Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- Definicja nowoczesnego Trade Marketingu.
- Trade marketing jako narzędzie i miejsce w strukturze organizacyjnej.
- Strategia trade marketingu. Rola trade marketingu w organizacji – budowanie marki, pozycjonowanie produktów, wsparcie procesu sprzedaży.
Kluczowe obszary działania:
- Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne. Jak skutecznie budować pozycję firmy w poszczególnych kanałach sprzedaży i u poszczególnych klientów.
- Plany trade marketingowe – planowanie, wdrażanie i egzekucja aktywności TM.
- Budowanie relacji w kanale dystrybucji. Wspieranie komunikacji z partnerami handlowymi.
- Zarządzanie kategorią produktową.
Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie:
- Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni procesu trade marketingowego. Zbudowanie trwałych relacji opartych na efektywnej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami.
- Mapowanie i optymalizacja procesów międzydziałowych.
- Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.
- Komunikacja i współpraca między działem marketingu a sprzedaży (budowanie zespołów projektowych: Customer Team’ów / Channel Team’ów).
Organizacja pracy Trade Marketingu:
- Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
- Podejście z perspektywy kanałów i partnerów handlowych vs. marek i kategorii produktów.
- Cykl pracy Trade Marketingu.
Psychologia zachowań klienta sieci dystrybucyjnej:
- Fazy procesu podejmowania decyzji.
- Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
Narzędzia Trade Marketingu B2C:
- Rodzaje, zasady tworzenia, monitoring i ocena ich skuteczności.
- Psychologiczne mechanizmy stosowane w promocjach konsumenckich.
- Promocje offline i online:
- Konkursy, loterie.
- Sprzedaż premiowa.
- Programy lojalnościowe.
- Próbki, eventy itp.
Narzędzia Trade Marketingu B2B:
- Rodzaje, zasady tworzenia, monitoring i ocena ich skuteczności:
- Programy sprzedażowe.
- Incentive.
- Programy lojalnościowe.
- Eventy dla kanału dystrybucji.
Co-marketing z klientem:
- Zasady tworzenia, zarządzania i rozliczania wspólnych z dystrybucją budżetów marketingowych.
Materiały POS:
- Główne zasady tworzenia POSM. Nowe trendy w kreacji.
- Skuteczne kampanie w miejscu sprzedaży.