Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje przyszłości – efektywność liderów i organizacji

Budowanie innowacyjnego zespołu

Cele

CELEM SZKOLENIA jest uruchomienie procesu innowacyjnego, tak by każdy pracownik czuł się odpowiedzialny za zgłaszanie usprawnień, nowych pomysłów i nowych możliwości biznesowych w pracy swojego zespołu.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • stosować w praktyce techniki kreatywnego myślenia
  • unikać zachowań blokujących kreatywność pracowników
  • świadomie zarządzać poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań
  • kreować nastawienie zespołów do aktywnego poszukiwania usprawnień i innowacji
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost ilości usprawnień pracy w zespole
  • Kreowanie i wdrażanie w życie nowych pomysłów
  • Zmotywowanie zespołów do twórczego myślenia oraz generowania innowacyjnych rozwiązań
  • Wzrost skuteczności realizacji powierzonych zadań i procesów

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności współpracy w zespole
  • Wzrost kreatywności i innowacyjności w firmie
  • Zbudowanie innowacyjnej kultury organizacji, a dzięki temu wzrost jej konkurencyjności
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Zespół do zadań specjalnych, czyli jak zwiększyć zaangażowanie pracowników w kreatywne rozwiązywanie problemów
  • Cechy twórczych zespołów – w jaki sposób poszukiwać twórczych pomysłów, tworzyć innowacyjne rozwiązania.
  • Kreatywność pracowników, a innowacyjność zespołu
  • Integracja zespołu i rozwój postawy pro-kreatywnej wśród uczestników warsztatu
  • Sposoby rozwoju kreatywności zespołu pracowników
  • Sposoby blokowania kreatywności zespołu – co ogranicza oryginalność i kreatywność zespołów? Dlaczego zespoły stają się nieefektywne?
  • Metody zachęcania pracowników do większego zaangażowania, kreatywnego rozwiązywania problemów. Proaktywne zasady pracy – co chroni pomysłowość i inicjatywę pracowników?
  • Proces kreatywnego rozwiązywania problemów:
    • etap definiowania problemu,
    • etap generowania pomysłów
    • etap implementacji rozwiązań
  • Zasady pracy podczas sesji kreatywnego myślenia
  • Wybrane techniki kreatywnego myślenia
  • Wykorzystanie metody Design Thinking do lepszego zrozumienia klienta i zaprojektowania innowacyjnych rozwiązań
    • Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta – badanie głosu klienta (budowanie nastawienia na klienta zewnętrznego i wewnętrznego)
    • Etapy pracy metodą Design Thinking
    • Prototypowanie rozwiązań czyli szybkie tworzenie i testowanie pierwszych rozwiązań
    • Modyfikowanie rozwiązań zgodnie z głosem klienta.
  • W czasie ostatniej sesji warsztatu uczestnicy tworzą plan działania rozwoju kompetencji kreatywnych dla całego zespołu
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.