CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania partnerskich relacji w zespole sprzedażowym, które przyczynią się do zwiększania efektywności podejmowanych działań.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym
Uczyć samodzielności i odpowiedzialności za wykonywaną pracę
Zwiększać potencjał i zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy
Wykorzystywać narzędzia coaching’owe w pracy menadżera
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracownikom
Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem dopasowany do stopnia dojrzałości grupy
Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami, na temat wyników pracy
Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów do pracowników
Wzrost skuteczności rozwiązywania problemów
Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost realizacji celów sprzedażowych
Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
Poprawa konkurencyjności firmy
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Czym jest zarządzanie coachingowe ?
Pojęcie coaching’u – uwspólnienie definicji
Cel coaching’u, odpowiedzialność w procesie coaching’u, warunki w relacjach do coachingu.
Różnice i podobieństwa z innymi narzędziami, takimi jak: trening, doradztwo, instruktaż, mentoring
Sytuacje menedżerskie, w których należy używać poszczególnych narzędzi
Kompetencje menedżera jako coach’a
Struktura rozmowy coaching’owej
1 i 2 krok w rozmowie coaching’owej:
Definiowanie obszaru do coaching’u
Cel rozmowy coaching’owej
Co może być obszarem do pracy narzędziem coaching’u – sytuacje podwójnych wizyt, obserwacji w miejscu pracy, rozmowa cykliczna, rozmowa roczna
Pomoc coach’a, dialog dot. efektów proponowanych rozwiązań
Plan działania – 6 krok rozmowy coaching’owej
Proces coaching’u – całość
Żelazne reguły coach’a
Elementy procesu: komunikowanie coach’owanym celowości i zasad coaching’u, praca z podwładnymi w terenie – zasady wspólnej pracy u klienta
Warsztaty rozmów coaching’owych
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.