Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje sprzedażowe

Coachingowy sposób pracy z zespołem sprzedaży

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania partnerskich relacji w zespole sprzedażowym, które przyczynią się do zwiększania efektywności podejmowanych działań.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym
  • Uczyć samodzielności i odpowiedzialności za wykonywaną pracę
  • Zwiększać potencjał i zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy
  • Wykorzystywać narzędzia coaching’owe w pracy menadżera
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracownikom
  • Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem dopasowany do stopnia dojrzałości grupy
  • Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami, na temat wyników pracy
  • Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów do pracowników
  • Wzrost skuteczności rozwiązywania problemów
  • Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost realizacji celów sprzedażowych
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Poprawa konkurencyjności firmy
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Czym jest zarządzanie coachingowe ?

  • Pojęcie coaching’u – uwspólnienie definicji
  • Cel coaching’u, odpowiedzialność w procesie coaching’u, warunki w relacjach do coachingu.
  • Różnice i podobieństwa z innymi narzędziami, takimi jak: trening, doradztwo, instruktaż, mentoring
  • Sytuacje menedżerskie, w których należy używać poszczególnych narzędzi
  • Kompetencje menedżera jako coach’a

Struktura rozmowy coaching’owej

  • 1 i 2 krok w rozmowie coaching’owej:
    • Definiowanie obszaru do coaching’u
    • Cel rozmowy coaching’owej
  • Co może być obszarem do pracy narzędziem coaching’u – sytuacje podwójnych wizyt, obserwacji w miejscu pracy, rozmowa cykliczna, rozmowa roczna
  • Zawieranie kontraktu coaching’owego
  • Analiza sytuacji – 3 krok w rozmowie coachingowej
  • Umiejętność coach’a – zadawanie celowych, otwierających pytań
  • Generowanie rozwiązań – 4 krok w rozmowie coaching’owej
  • Umiejętność coach’a – słuchanie, drążenie metodą lejka, odzwierciedlanie, podsumowywanie, parafraza, wspieranie
  • Wybór rozwiązania – krok 5
  • Pomoc coach’a, dialog dot. efektów proponowanych rozwiązań
  • Plan działania – 6 krok rozmowy coaching’owej

Proces coaching’u – całość

  • Żelazne reguły coach’a
  • Elementy procesu: komunikowanie coach’owanym celowości i zasad coaching’u, praca z podwładnymi w terenie – zasady wspólnej pracy u klienta
  • Warsztaty rozmów coaching’owych
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.