CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji trenerów wewnętrznych, menadżerów i osób odpowiedzialnych za rozwój umiejętności wewnątrzorganizacyjnych, w szczególności stosowania metod i technik skutecznego przekazywania wiedzy oraz wykorzystywania dynamiki procesów grupowych w procesie przyswajania nowej wiedzy i umiejętności.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
• Wzrost efektywności pracy trenera/menadżera w rozwoju podwładnych
• Wzrost skuteczności realizacji procesu nauczania i przekazywania wiedzy
• Skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń i innych form rozwojowych
• Lepsze rozumienie zadań przez współpracowników i podwładnych
• Poprawa wymiany wiedzy i doświadczeń w zespole i pomiędzy pracownikami
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
• Wzrost efektywności rozwoju ludzi w organizacji
• Wzrost poziomu zaangażowania pracowników
• Wzrost skuteczności procesu uczenia się i onboardingu w organizacji
• Wzrost efektywności pracy zespołów pracowniczych
• Poprawa jakości współpracy i wymiany informacji miedzy pracownikami
• Eliminacja marnotrawstw związanych z nieefektywnym prowadzeniem działań szkoleniowo-rozwojowych
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Wprowadzenie do train the trainer
• Style uczenia się dorosłych
• Role i zadania trenera (trener gwiazda, lider, uczestnik i obserwator)
• Dynamika grupy– sposoby pracy grupy podczas szkolenia oraz odpowiednie techniki pracy z grupą
• Dobór odpowiednich technik pracy trenera. Warsztat pracy trenera – różne metody prowadzenia szkoleń m.in.: wykład i prezentacja, analiza przypadków, praca indywidualna i praca w grupach, dyskusje kierowane, burza mózgów, mind mapping, kontraktowanie zadań wdrożeniowych
Prowadzenie szkolenia i wystąpień publicznych
• Opracowanie programu szkoleniowego
• Dobór odpowiednich form szkoleniowych
• Przeprowadzanie zadań praktycznych
• Zasady przygotowania prezentacji
• Struktura i plan prezentacji
• Forma prezentacji
• Wybór materiałów i pomocy audiowizualnych do różnych from szkoleniowych
• Elementy konstrukcyjne krótkich przemówień. Model INTRO w prezentacji
• Techniki wywierania wpływu podczas wystąpień publicznych i prezentacji:
• Moja prezentacja – uczestnicy w podzespołach przygotowują prezentację, która jest nagrywana kamerą. Otrzymują informację zwrotną dotyczącą mocnych stron i obszarów rozwojowych.
Sytuacje trudne w trakcie szkolenia
• Rozkład sił w grupie – typologia uczestników szkolenia i sposoby pracy z nimi
• Radzenie sobie z pytaniami, zastrzeżeniami, krytyką ze strony uczestników
• Trudny uczestnik – powody zachowań i strategie radzenia sobie z nim
• Kontrola czasu w trakcie szkolenia
• Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
• Trema – sposoby radzenia sobie z nią