CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji trenerów wewnętrznych, menadżerów i osób odpowiedzialnych za rozwój umiejętności wewnątrzorganizacyjnych, w szczególności stosowania metod i technik skutecznego przekazywania wiedzy oraz wykorzystywania dynamiki procesów grupowych w procesie przyswajania nowej wiedzy i umiejętności.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
• Wzrost efektywności pracy trenera/menadżera w rozwoju podwładnych
• Wzrost skuteczności realizacji procesu nauczania i przekazywania wiedzy
• Skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń i innych form rozwojowych
• Lepsze rozumienie zadań przez współpracowników i podwładnych
• Poprawa wymiany wiedzy i doświadczeń w zespole i pomiędzy pracownikami
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
• Wzrost efektywności rozwoju ludzi w organizacji
• Wzrost poziomu zaangażowania pracowników
• Wzrost skuteczności procesu uczenia się i onboardingu w organizacji
• Wzrost efektywności pracy zespołów pracowniczych
• Poprawa jakości współpracy i wymiany informacji miedzy pracownikami
• Eliminacja marnotrawstw związanych z nieefektywnym prowadzeniem działań szkoleniowo-rozwojowych
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Wprowadzenie do train the trainer
• Style uczenia się dorosłych
• Role i zadania trenera (trener gwiazda, lider, uczestnik i obserwator)
• Dynamika grupy– sposoby pracy grupy podczas szkolenia oraz odpowiednie techniki pracy z grupą
• Dobór odpowiednich technik pracy trenera. Warsztat pracy trenera – różne metody prowadzenia szkoleń m.in.: wykład i prezentacja, analiza przypadków, praca indywidualna i praca w grupach, dyskusje kierowane, burza mózgów, mind mapping, kontraktowanie zadań wdrożeniowych
Prowadzenie szkolenia i wystąpień publicznych
• Opracowanie programu szkoleniowego
• Dobór odpowiednich form szkoleniowych
• Przeprowadzanie zadań praktycznych
• Zasady przygotowania prezentacji
• Struktura i plan prezentacji
• Forma prezentacji
• Wybór materiałów i pomocy audiowizualnych do różnych from szkoleniowych
• Elementy konstrukcyjne krótkich przemówień. Model INTRO w prezentacji
• Techniki wywierania wpływu podczas wystąpień publicznych i prezentacji:
• Moja prezentacja – uczestnicy w podzespołach przygotowują prezentację, która jest nagrywana kamerą. Otrzymują informację zwrotną dotyczącą mocnych stron i obszarów rozwojowych.
Sytuacje trudne w trakcie szkolenia
• Rozkład sił w grupie – typologia uczestników szkolenia i sposoby pracy z nimi
• Radzenie sobie z pytaniami, zastrzeżeniami, krytyką ze strony uczestników
• Trudny uczestnik – powody zachowań i strategie radzenia sobie z nim
• Kontrola czasu w trakcie szkolenia
• Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
• Trema – sposoby radzenia sobie z nią
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).
Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:
model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
model J. Kirkpatrick’a
standard SUS 2.0
Metodyka szkoleniowa
Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:
gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna
zespołowe rozwiązywanie problemów
symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
prezentacje oraz mini wykłady
sesje burzy mózgów
dyskusje grupowe
zadania indywidulane i zespołowe
odgrywanie ról i scenek
Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu STACJONARNEGO
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)
zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.
Metodyka szkoleniowa
Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:
praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)
dyskusja na forum
burza mózgów
case study
quizy, gry on-line
zadania indywidualne
wykorzystanie chatów moderowanych etc.
Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu ONLINE:
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)
zadanie wdrożeniowe po każdej sesji
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.
Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:
mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym
mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.
mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).
Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.