Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Lean szkolenia

Lean management w administracji

Cele

CELEM SZKOLENIA jest przygotowanie menedżerów do skutecznego wdrażania Lean management w procesach administracyjno – biurowych. Szkolenie pozwoli na poznanie możliwości praktycznego zastosowania narzędzi optymalizacji procesów w środowisku biurowym i administracyjnym.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Sprawnie identyfikować obszary marnotrawstw w podległych procesach
  • Optymalizować procesy w oparciu o sprawdzone narzędzia i rozwiązania
  • Stosować narzędzia Lean Management w podległych procesach
  • Redukować koszty dzięki wdrażaniu usprawnień w procesach
  • Planować działania zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia
  • Budować kulturę Lean w podległych jednostkach organizacyjnych
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Poznanie narzędzi optymalizacji procesów biurowych I administracyjnych
  • Poznanie metod pracy, które w znaczący sposób wpływają na podniesienie jakości procesów biurowych i administracyjnych poprzez eliminację marnotrawstw
  • Skrócenie czasu realizacji zadań oraz angażowanie mniejszych zasobów
  • Wdrożenie w codzienną praktykę rozwiązań pozwalających na szybkie i efektywne zmniejszenie kosztów funkcjonowania obszarów administracyjnych

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost świadomości biznesowej wśród pracowników
  • Wzrost efektywności procesów i pracy ludzi w firmie
  • Osiąganie lepszych wyników biznesowych
  • Skrócenie czasu realizacji wartości dla klienta
  • Zmniejszenie kosztów operacyjnych w procesach od kilkunastu do kilkudziesięciu %
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Krótka historia podejścia Lean

  • TPS (Toyota Production System) i JIT(Just In Time) – główne zasady
  • Dlaczego Lean In Office – główne korzyści
  • Podejście Lean – kultura, postawa, zachowanie
  • Głos klienta (VOC) – czym jest, jak stosować, jakie narzędzia zastosować do pomiaru? Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów
  • Optymalizacja procesów administracyjnych
  • Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów administracyjnych. Model przebiegu pracy.

Mapowanie strumienia wartości w procesach biurowych

  • 8 rodzajów marnotrawstwa
  • Mapa stanu obecnego
  • Mapa stanu przyszłego

Narzędzia podejścia Lean In Office

  • Rola managementu
  • Ukierunkowanie na cel i wyniki
  • Efektywne spotkania
  • Komunikacja wizualna
  • 5S (biurka i dokumentacja)

Rozwiązywanie problemów

  • Narzędzia rozwiązywania problemów (m.in.: 5-why, diagram Ishikawy)
  • Praca zespołowa

Wskaźniki Lean In Office

  • Przepływ
  • Wizualizacja
  • KPI – Key Performance Indicators

Zarządzanie pracownikami w podejściu Lean In office

  • Dojrzały leadership
  • Kaizen
  • Wyzwania
Forma szkolenia

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).

Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:

  • model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)

  • model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)

  • model J. Kirkpatrick’a

  • standard SUS 2.0

Warsztaty na sali szkoleniowej (stacjonarne)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.

Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:

  • gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna

  • zespołowe rozwiązywanie problemów

  • symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych

  • prezentacje oraz mini wykłady

  • sesje burzy mózgów

  • dyskusje grupowe

  • zadania indywidulane i zespołowe

  • odgrywanie ról i scenek


Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)

Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu STACJONARNEGO

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.


Warsztaty na sali wirtualnej (on-line)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:

  • praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)

  • dyskusja na forum

  • burza mózgów

  • case study

  • quizy, gry on-line

  • zadania indywidualne

  • wykorzystanie chatów moderowanych etc.

Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)


Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu ONLINE:

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdej sesji

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.

Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:

  • mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym

  • mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.

  • mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).

Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.