Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje sprzedażowe

Zarządzanie marką w dobie cyfryzacji – czyli jak znaleźć prawdę i się nią podzielić

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem marką w dobie cyfryzacji, wysokiej konkurencyjności i ciągłych zmian zachodzących w otoczeniu konsumenckim.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Kierować marką/produktem i jej pozytywnym wizerunkiem na rynku.
  • Rozwijać umiejętności współpracy i prowadzenia konstruktywnego dialogu pomiędzy działem marketingu a sprzedaży.
  • Definiować cele zgodnie z potrzebami i możliwościami realizacyjnymi obu w/w działów, firmy i jej pozycji rynkowej.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost świadomości zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych.
  • Poprawa widoczności produktów w punktach sprzedaży oraz w Internecie.
  • Podejmowanie decyzji w oparciu o twarde dowody.
  • Poprawa przepływu informacji z i do komórki marketingowej.
  • Poprawa współpracy między działami marketingu i sprzedaży.
  • Wzrost efektywności budżetowej działań promocyjnych.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost skuteczności zarządzania marką.
  • Wzrost efektywności budżetowej realizowanych działań marketingowych.
  • Wzrost skuteczności działań promocyjnych i reklamowych.
  • Wzrost efektywności dystrybucji i sprzedaży produktów.
  • Wzrost rozpoznawalności marek produktów.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Czym jest marka i jaka jest jej wartość dla przedsiębiorstwa?
  • Czy i kiedy warto inwestować w markę?
  • Co stanowi o sile marki:
    • atrybuty racjonalne i emocjonalne – rosnąca rola emocji
    • platforma marki – pozycjonowanie i osobowość
    • narzędzia budowy marki – mapa pozycjonowania, piramida marki
  • Marka vs profesja – marka to więcej niż jeden zawód.
  • Dziś marka to już nie tylko logo – wizerunek marki i wizerunek firmy to jedno.
  • Waga reputacji firmy, zwłaszcza w dobie Internetu.

Jak zbudować silną markę

  • Proces budowania marki, główne etapy: od „nie znam” po „polecam”.
  • Zarządzanie doświadczeniem klienta: komunikacja marketingowa a budowanie relacji z klientami – marketing rekomendacji.
  • Przykłady silnych marek z różnych branż, studia przypadków.

Od monologu do dialogu – marketing Ery Cyfrowej

  • Rozwój nowych technologii od 2000 i ich wpływ na biznes i marketing:
    • internet, internet mobilny, internet rzeczy
    • kryzys zaufania i rozwój społeczności internetowych
    • spadek konsumpcji mediów tradycyjnych na rzecz cyfrowych
    • zmęczenie reklamą, rosnąca rola reputacji w sieci i rekomendacji
  • Marketing wczoraj i dziś:
    • komunikacja omnikanałowa

Eksplozja mediów społecznościowych i zjawisko „cyfrowego tłumu”

  • Szanse i zagrożenia dla marketingu.
  • Marka „interaktywna” (dialog z konsumentem, a nie monolog) i „użyteczna” (dostarczanie wartościowych treści i działań, a nie nachalnej reklamy).
  • Content marketing, czyli marketing treści.
  • Marketing kontekstowy.
  • Marketing internetowy, SEO/SEM, działania e-PR.
  • Współpraca marek z blogosferą.
  • Storytelling – za każdą marką stoi historia.
  • Przejrzystość i autentyczność.
  • Odpowiedzialność społeczna a budowanie marki.

Marketing spersonalizowany

  • Zjawisko Big Data i jak je wykorzystać. Korzyści z gromadzenia danych i systemów CRM.
  • Nowe trendy społeczne związane z rozwojem technologii i ich wpływ na biznes:
    • era dostępu, a nie posiadania
    • ekonomia współpracy i współdzielenia
    • rozwój systemu peer-to-peer
    • crowdsourcing – czerpanie z tłumu
    • crowdfunding – finansowanie społecznościowe

Światowe megatrendy i co z tego wynika dla marketingu

  • Foresight kulturowy dla Polski wg analizy Stratosfery (Grupa Deloitte).
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.