CELEM SZKOLENIA jest zwiększenie świadomości roli menedżera sprzedaży w procesie motywowania swoich pracowników do efektywniejszej pracy.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Tworzyć indywidualne modele motywowania pracowników sprzedaży
Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym
Rozwijać świadomość roli kierowniczej
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów do pracowników
Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem dopasowany do stopnia dojrzałości grupy
Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami, na temat wyników pracy
Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracownikom
Wzrost efektywności i transparentności pracy pracowników sprzedaży
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost realizacji celów sprzedażowych
Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów
Poprawa konkurencyjności firmy
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Polityka i system motywacyjny firmy, a cele sprzedażowe
Motywowanie finansowe i pozafinansowe
Czynniki wpływające na efektywność pracy – czynniki motywujące i demotywujące pracowników
Skuteczne strategie motywacyjne – wymiana doświadczeń i przegląd koncepcji (piramida Maslow’a, teoria Herzberga, Manager typu X i Y, teoria McClelland’a etc.).
Rola menedżera sprzedaży w procesie motywowania swoich pracowników
Obszary odpowiedzialności menedżerskiej za motywacje pracowników
Potrzeby pracowników sprzedaży jako źródło motywacji
Diagnoza motywatorów i czynników higieny. Motywatory zewnętrzne i wewnętrzne
Motywowanie handlowców – współpraca czy rywalizacja
Dopasowanie zadań i środowiska pracy do typu motywacji pracownika
Budowanie autorytetu menedżera
Motywujące cele
Wyznaczanie motywujących celów pracownikom. Rodzaje celów
Automotywacja – wartości i przekonania
Motywujące cele moich klientów
Techniki rozpoznawania potrzeb klientów
Motywowanie poprzez informacje zwrotną
Cele realizowane przez informacje zwrotną
Udzielanie feed-backu pracownikowi odnośnie wyników pracy
Struktury konstruktywnej informacji zwrotnych po wykonaniu zadania (struktura oceniająca i struktura rozwijająca)
Czynniki wpływające na efektywność pracy zespołowej
Diagnoza kondycji zespołu i wyznaczanie obszarów aktywności
Modelowanie nastawienia pracowników i narzędzia modyfikowania zachowań pracowników (nagrody i konsekwencje w skutecznym kierowaniu zespołem)
Motywowanie zespołu podczas realizacji zadań dla podniesienia efektywności pracy
Wspieranie pracowników w ich rozwoju zawodowym oraz samodzielności i odpowiedzialności
Problemy oceny kompetencji i nagradzania w pracy – przegląd najczęściej występujących błędów popełnianych podczas motywowania pracowników
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.