Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje sprzedażowe

Motywowanie do pracy pracowników sił sprzedaży

Cele

CELEM SZKOLENIA jest zwiększenie świadomości roli menedżera sprzedaży w procesie motywowania swoich pracowników do efektywniejszej pracy.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Tworzyć indywidualne modele motywowania pracowników sprzedaży
  • Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym
  • Rozwijać świadomość roli kierowniczej
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów do pracowników
  • Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem dopasowany do stopnia dojrzałości grupy
  • Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami, na temat wyników pracy
  • Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracownikom
  • Wzrost efektywności i transparentności pracy pracowników sprzedaży

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost realizacji celów sprzedażowych
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów
  • Poprawa konkurencyjności firmy
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Polityka i system motywacyjny firmy, a cele sprzedażowe
  • Motywowanie finansowe i pozafinansowe
  • Czynniki wpływające na efektywność pracy – czynniki motywujące i demotywujące pracowników
  • Skuteczne strategie motywacyjne – wymiana doświadczeń i przegląd koncepcji (piramida Maslow’a, teoria Herzberga, Manager typu X i Y, teoria McClelland’a etc.).

Rola menedżera sprzedaży w procesie motywowania swoich pracowników

  • Obszary odpowiedzialności menedżerskiej za motywacje pracowników
  • Potrzeby pracowników sprzedaży jako źródło motywacji
  • Diagnoza motywatorów i czynników higieny. Motywatory zewnętrzne i wewnętrzne
  • Motywowanie handlowców – współpraca czy rywalizacja
  • Dopasowanie zadań i środowiska pracy do typu motywacji pracownika
  • Budowanie autorytetu menedżera

Motywujące cele

  • Wyznaczanie motywujących celów pracownikom. Rodzaje celów
  • Automotywacja – wartości i przekonania
  • Motywujące cele moich klientów
  • Techniki rozpoznawania potrzeb klientów

Motywowanie poprzez informacje zwrotną

  • Cele realizowane przez informacje zwrotną
  • Udzielanie feed-backu pracownikowi odnośnie wyników pracy
  • Struktury konstruktywnej informacji zwrotnych po wykonaniu zadania (struktura oceniająca i struktura rozwijająca)

Czynniki wpływające na efektywność pracy zespołowej

  • Diagnoza kondycji zespołu i wyznaczanie obszarów aktywności
  • Modelowanie nastawienia pracowników i narzędzia modyfikowania zachowań pracowników (nagrody i konsekwencje w skutecznym kierowaniu zespołem)
  • Motywowanie zespołu podczas realizacji zadań dla podniesienia efektywności pracy
  • Wspieranie pracowników w ich rozwoju zawodowym oraz samodzielności i odpowiedzialności
  • Problemy oceny kompetencji i nagradzania w pracy – przegląd najczęściej występujących błędów popełnianych podczas motywowania pracowników
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.