CELEM SZKOLENIA jest nabycie umiejętności zarządzania kompetencjami w firmie oraz budowania modeli kompetencyjnych i ich wdrożenia do wymaganych procesów HR’owych i zarządczych.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
• Analizować czynności i zadania pod kątem ich definiowania i ewaluacji
• Opracować kompetencyjne do stanowisk pracy wg wybranego modelu
• Zarządzać kompetencjami na poziomie systemowym w organizacji
• Usprawniać wybrane obszary Zarządzania Kapitałem Ludzkim
• Stosować zasady konstruowania podstawowych narzędzi służących do opisu i diagnozy kompetencji
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
• Poznanie podstawowych zasad budowy systemów kompetencyjnych
• Poznanie narzędzi diagnozy, oceny i rozwoju kompetencji
• Zwiększenie świadomości biznesowej pracowników i ich odpowiedzialności za rozwój
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
• Wzrost efektywności pracy pracowników
• Poprawa wyników biznesowych organizacji
• Zwiększenie wykorzystania potencjału pracowniczego w organizacji
• Zwiększenie odpowiedzialności przełożonych za rozwój pracowników
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Zarządzanie kompetencjami w organizacji:
• Istota zarządzania kompetencjami w organizacji.
• Zarzadzanie kompetencjami, a strategia personalna i strategia biznesowa organizacji.
• Kompetencje, a system wartości w firmie
• Budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami
• Wdrażanie modelu kompetencyjnego w organizacji – zalety i wady
Zastosowanie modelu kompetencji w różnych procesach HR’owych:
• Rekrutacja i selekcja pracowników
• Ocena efektywności pracy pracowników
• Audyt kompetencyjny
• System motywacyjny w firmie
• Zarządzanie rozwojem pracowników
• Zarządzanie talentami
• Budowanie ścieżek rozwoju etc.
Tworzenie własnego modelu kompetencyjnego dla firmy
• Wybór metodyki pracy – rodzaje kompetencji, rodzaje skal i miar kompetencyjnych
• Zbieranie materiałów do tworzenia modelu (wywiady, panel ekspercki, dokumentacja personalna firmy)
• Wybór i zdefiniowanie kompetencji do modelu na wszystkich poziomach organizacji
• Opis kompetencji na skali rozwojowej, wybór wskaźników co oceny (behawioralnych)
• Określenie profili kompetencyjnych na wszystkich poziomach organizacji
Wdrożenie modelu kompetencyjnego do procesów HR’owych w organizacji:
• Zaplanowanie procesu wdrożenia
• Zakomunikowanie modelu kompetencyjnego w organizacji
• Przygotowanie menedżerów i pracowników do pracy z modelem kompetencyjnym
• Monitorowanie i bieżące wprowadzanie wszelkich wymaganych zmian w przebiegu wdrożenia
• Ocena skuteczności wdrożenia oraz trafności modelu kompetencyjnego
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).
Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:
model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
model J. Kirkpatrick’a
standard SUS 2.0
Metodyka szkoleniowa
Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:
gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna
zespołowe rozwiązywanie problemów
symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
prezentacje oraz mini wykłady
sesje burzy mózgów
dyskusje grupowe
zadania indywidulane i zespołowe
odgrywanie ról i scenek
Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu STACJONARNEGO
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)
zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.
Metodyka szkoleniowa
Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:
praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)
dyskusja na forum
burza mózgów
case study
quizy, gry on-line
zadania indywidualne
wykorzystanie chatów moderowanych etc.
Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu ONLINE:
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)
zadanie wdrożeniowe po każdej sesji
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.
Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:
mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym
mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.
mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).
Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.