Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje przyszłości – efektywność liderów i organizacji

Budowanie kultury FEEDBACKU – czyli skutecznego przepływu informacji w zespole

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności zarządzania przepływem informacji o wynikach i realizowanych zadaniach, unikania typowych błędów popełnianych przez liderów w trakcie przekazywania informacji zwrotnej oraz skutecznego wykorzystywania narzędzi komunikacyjnych w tym narzędzi feedback’owych w codziennej pracy lidera. Budowanie kultury feedbacku oznacza tworzenie w organizacji nawyku i zwyczaju stosowania feedbacku przez wszystkich i każdego dnia.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budować zaangażowanie i motywację w zespole
  • Transparentnie informować o oczekiwaniach względem swojego zespołu
  • Udzielać pochwał inspirujących do działania
  • Przekazywać konstruktywną krytykę
  • Wyrażać opinię, w konstruktywny sposób
  • Rozwijać skuteczność zespołu
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost poczucia wpływu na własny poziom stresu
  • Wzrost pewności siebie i odwagi menedżerskiej
  • Wzrost skuteczności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, silnej niepewności, licznych zmian czyli tzw. świcie VUCA
  • Wzrost skuteczności kierowani zespołem, uwzględniając różne cechy osobowości i potrzeby emocjonalne swoich ludzi
  • Lepsze wykorzystanie potencjału pracowników do skutecznej realizacji zadań

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Poprawa atmosfery współpracy między działami i pracownikami
  • Stworzenie stabilnych, zintegrowanych i lojalnych zespołów pracowniczych
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
  • Zwiększenie efektywności pracy i współpracy zespołowej
  • Wyższa skuteczność w realizacji celów organizacji
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
­Zespół w organizacji.

  • Istota i specyfika pracy zespołowej oraz projektowej.
  • Kształtowanie nastawienia kooperacyjnego w grupie.
  • Tworzenie normy i zasad współpracy w zespole
  • Rozumienie potrzeb i oczekiwań członków zespołu – rola klienta wewnętrznego.
  • Nastawienie na współpracę oraz wspólny cel i odpowiedzialność za rezultaty pracy.
  • Spójność grupy – budowanie więzi grupowej (proces integracji zespołu).

 

Budowanie współpracy i komunikacji w zespole

  • Zasady skutecznej komunikacji wewnątrz grupy i ich wpływ na efektywność realizowanych zadań w zespole i pomiędzy zespołami
  • Zarządzanie obiegiem informacji w zespole i pomiędzy zespołami
  • Problemy w komunikacji – jak diagnozować poziom wymiany informacji i transferu wiedzy w firmie
  • Przeszkody w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężani
  • Techniki komunikacyjne wykorzystywane w sytuacjach współpracy
  • Feedback jako codzienne narzędzie menedżera
  • Udzielanie szybkiej i konstruktywnej informacji zwrotnej po zdarzeniu

Warsztat udzielania informacji zwrotnych we współpracy zespołowej

  • Budowanie kultury feedbacku w zespole i w organizacji
  • Feedback narzędziem wsparcia i mobilizacji innych do współpracy
  • Czemu tzw. kanapka nie działa? Kluczowe zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Przekonania menadżerów i pracowników na temat informacji zwrotnej (fakty i opinie)
  • Struktura, procedura udzielania feedbacku
  • Metody i techniki feedbacku
  • Udzielanie feedbacku o statusie prac w realizacji projektu.
  • Feedback wspierający i doceniający wyniki i kompetencje pracowników
  • Feedback jako konstruktywna krytyka
  • Feedback jako modelowanie nieprawidłowych zachowań
  • Co robić, gdy po feedbacku psują się relacje
  • Reagowanie na trudne sytuacje podczas feedbacku
  • Asertywne zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych – wpływ na pracę zespołu

 

 

Forma szkolenia

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).

Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:

  • model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)

  • model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)

  • model J. Kirkpatrick’a

  • standard SUS 2.0

Warsztaty na sali szkoleniowej (stacjonarne)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.

Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:

  • gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna

  • zespołowe rozwiązywanie problemów

  • symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych

  • prezentacje oraz mini wykłady

  • sesje burzy mózgów

  • dyskusje grupowe

  • zadania indywidulane i zespołowe

  • odgrywanie ról i scenek


Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)

Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu STACJONARNEGO

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.


Warsztaty na sali wirtualnej (on-line)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:

  • praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)

  • dyskusja na forum

  • burza mózgów

  • case study

  • quizy, gry on-line

  • zadania indywidualne

  • wykorzystanie chatów moderowanych etc.

Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)


Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu ONLINE:

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdej sesji

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.

Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:

  • mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym

  • mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.

  • mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).

Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.