Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje przyszłości – efektywność osobista

Zarządzanie emocjami i rozwijanie empatii

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności rozpoznawania i kontroli swoich emocji, a dzięki temu umiejętność świadomego kierowania nimi. Szkolenie ma również na celu rozwój umiejętności „wejścia w buty” drugiej osoby, czyli poznania i zrozumienia jej świata, potrzeb i przeżywanych emocji. Dzięki temu uczestnicy będą budować pogłębione i skuteczniejsze relacje z współpracownikami, przełożonymi oraz klientami, lepiej ich rozumiejąc.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Szybciej rozpoznać swoje emocje i zapobiegać frustracjom
  • Otwarcie komunikować swoje potrzeby i emocje
  • Zachować więcej spokoju i swobody w relacjach z klientami i współpracownikami
  • Budować bardziej empatyczne relacje z ludźmi
  • Skuteczniej rozwiązywać problemy w zespole
  • Lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami w stresujących sytuacjach (np. podczas prezentacji, rozmowy z trudnym klientem)
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Budowanie długotrwałych i głębszych relacji interpersonalnych
  • Lepsze rozumienie perspektywy drugiej strony i jej potrzeb
  • Skuteczne wykorzystanie technik do budowania empatycznego kontaktu
  • Wyższa efektywność osobista

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Lepsza współpraca ludzi w organizacji
  • Lepsza atmosfera pracy
  • Większa satysfakcja z pracy w organizacji
  • Skuteczniejsze przywództwo w organizacji
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Rozwój świadomości emocjonalnej

  • Podstawowe pojęcia dotyczące inteligencji emocjonalnej: samoświadomość, samokontrola, samoregulacja
  • Zarządzanie emocjami
    • Rozpoznawanie oraz nazywanie emocji własnych i innych ludzi
    • Rozumienie procesów emocjonalnych i różnych rodzajów emocji. Podejście racjonalne a emocjonalne do działania
    • Rodzaje emocji
    • Sposoby wyrażania emocji, w tym wyrażania emocji trudnych – różne typy reakcji ludzi
    • Samokontrola – kontrola poziomu i sposobów wyrażania emocji
    • Mechanizmy obronne – czyli co blokuje nasze emocje
    • Sposoby neutralizowania niepożądanych stanów emocjonalnych
    • Samoregulacja – jak przywrócić równowagę emocjonalną, jak zbudować odporność psychiczną i emocjonalną w sytuacjach trudnych

Wpływ poczucia własnej wartości na efektywność działania

  • Poczucie kontroli nad sytuacją. Źródło wpływu na własne reakcje i sposób radzenia sobie ze stresem
  • Wpływ nastawienia oraz sposobu myślenia na stany emocjonalne, rola samospełniających się przepowiedni
  • Kształtowanie i wzmacnianie poziomu empatii. Rozwijanie wrażliwości interpersonalnej i społecznej
  • Czym jest empatia. Trzy rodzaje empatii: współczucie, empatia poznawcza i empatia emocjonalna
  • Jak słuchać, aby faktycznie usłyszeć intencje, potrzeby i emocje drugiej osoby
  • Sposoby budowania głębszego porozumienia, czyli empatycznego kontaktu z ludźmi
  • Jak być wrażliwym dla ludzi, a twardym dla zdania czy problemu?
  • Empatyczny lider, empatyczny zespół i empatyczny pracownik XXI wieku

Znaczenie i zastosowanie inteligencji emocjonalnej w relacjach zawodowych

  • Wykorzystywanie inteligencji emocjonalnej w kształtowaniu relacji interpersonalnych
    • Umiejętność rozpoznawania relacji międzyludzkich oraz nastawienia emocjonalnego
    • Konstruktywne wyrażanie emocji w biznesie
    • Wpływ systemu przekonań na nawykowe reakcje i odczuwane emocje
    • Emocje w komunikowaniu się
    • Emocje we współpracy i rozwiązywaniu problemów zespołowych
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.