Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Lean szkolenia

Lean management w administracji

Cele

CELEM SZKOLENIA jest przygotowanie menedżerów do skutecznego wdrażania Lean management w procesach administracyjno – biurowych. Szkolenie pozwoli na poznanie możliwości praktycznego zastosowania narzędzi optymalizacji procesów w środowisku biurowym i administracyjnym.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Sprawnie identyfikować obszary marnotrawstw w podległych procesach
  • Optymalizować procesy w oparciu o sprawdzone narzędzia i rozwiązania
  • Stosować narzędzia Lean Management w podległych procesach
  • Redukować koszty dzięki wdrażaniu usprawnień w procesach
  • Planować działania zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia
  • Budować kulturę Lean w podległych jednostkach organizacyjnych
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Poznanie narzędzi optymalizacji procesów biurowych I administracyjnych
  • Poznanie metod pracy, które w znaczący sposób wpływają na podniesienie jakości procesów biurowych i administracyjnych poprzez eliminację marnotrawstw
  • Skrócenie czasu realizacji zadań oraz angażowanie mniejszych zasobów
  • Wdrożenie w codzienną praktykę rozwiązań pozwalających na szybkie i efektywne zmniejszenie kosztów funkcjonowania obszarów administracyjnych

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost świadomości biznesowej wśród pracowników
  • Wzrost efektywności procesów i pracy ludzi w firmie
  • Osiąganie lepszych wyników biznesowych
  • Skrócenie czasu realizacji wartości dla klienta
  • Zmniejszenie kosztów operacyjnych w procesach od kilkunastu do kilkudziesięciu %
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Krótka historia podejścia Lean

  • TPS (Toyota Production System) i JIT(Just In Time) – główne zasady
  • Dlaczego Lean In Office – główne korzyści
  • Podejście Lean – kultura, postawa, zachowanie
  • Głos klienta (VOC) – czym jest, jak stosować, jakie narzędzia zastosować do pomiaru? Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów
  • Optymalizacja procesów administracyjnych
  • Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów administracyjnych. Model przebiegu pracy.

Mapowanie strumienia wartości w procesach biurowych

  • 8 rodzajów marnotrawstwa
  • Mapa stanu obecnego
  • Mapa stanu przyszłego

Narzędzia podejścia Lean In Office

  • Rola managementu
  • Ukierunkowanie na cel i wyniki
  • Efektywne spotkania
  • Komunikacja wizualna
  • 5S (biurka i dokumentacja)

Rozwiązywanie problemów

  • Narzędzia rozwiązywania problemów (m.in.: 5-why, diagram Ishikawy)
  • Praca zespołowa

Wskaźniki Lean In Office

  • Przepływ
  • Wizualizacja
  • KPI – Key Performance Indicators

Zarządzanie pracownikami w podejściu Lean In office

  • Dojrzały leadership
  • Kaizen
  • Wyzwania
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.