Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Projekty

HVL Luxemburg / RONA POLSKA

HVL Luxemburg/RONA POLSKA

Heintz Van Landewyck to jedna z najstarszych rodzinnych i niezależnych firm tytoniowych na świecie. Jej historia sięga połowy XIX wieku, kiedy to Panowie Heintz i Landewyck otworzyli swój pierwszy sklep tytoniowy. Firma sama produkuje tytoń, papierosy i inne wyroby tytoniowe wyłącznie w Europie Zachodniej, przywiązując dużą wagę do utrzymania najwyższych standardów produkcji i pracy, a jej produkty są społecznie akceptowane przez konsumentów, partnerów i importerów na wszystkich kontynentach.

POTRZEBY FIRMY

Rozwijając swoją działalność na rynkach międzynarodowych Heintz Van Landewyck w 2009 roku podjął decyzję o rozbudowie swojej oferty oraz sieci dystrybucyjnej na rynku polskim.

Respect Sp. z o.o. wraz z managementem operacyjnym firmy zbudował strategię sprzedażowo-dystrybucyjną oraz marketingową dla wprowadzanych produktów na Polski rynek.

Potrzeby klienta:

  • Przeprowadzenie testu rynkowego w województwie Śląskim. Celem testu było ocena potencjału rynkowego produktów HVL oraz potrzeb dystrybucyjnych (detal i hurt)

  • Zbudowanie i zarządzanie ogólnopolską strukturą sprzedażową (3 regionalnych menadżerów sprzedaży, 45 regionalnych koordynatorów sprzedaży – odpowiedzialnych za mniejszy hurt i detal)

CEL PROJEKTU

  • Wprowadzenie firmy na nowy, polski rynek

  • Zbudowanie strategii wejścia i rozwoju firmy na rynku Polskim

  • Przeprowadzenie testu rynkowego produktów

  • Zbudowanie strategii dystrybucyjnej w Polsce

  • Zbudowanie struktury sprzedażowej firmy w Polsce, zarówno Hurtowej, KA oraz detalicznej

  • Wprowadzenie kluczowych marek firmy na rynek w Polsce

  • Projektowanie, koordynacja rozliczenia działań Trade Marketingowych w kanale detalicznym

  • Zbudowanie czytelnego systemu motywacyjnego dla sił dystrybucyjnych

  • Zbudowanie systemu raportowego SFA dopasowanego do potrzeb raportowych klienta

  • Administrowanie i zarządzanie procesami rekrutacyjnymi i zatrudnieniowymi

ZREALIZOWANE DZIAŁANIA

Projekt realizowaliśmy w latach 2009-2015.

W 2009 roku nawiązaliśmy współprace z międzynarodowym producentem wyrobów tytoniowych Heintz Van Landewyck z siedzibą w Luksemburgu.

W pierwszym etapie projektu naszą rolą było współtworzenie strategii sprzedażowej oraz dystrybucyjnej dla nowo wprowadzanych na rynek wyrobów tytoniowych i OTP wraz z kilkumiesięcznym testem sprzedaży i akceptacji produktów przez sprzedawców i konsumentów. Wyniki sprzedaży produktów osiągnięte w pierwszym etapie pozwoliły naszemu klientowi na podjęcie decyzji o trwałym rozwoju współpracy i inwestycji rynkowych w Polsce.

W kolejnych latach naszej współpracy odpowiedzialni byliśmy za opracowanie, przygotowanie oraz wdrożenie strategii dystrybucyjnej nowo wprowadzanych marek na rynek w Polsce. Zbudowaliśmy sieć dystrybucyjna w Polsce dla wprowadzanych marek, nawiązaliśmy i rozwijaliśmy współpracę z dystrybutorami i hurtowaniami.

Kolejnym naszym zadaniem w tym projekcie było zbudowanie struktury sprzedażowej obejmującej całą Polskę. Do naszych zadań należało: zrekrutowanie, wyszkolenie oraz zarządzanie zespołem menedżerów sprzedaży oraz ekipą handlowców, którego liczebność sięgnęła prawie 50 osób. W miedzy czasie wdrożyliśmy elektroniczny system wsparcia sprzedaży SFA, umożliwiający raportowanie i transfer danych w czasie rzeczywistym. Wraz z podległą nam całą strukturą sprzedażową wprowadzaliśmy na rynek produkty marek Austin, Elixyr, Ta2 oraz odpowiadaliśmy za dystrybucję markę Vasco da Gamma, Clubmaster oraz Mood’s i AlCapone.

Naszą współpracę kontynuowaliśmy do końca roku 2015, w którym to nasz klient podjął decyzję o zmianie strategii działania i realizowania swoich celów na rynku Polskim.

REZULTATY PROJEKTU

  • Zrekrutowanie 3 menedżerów sprzedaży oraz około 45 handlowców

  • Zarządzanie całą strukturą sprzedażową w latach 2010-2015

  • Przeprowadzenie testu rynkowego produktów na terenie woj. śląskiego

  • Przeprowadzenie szkoleń produktowych oraz procesów on boardingowych dla nowo przyjętych pracowników

  • Wdrożenie systemu motywacyjnego bezpośrednio powiązanego z rezultatami

  • Wdrożenie systemu raportowego opartego o technologię SFA

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.