Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje przyszłości – efektywność liderów i organizacji

Zarządzanie w stale zmieniającym się otoczeniu

Cele

CELEM SZKOLENIA jest przygotowanie menedżerów do skutecznego kierowania procesem zmian w organizacji oraz poznanie różnych technik i sposobów zarządzania zmianą w firmie i w tym zwinnego nią zarzadzania. Dzięki szkoleniu uczestnicy lepiej rozumieli będą dynamikę i mechanizmy rządzące procesem zmian w trudnym środowisku VUCA.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Świadomie zarządzać zmianą w firmie
  • Zastosować konkretne narzędzia zwinnego zarządzania zmianą
  • Skutecznie wdrażać i komunikować zmiany w zespole
  • Budować pozytywne nastawienie podwładnych do zmiany aktywnie angażując ich w ten proces
  • Radzić sobie z obiekcjami i trudnymi sytuacjami typu „nie da się” motywując podległych pracowników do pracy w sytuacji niepewności.
  • Umiejętnie przewidywać i przezwyciężać opór oraz lęk przed zmianą
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost szybkości i elastyczności reagowania na zmiany zachodzące w firmie i na rynku
  • Szybka adaptacja, gotowość do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań
  • Skuteczniejsze reagowanie na wymogi zmiennego otoczenia biznesowego
  • Wyższa skuteczność we wdrażaniu zmian w firmie i przeprowadzenia przez nie podległych ludzi
  • Lepsze radzenie sobie z oporem pracowników wobec wprowadzanych zmian
  • Wzrost efektywności współpracy w zespole

 

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację zmian
  • Wzrost skuteczności działania zespołów w firmie
  • Szybsze i skuteczniejsze przeprowadzanie zmian
  • Szybsza adaptacja firmy do zmian zachodzących c na rynku
  • Lepsze przygotowanie do zarządzania w wymagającej rzeczywistości
  • Wzrost efektywności działania firmy w turbulentnych warunkach

 

Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Zarządzanie zmianą w świecie VUCA

  • Zarządzanie zmianami w świecie VUCA (reagowanie na zmienność)
  • Radzenie sobie z „czarnymi łabędziami”, działanie w trudno przewidywalnej rzeczywistości
  • Czym jest zmiana? – cele i istota zmian wprowadzanych w firmie.
  • Praktyczne podejście do procesu zmiany wg Kurta Lewina (faza rozmrożenia, faza zmiany, faza zamrożenia)
  • Model zmiany wg Virginii Satir
  • Zarządzanie procesem zmian w organizacji
  • Inicjowanie zmian organizacyjnych
  • Zasady planowania i wdrażania zmian do organizacji
  • Zmiana – radzenie sobie z oporem  w organizacji  – DCNI
  • Myślenie systemowe – kiedy system i kultura organizacyjna wspiera zmiany

 

Psychologiczne aspekty zmiany w ujęciu zespołowym

  • Dynamika i krzywa zmiany- czego mogę się spodziewać po sobie i innych?
  • Przeprowadzenie zespołów przez zmianę
  • Kierowanie zachowaniami i postawami ludzi wobec zmian organizacyjnych
  • Kształtowanie postaw współuczestnictwa w procesie zmian
  • Przyczyny i przełamywanie oporów wobec zmian – jak radzić sobie z oporem?
  • Prowadzenie spotkań w czasach zmiany – czyli jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić spotkanie

 

Psychologiczne i emocjonalne aspekty zmiany w ujęciu indywidualnym

  • Psychologiczne i emocjonalne aspekty zmian. Dlaczego ludzie obawiają się zmian?
  • Postawy wobec zmian – reakcje na zmiany i ich uwarunkowania
  • Zjawisko nawyków w codziennej pracy jako ograniczenia w zmianach
  • Rodzaje i źródła oporu wobec zmian.
  • Rozpoznawanie symptomów oporu i metody jego przełamywania.
  • Jak radzić sobie z własnymi emocjami wobec zmian i jak rozumieć innych w tym procesie?
  • Heurystyki i błędy poznawcze

  • Odporność psychiczna i odporność na stres. Cykl żalu
  • Radzenie sobie ze skutkami stresu w sytuacjach presji czasu i permanentnie zmieniających się warunkach zewnętrznych

  • Typowe gry psychologiczne. Trójkąt dramatyczny

 

Zarządzanie porażką i frustracją w zwinnym zespole

  • Czym się różni błąd od porażki? Dlaczego takich sytuacji nie można odpuszczać? Jak lider powinien zareagować?
  • Konstruktywne podejście do porażki
  • Jak angażować do wyzwań i prób, jak wyciągać wnioski z sukcesów i porażek?
  • Cztery warianty stosunku do ryzyka wg. Kahnemana
  • Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna. Rola lidera w angażowaniu i motywowaniu
  • Analiza różnych poziomów zaangażowania pracowników, rozpoznawanie frustracji
  • Ujawnianie i wsparcie pracownika we frustracji

 

Zwinna zarządzanie zespołem w zmianie

  • Zarządzanie przepływem pracy w warunkach zmiany. Zarządzanie zadaniami w zwinnym zespole. Mulitasking, a zwinny sposób pracy

  • Szybkie tworzenie i testowanie pierwszych rozwiązań
  • Modyfikowanie rozwiązań zgodnie z głosem klienta. Rozumienie potrzeb i oczekiwań klienta, ustalanie oczekiwanych rezultatów (voice of customer) – budowanie nastawienia na klienta zewnętrznego i wewnętrznego
  • Elastyczność myślenia i działania. Otwartość na różne perspektywy, poszukiwanie nowych możliwości
  • Zwinne rozwiązywanie problemów i szybkie podejmowanie decyzji w zespole

 

Komunikacja wewnętrzna w firmie w czasie wdrażania zmian

  • Znaczenie efektywnej komunikacji w procesie zmian
  • Okoliczności utrudniające sprawną komunikację w przedsiębiorstwie.
  • Radzenie sobie z barierami komunikacyjnymi w procesie zmian.
  • Metody skutecznej komunikacji – czyli o sztuce argumentowania.
  • Najważniejsze narzędzia komunikacji.
  • Informacja zwrotna, cele i zasady udzielania.
  • Motywująca komunikacja w procesie zmiany.

 

Forma szkolenia

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).

Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:

  • model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)

  • model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)

  • model J. Kirkpatrick’a

  • standard SUS 2.0

Warsztaty na sali szkoleniowej (stacjonarne)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.

Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:

  • gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna

  • zespołowe rozwiązywanie problemów

  • symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych

  • prezentacje oraz mini wykłady

  • sesje burzy mózgów

  • dyskusje grupowe

  • zadania indywidulane i zespołowe

  • odgrywanie ról i scenek


Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)

Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu STACJONARNEGO

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.


Warsztaty na sali wirtualnej (on-line)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:

  • praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)

  • dyskusja na forum

  • burza mózgów

  • case study

  • quizy, gry on-line

  • zadania indywidualne

  • wykorzystanie chatów moderowanych etc.

Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)


Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu ONLINE:

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdej sesji

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.

Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:

  • mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym

  • mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.

  • mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).

Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.