej wpływ na wynik finansowy firmy
  • Kluczowe wskaźniki determinujące efektywność procesów w organizacji (koszt, jakość, terminy, zysk etc.) i satysfakcję klienta
  • Realizacja celów indywidualnych, a celów biznesowych organizacji – zależności pomiędzy celami strategicznymi oraz codziennymi działaniami pracowników
  • Odpowiedzialność za dany obszar biznesu w firmie
  • Wpływ pracownika na kształtowanie zysków firmy
  • Wpływ jakości pracy pracowników na wynik finansowy firmy i satysfakcje klienta
  • Po co optymalizować procesy i racjonalizować koszty działalności przedsiębiorstwa?
  • Jak funkcjonują procesy i obieg komunikacji w przedsiębiorstwie?
  • Co to są „silosy” funkcjonalne i komunikacyjne?
  • Wpływ kultury świadomości biznesowej pracowników na osiąganie lepszych wyników ekonomicznych w danym przedsiębiorstwie
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.