Firma Immergas Polska Sp. z o.o. obecna jest na polskim rynku od 1996 roku, jest częścią międzynarodowej grupy Immerfin, działającej w branży grzewczej od ponad 55 lat, posiadającej oddziały w 30 krajach świata. Firma stale rozwija ofertę pomp ciepła, paneli fotowoltaicznych, urządzeń hybrydowych, wspierając realizację polityk proekologicznych. Firma jest laureatem wielu nagród branżowych, w 2018 oraz 2020 znalazła się w prestiżowym gronie laureatów „Diamentów Forbes”.
POTRZEBY FIRMY
Główną potrzebą rozwojową firmy było wsparcie procesów zarządzania poprzez szkolenia wzmacniające kompetencje menedżerskie i sprzedażowe w firmie. W firmie nastąpiły istotne zmiany w tym okresie, zmianie uległa struktura organizacyjna firmy oraz poszerzono ofertę firmy o nową bardzo ważną grupę produktową OZE. Dlatego ważnym wyzwaniem rozwojowym dla firmy stało się wyposażenie pracowników firmy w nowe kompetencje, podniesienie skuteczności i jakości współpracy między działami i zespołami oraz udrożnienie przepływu informacji w obrębie całej firmy. Dodatkowym ważnym aspektem akcentowanym przez kadrę menedżerską była również potrzeba podniesienie efektywności pracy wszystkich zespołów.
CEL PROJEKTU
Wzmocnienie kompetencji kierowniczych kadry menedżerskiej
Wzmocnienie kompetencji sprzedażowych kluczowej kadry handlowej
Rozwój kompetencji sprzedażowych w zakresie nowej grupy produktowej OZE
Poprawa efektywności współpracy i jakości pracy pracowników
Poprawa komunikacji i jakości przepływu informacji w organizacji, w zespołach i pomiędzy zespołami
ZREALIZOWANE DZIAŁANIA
Przeprowadzenie diagnozy potrzeb organizacyjnych (spotkania z zarządem firmy oraz kluczowymi kierownikami działów, badania ankietowe, kwestionariusz badający kluczowe ograniczenia w firmie, oraz wywiady ustrukturyzowane z kluczową kadrą menedżerską).
Przygotowanie wniosku o dofinasowanie „Akademia rozwoju kompetencji Immergas”” w ramach w ramach Poddziałania 8.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskie
Realizacja łącznie 98 dni szkoleniowych w tym:
Cyklu szkoleń podnoszących kompetencje przywódcze dla zarządu firmy (łącznie 22-dni szkoleniowe), min.: Przywództwo, czyli budowanie efektywnej organizacji, Zarządzanie zmianą, Motywowanie i inspirowanie pracowników do pracy z nową grupą produktową, Coachingowy styl zarządzania firmą, Zarządzanie przez projekty, Zarządzanie procesami biznesowymi w organizacji z uwzględnieniem efektywności energetycznej, Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
Cyklu szkoleń podnoszących kompetencje menedżerskie dla kierowników działów firmy (łącznie 22-dni szkoleniowe), min.: Kierowanie zespołem w sytuacji zmiany, Zarządzanie przez cele, Motywowanie pracowników i budowanie zaangażowania do pracy z nową grupą produktową, Ocena pracy i skuteczna kontrola pracy, Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w firmie, Budowanie wizerunku firmy poprzez budowanie relacji zorientowanych na klienta, Coachingowy styl kierowania ludźmi, Kreatywność w biznesie – czyli poszukiwanie nowych rozwiązań
Cyklu szkoleń podnoszących kompetencje menedżerskie dla szefów regionów firmy (łącznie 12-dni szkoleniowe), min.: Koordynowanie pracy zespołu handlowego, Zarządzanie regionem sprzedaży w sytuacji zmiany, Motywowanie do pracy handlowców, Rozliczanie wyników pracy handlowców, Coachingowy styl kierowania ludźmi, Budowanie zespołowego myślenia
Cyklu szkoleń podnoszących kompetencje dla przedstawicieli handlowych firmy (łącznie 32-dni szkoleniowe), min.: Zarządzanie sobą w czasie, Techniki sprzedaży urządzeń OZE, Pozyskiwanie klientów produktów energii odnawialnej, Prowadzenie szkoleń i prezentacji produktów OZE, Negocjacje handlowe, Radzenie sobie z argumentacją i zastrzeżeniami klienta produktów OZE, Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych z klientem, Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji, Budowanie relacji z kluczowym klientem, Budowanie świadomości biznesowej handlowców, Komunikacja w nowej strukturze organizacji dla handlowców
Cyklu szkoleń podnoszących kompetencje pracownicze (łącznie 16 dni szkoleniowe), min.: Komunikacja w nowej strukturze organizacji dla pracowników, Budowanie współpracy w nowej strukturze firmy
REZULTATY PROJEKTU
Szkoleniami objęto 53 uczestników z czego: 3 osoby to zarząd, 15 osób to kadra menedżerska, a 35 osób to kluczowi pracownicy procesów w organizacji
Za zrealizowane szkolenia otrzymaliśmy średnią ocen na poziomie 4,75 (5,00 ocena maksymalna). W ramach szkoleń uczestnicy oceniali m.in.: program szkolenia, sposób jego prowadzenia przez trenera, przydatność treści szkolenia w kontekście wykonywanej pracy oraz gotowość i możliwość zastosowania szkolenia w swojej codziennej pracy
Każde szkolenie zakończone zostało przygotowaniem uczestników przez trenera do wdrożenia nowych kompetencji do środowiska pracy
Poprawa współpracy i komunikacji w obrębie zespołów i pomiędzy nimi w nowej strukturze organizacyjnej
Podniesienie efektywności pracy kadry kierowniczej oraz kluczowych pracowników
Podniesienie skuteczności pracy z nową grupa produktową (OZE)