Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   HRM – Szkolenia

Zarządzanie kompetencjami

Cele

CELEM SZKOLENIA jest nabycie umiejętności zarządzania kompetencjami w firmie oraz budowania modeli kompetencyjnych i ich wdrożenia do wymaganych procesów HR’owych i zarządczych.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Analizować czynności i zadania pod kątem ich definiowania i ewaluacji
  •  Opracować kompetencyjne do stanowisk pracy wg wybranego modelu
  • Zarządzać kompetencjami na poziomie systemowym w organizacji
  • Usprawniać wybrane obszary Zarządzania Kapitałem Ludzkim
  • Stosować zasady konstruowania podstawowych narzędzi służących do opisu i diagnozy kompetencji
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Poznanie podstawowych zasad budowy systemów kompetencyjnych
  • Poznanie narzędzi diagnozy, oceny i rozwoju kompetencji
  • Zwiększenie świadomości biznesowej pracowników i ich odpowiedzialności za rozwój

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności pracy pracowników
  • Poprawa wyników biznesowych organizacji
  • Zwiększenie wykorzystania potencjału pracowniczego w organizacji
  •  Zwiększenie odpowiedzialności przełożonych za rozwój pracowników
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zarządzanie kompetencjami w organizacji:

  • Istota zarządzania kompetencjami w organizacji
  • Zarządzanie kompetencjami, a strategia personalna i strategia biznesowa organizacji
  • Kompetencje, a system wartości w firmie
  • Budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami
  • Wdrażanie modelu kompetencyjnego w organizacji – zalety i wady

Zastosowanie modelu kompetencji w różnych procesach HR’owych:

  • Rekrutacja i selekcja pracowników
  • Ocena efektywności pracy pracowników
  • Audyt kompetencyjny
  •  System motywacyjny w firmie
  • Zarządzanie rozwojem pracowników
  • Zarządzanie talentami
  • Budowanie ścieżek rozwoju etc.

Tworzenie własnego modelu kompetencyjnego dla firmy

  •  Wybór metodyki pracy – rodzaje kompetencji, rodzaje skal i miar kompetencyjnych
  • Zbieranie materiałów do tworzenia modelu (wywiady, panel ekspercki, dokumentacja personalna firmy)
  • Wybór i zdefiniowanie kompetencji do modelu na wszystkich poziomach organizacji
  • Opis kompetencji na skali rozwojowej, wybór wskaźników co oceny (behawioralnych)
  • Określenie profili kompetencyjnych na wszystkich poziomach organizacji

Wdrożenie modelu kompetencyjnego do procesów HR’owych w organizacji:

  • Zaplanowanie procesu wdrożenia
  • Zakomunikowanie modelu kompetencyjnego w organizacji
  • Przygotowanie menedżerów i pracowników do pracy z modelem kompetencyjnym
  • Monitorowanie i bieżące wprowadzanie wszelkich wymaganych zmian w przebiegu wdrożenia
  • Ocena skuteczności wdrożenia oraz trafności modelu kompetencyjnego
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.