Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje przyszłości – efektywność liderów i organizacji

Budowanie kultury FEEDBACKU – czyli skutecznego przepływu informacji w zespole

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności zarządzania przepływem informacji o wynikach i realizowanych zadaniach, unikania typowych błędów popełnianych przez liderów w trakcie przekazywania informacji zwrotnej oraz skutecznego wykorzystywania narzędzi komunikacyjnych w tym narzędzi feedback’owych w codziennej pracy lidera. Budowanie kultury feedbacku oznacza tworzenie w organizacji nawyku i zwyczaju stosowania feedbacku przez wszystkich i każdego dnia.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budować zaangażowanie i motywację w zespole
  • Transparentnie informować o oczekiwaniach względem swojego zespołu
  • Udzielać pochwał inspirujących do działania
  • Przekazywać konstruktywną krytykę
  • Wyrażać opinię, w konstruktywny sposób
  • Rozwijać skuteczność zespołu
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost poczucia wpływu na własny poziom stresu
  • Wzrost pewności siebie i odwagi menedżerskiej
  • Wzrost skuteczności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, silnej niepewności, licznych zmian czyli tzw. świcie VUCA
  • Wzrost skuteczności kierowani zespołem, uwzględniając różne cechy osobowości i potrzeby emocjonalne swoich ludzi
  • Lepsze wykorzystanie potencjału pracowników do skutecznej realizacji zadań

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Poprawa atmosfery współpracy między działami i pracownikami
  • Stworzenie stabilnych, zintegrowanych i lojalnych zespołów pracowniczych
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
  • Zwiększenie efektywności pracy i współpracy zespołowej
  • Wyższa skuteczność w realizacji celów organizacji
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

­Zespół w organizacji.

  • Istota i specyfika pracy zespołowej oraz projektowej.
  • Kształtowanie nastawienia kooperacyjnego w grupie.
  • Tworzenie normy i zasad współpracy w zespole
  • Rozumienie potrzeb i oczekiwań członków zespołu – rola klienta wewnętrznego.
  • Nastawienie na współpracę oraz wspólny cel i odpowiedzialność za rezultaty pracy.
  • Spójność grupy – budowanie więzi grupowej (proces integracji zespołu).

Budowanie współpracy i komunikacji w zespole

  • Zasady skutecznej komunikacji wewnątrz grupy i ich wpływ na efektywność realizowanych zadań w zespole i pomiędzy zespołami
  • Zarządzanie obiegiem informacji w zespole i pomiędzy zespołami
  • Problemy w komunikacji – jak diagnozować poziom wymiany informacji i transferu wiedzy w firmie
  • Przeszkody w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężani
  • Techniki komunikacyjne wykorzystywane w sytuacjach współpracy
  • Feedback jako codzienne narzędzie menedżera
  • Udzielanie szybkiej i konstruktywnej informacji zwrotnej po zdarzeniu

Warsztat udzielania informacji zwrotnych we współpracy zespołowej

  • Budowanie kultury feedbacku w zespole i w organizacji
  • Feedback narzędziem wsparcia i mobilizacji innych do współpracy
  • Czemu tzw. kanapka nie działa? Kluczowe zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Przekonania menadżerów i pracowników na temat informacji zwrotnej (fakty i opinie)
  • Struktura, procedura udzielania feedbacku
  • Metody i techniki feedbacku
  • Udzielanie feedbacku o statusie prac w realizacji projektu.
  • Feedback wspierający i doceniający wyniki i kompetencje pracowników
  • Feedback jako konstruktywna krytyka
  • Feedback jako modelowanie nieprawidłowych zachowań
  • Co robić, gdy po feedbacku psują się relacje
  • Reagowanie na trudne sytuacje podczas feedbacku
  • Asertywne zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych – wpływ na pracę zespołu

 

 

Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.