Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   HRM – Szkolenia

Train the Trainer

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji trenerów wewnętrznych, menadżerów i osób odpowiedzialnych za rozwój umiejętności wewnątrzorganizacyjnych, w szczególności stosowania metod i technik skutecznego przekazywania wiedzy oraz wykorzystywania dynamiki procesów grupowych w procesie przyswajania nowej wiedzy i umiejętności.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Efektywnie stosować i dobierać techniki pracy trenera zgodnie z dynamiką i sposobami pracy grupy
  • Efektywnie stosować różnorodne metody prowadzenia szkoleń
  • Skutecznie używać języka perswazji i mowy ciała
  • Poradzić sobie w sytuacjach trudnych w trakcie szkolenia, tj. radzenie sobie z pytaniami, zastrzeżeniami, krytyką ze strony uczestników etc.
  • Efektywnie kontrolować czas w trakcie szkoleń
  • Skutecznie radzić sobie z tremą w trakcie pracy szkoleniowca
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
• Wzrost efektywności pracy trenera/menadżera w rozwoju podwładnych
• Wzrost skuteczności realizacji procesu nauczania i przekazywania wiedzy
• Skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń i innych form rozwojowych
• Lepsze rozumienie zadań przez współpracowników i podwładnych
• Poprawa wymiany wiedzy i doświadczeń w zespole i pomiędzy pracownikami

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

• Wzrost efektywności rozwoju ludzi w organizacji
• Wzrost poziomu zaangażowania pracowników
• Wzrost skuteczności procesu uczenia się i onboardingu w organizacji
• Wzrost efektywności pracy zespołów pracowniczych
• Poprawa jakości współpracy i wymiany informacji miedzy pracownikami
• Eliminacja marnotrawstw związanych z nieefektywnym prowadzeniem działań szkoleniowo-rozwojowych

Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Wprowadzenie do train the trainer

• Style uczenia się dorosłych

• Role i zadania trenera (trener gwiazda, lider, uczestnik i obserwator)

• Dynamika grupy– sposoby pracy grupy podczas szkolenia oraz odpowiednie techniki pracy z grupą

• Dobór odpowiednich technik pracy trenera. Warsztat pracy trenera – różne metody prowadzenia szkoleń m.in.: wykład i prezentacja, analiza przypadków, praca indywidualna i praca w grupach, dyskusje kierowane, burza mózgów, mind mapping, kontraktowanie zadań wdrożeniowych

Prowadzenie szkolenia i wystąpień publicznych

• Opracowanie programu szkoleniowego

• Dobór odpowiednich form szkoleniowych

• Przeprowadzanie zadań praktycznych

• Zasady przygotowania prezentacji

• Struktura i plan prezentacji

• Forma prezentacji

• Wybór materiałów i pomocy audiowizualnych do różnych from szkoleniowych

• Elementy konstrukcyjne krótkich przemówień. Model INTRO w prezentacji

• Techniki wywierania wpływu podczas wystąpień publicznych i prezentacji:

  • język perswazji
  • mowa ciała (kontakt wzrokowy, mimika, postawa i gestykulacja)
  • dystans i przestrzeń
  • różne sposoby pracy przy różnym ustawieniu sal treningowych
  • praca z głosem
  • przygotowanie slajdów wzmacniających przekaz i odpowiednie ich używanie

• Moja prezentacja – uczestnicy w podzespołach przygotowują prezentację, która jest nagrywana kamerą. Otrzymują informację zwrotną dotyczącą mocnych stron i obszarów rozwojowych.

Sytuacje trudne w trakcie szkolenia

• Rozkład sił w grupie – typologia uczestników szkolenia i sposoby pracy z nimi

• Radzenie sobie z pytaniami, zastrzeżeniami, krytyką ze strony uczestników

• Trudny uczestnik – powody zachowań i strategie radzenia sobie z nim

• Kontrola czasu w trakcie szkolenia

• Radzenie sobie z trudnymi pytaniami

• Trema – sposoby radzenia sobie z nią

Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.