Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Lean szkolenia

Narzędzia lean management

Cele

CELEM SZKOLENIA jest przygotowanie menedżerów do skutecznego wdrażania lean management w organizacji poprzez poznanie metod i narzędzi Lean służących usprawnianiu i optymalizacji procesów.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować narzędzia Lean Management w podległych procesach biznesowych
  • Sprawnie identyfikować obszary marnotrawstw w podległych procesach
  • Optymalizować procesy w oparciu o sprawdzone narzędzia i rozwiązania
  • Redukować koszty dzięki wdrażaniu usprawnień w procesach
  • Planować działania zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia
  • Budować kulturę Lean w podległych jednostkach organizacyjnych
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Poznanie narzędzi optymalizacji procesów biznesowych
  • Poznanie metod pracy, które w znaczący sposób wpływają na podniesienie jakości procesów poprzez eliminację marnotrawstw
  • Wdrożenie w codzienną praktykę rozwiązań pozwalających na szybkie i efektywne zmniejszenie kosztów produkcji w różnych jej obszarach
  • Skrócenie czasu realizacji zadań oraz optymalne angażowanie zasobów

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost świadomości biznesowej wśród pracowników
  • Zwiększenie produktywności i wydajności pracowników
  • Zaangażowanie pracowników w utrzymanie standardów pracy i optymalizowanie procesów
  • Większa skuteczność działania ludzi oraz całej organizacji
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Narzędzia podejścia Lean Management m.in.:

  • Wizualne zarządzanie wynikami (PVM)
  • Standaryzacja procesów, standaryzacja pracy
  • Kaizen, czyli kultura ciągłe doskonalenie i angażowania wszystkich członków załogi
  • VOC – Voice of Customer
  • SIPOC
  • RACI – Matryca Odpowiedzialności
  • Mapowanie procesu metodą Swimline
  • Rozwiązywanie problemów – metody: PDCA, 5 why, diagram Ishikawy
  • Just In Time
  • TPM (Total Productive Maintenance)
  • VSM (mapowanie strumienia wartości)
  • 5 S
  • SMED
  • Poka Yoke
  • Kanban
  • Six Sigma
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.