HVL Luxemburg/RONA POLSKA
Heintz Van Landewyck to jedna z najstarszych rodzinnych i niezależnych firm tytoniowych na świecie. Jej historia sięga połowy XIX wieku, kiedy to Panowie Heintz i Landewyck otworzyli swój pierwszy sklep tytoniowy. Firma sama produkuje tytoń, papierosy i inne wyroby tytoniowe wyłącznie w Europie Zachodniej, przywiązując dużą wagę do utrzymania najwyższych standardów produkcji i pracy, a jej produkty są społecznie akceptowane przez konsumentów, partnerów i importerów na wszystkich kontynentach.
POTRZEBY FIRMY
Rozwijając swoją działalność na rynkach międzynarodowych Heintz Van Landewyck w 2009 roku podjął decyzję o rozbudowie swojej oferty oraz sieci dystrybucyjnej na rynku polskim.
Respect Sp. z o.o. wraz z managementem operacyjnym firmy zbudował strategię sprzedażowo-dystrybucyjną oraz marketingową dla wprowadzanych produktów na Polski rynek.
Potrzeby klienta:
Przeprowadzenie testu rynkowego w województwie Śląskim. Celem testu było ocena potencjału rynkowego produktów HVL oraz potrzeb dystrybucyjnych (detal i hurt)
Zbudowanie i zarządzanie ogólnopolską strukturą sprzedażową (3 regionalnych menadżerów sprzedaży, 45 regionalnych koordynatorów sprzedaży – odpowiedzialnych za mniejszy hurt i detal)
CEL PROJEKTU
Wprowadzenie firmy na nowy, polski rynek
Zbudowanie strategii wejścia i rozwoju firmy na rynku Polskim
Przeprowadzenie testu rynkowego produktów
Zbudowanie strategii dystrybucyjnej w Polsce
Zbudowanie struktury sprzedażowej firmy w Polsce, zarówno Hurtowej, KA oraz detalicznej
Wprowadzenie kluczowych marek firmy na rynek w Polsce
Projektowanie, koordynacja rozliczenia działań Trade Marketingowych w kanale detalicznym
Zbudowanie czytelnego systemu motywacyjnego dla sił dystrybucyjnych
Zbudowanie systemu raportowego SFA dopasowanego do potrzeb raportowych klienta
Administrowanie i zarządzanie procesami rekrutacyjnymi i zatrudnieniowymi
ZREALIZOWANE DZIAŁANIA
Projekt realizowaliśmy w latach 2009-2015.
W 2009 roku nawiązaliśmy współprace z międzynarodowym producentem wyrobów tytoniowych Heintz Van Landewyck z siedzibą w Luksemburgu.
W pierwszym etapie projektu naszą rolą było współtworzenie strategii sprzedażowej oraz dystrybucyjnej dla nowo wprowadzanych na rynek wyrobów tytoniowych i OTP wraz z kilkumiesięcznym testem sprzedaży i akceptacji produktów przez sprzedawców i konsumentów. Wyniki sprzedaży produktów osiągnięte w pierwszym etapie pozwoliły naszemu klientowi na podjęcie decyzji o trwałym rozwoju współpracy i inwestycji rynkowych w Polsce.
W kolejnych latach naszej współpracy odpowiedzialni byliśmy za opracowanie, przygotowanie oraz wdrożenie strategii dystrybucyjnej nowo wprowadzanych marek na rynek w Polsce. Zbudowaliśmy sieć dystrybucyjna w Polsce dla wprowadzanych marek, nawiązaliśmy i rozwijaliśmy współpracę z dystrybutorami i hurtowaniami.
Kolejnym naszym zadaniem w tym projekcie było zbudowanie struktury sprzedażowej obejmującej całą Polskę. Do naszych zadań należało: zrekrutowanie, wyszkolenie oraz zarządzanie zespołem menedżerów sprzedaży oraz ekipą handlowców, którego liczebność sięgnęła prawie 50 osób. W miedzy czasie wdrożyliśmy elektroniczny system wsparcia sprzedaży SFA, umożliwiający raportowanie i transfer danych w czasie rzeczywistym. Wraz z podległą nam całą strukturą sprzedażową wprowadzaliśmy na rynek produkty marek Austin, Elixyr, Ta2 oraz odpowiadaliśmy za dystrybucję markę Vasco da Gamma, Clubmaster oraz Mood’s i AlCapone.
Naszą współpracę kontynuowaliśmy do końca roku 2015, w którym to nasz klient podjął decyzję o zmianie strategii działania i realizowania swoich celów na rynku Polskim.
REZULTATY PROJEKTU
Zrekrutowanie 3 menedżerów sprzedaży oraz około 45 handlowców
Zarządzanie całą strukturą sprzedażową w latach 2010-2015
Przeprowadzenie testu rynkowego produktów na terenie woj. śląskiego
Przeprowadzenie szkoleń produktowych oraz procesów on boardingowych dla nowo przyjętych pracowników
Wdrożenie systemu motywacyjnego bezpośrednio powiązanego z rezultatami
Wdrożenie systemu raportowego opartego o technologię SFA