Zarządzanie marką w dobie cyfryzacji – czyli jak znaleźć prawdę i się nią podzielić
Cele
CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem marką w dobie cyfryzacji, wysokiej konkurencyjności i ciągłych zmian zachodzących w otoczeniu konsumenckim.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Kierować marką/produktem i jej pozytywnym wizerunkiem na rynku.
- Rozwijać umiejętności współpracy i prowadzenia konstruktywnego dialogu pomiędzy działem marketingu a sprzedaży.
- Definiować cele zgodnie z potrzebami i możliwościami realizacyjnymi obu w/w działów, firmy i jej pozycji rynkowej.
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Wzrost świadomości zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych.
- Poprawa widoczności produktów w punktach sprzedaży oraz w Internecie.
- Podejmowanie decyzji w oparciu o twarde dowody.
- Poprawa przepływu informacji z i do komórki marketingowej.
- Poprawa współpracy między działami marketingu i sprzedaży.
- Wzrost efektywności budżetowej działań promocyjnych.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
- Wzrost skuteczności zarządzania marką.
- Wzrost efektywności budżetowej realizowanych działań marketingowych.
- Wzrost skuteczności działań promocyjnych i reklamowych.
- Wzrost efektywności dystrybucji i sprzedaży produktów.
- Wzrost rozpoznawalności marek produktów.
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- Czym jest marka i jaka jest jej wartość dla przedsiębiorstwa?
- Czy i kiedy warto inwestować w markę?
- Co stanowi o sile marki:
- atrybuty racjonalne i emocjonalne – rosnąca rola emocji
- platforma marki – pozycjonowanie i osobowość
- narzędzia budowy marki – mapa pozycjonowania, piramida marki
- Marka vs profesja – marka to więcej niż jeden zawód.
- Dziś marka to już nie tylko logo – wizerunek marki i wizerunek firmy to jedno.
- Waga reputacji firmy, zwłaszcza w dobie Internetu.
Jak zbudować silną markę
- Proces budowania marki, główne etapy: od „nie znam” po „polecam”.
- Zarządzanie doświadczeniem klienta: komunikacja marketingowa a budowanie relacji z klientami – marketing rekomendacji.
- Przykłady silnych marek z różnych branż, studia przypadków.
Od monologu do dialogu – marketing Ery Cyfrowej
- Rozwój nowych technologii od 2000 i ich wpływ na biznes i marketing:
- internet, internet mobilny, internet rzeczy
- kryzys zaufania i rozwój społeczności internetowych
- spadek konsumpcji mediów tradycyjnych na rzecz cyfrowych
- zmęczenie reklamą, rosnąca rola reputacji w sieci i rekomendacji
- Marketing wczoraj i dziś:
Eksplozja mediów społecznościowych i zjawisko „cyfrowego tłumu”
- Szanse i zagrożenia dla marketingu.
- Marka „interaktywna” (dialog z konsumentem, a nie monolog) i „użyteczna” (dostarczanie wartościowych treści i działań, a nie nachalnej reklamy).
- Content marketing, czyli marketing treści.
- Marketing kontekstowy.
- Marketing internetowy, SEO/SEM, działania e-PR.
- Współpraca marek z blogosferą.
- Storytelling – za każdą marką stoi historia.
- Przejrzystość i autentyczność.
- Odpowiedzialność społeczna a budowanie marki.
Marketing spersonalizowany
- Zjawisko Big Data i jak je wykorzystać. Korzyści z gromadzenia danych i systemów CRM.
- Nowe trendy społeczne związane z rozwojem technologii i ich wpływ na biznes:
- era dostępu, a nie posiadania
- ekonomia współpracy i współdzielenia
- rozwój systemu peer-to-peer
- crowdsourcing – czerpanie z tłumu
- crowdfunding – finansowanie społecznościowe
Światowe megatrendy i co z tego wynika dla marketingu
- Foresight kulturowy dla Polski wg analizy Stratosfery (Grupa Deloitte).
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
- Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
- Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
- Model J. Kirkpatrick’a
- Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
- 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
- Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
- Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
- Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
- Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
- Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
- Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
- Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
- Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
- Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
- Case study, quizy, gry online
- Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
- Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
- Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.