CELEM SZKOLENIA jest uruchomienie procesu innowacyjnego, tak by każdy pracownik czuł się odpowiedzialny za zgłaszanie usprawnień, nowych pomysłów i nowych możliwości biznesowych w pracy swojego zespołu.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
stosować w praktyce techniki kreatywnego myślenia
unikać zachowań blokujących kreatywność pracowników
kreować nastawienie zespołów do aktywnego poszukiwania usprawnień i innowacji
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost ilości usprawnień pracy w zespole
Kreowanie i wdrażanie w życie nowych pomysłów
Zmotywowanie zespołów do twórczego myślenia oraz generowania innowacyjnych rozwiązań
Wzrost skuteczności realizacji powierzonych zadań i procesów
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost efektywności współpracy w zespole
Wzrost kreatywności i innowacyjności w firmie
Zbudowanie innowacyjnej kultury organizacji, a dzięki temu wzrost jej konkurencyjności
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Zespół do zadań specjalnych, czyli jak zwiększyć zaangażowanie pracowników w kreatywne rozwiązywanie problemów
Cechy twórczych zespołów – w jaki sposób poszukiwać twórczych pomysłów, tworzyć innowacyjne rozwiązania.
Kreatywność pracowników, a innowacyjność zespołu
Integracja zespołu i rozwój postawy pro-kreatywnej wśród uczestników warsztatu
Sposoby rozwoju kreatywności zespołu pracowników
Sposoby blokowania kreatywności zespołu – co ogranicza oryginalność i kreatywność zespołów? Dlaczego zespoły stają się nieefektywne?
Metody zachęcania pracowników do większego zaangażowania, kreatywnego rozwiązywania problemów. Proaktywne zasady pracy – co chroni pomysłowość i inicjatywę pracowników?
Proces kreatywnego rozwiązywania problemów:
etap definiowania problemu,
etap generowania pomysłów
etap implementacji rozwiązań
Zasady pracy podczas sesji kreatywnego myślenia
Wybrane techniki kreatywnego myślenia
Wykorzystanie metody Design Thinking do lepszego zrozumienia klienta i zaprojektowania innowacyjnych rozwiązań
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta – badanie głosu klienta (budowanie nastawienia na klienta zewnętrznego i wewnętrznego)
Etapy pracy metodą Design Thinking
Prototypowanie rozwiązań czyli szybkie tworzenie i testowanie pierwszych rozwiązań
Modyfikowanie rozwiązań zgodnie z głosem klienta.
W czasie ostatniej sesji warsztatu uczestnicy tworzą plan działania rozwoju kompetencji kreatywnych dla całego zespołu
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.