Trener biznesy, certyfikowany coach ICC, mentor,
mediator i facylitator, praktyk, konsultant
Szkolenia prowadzi od ponad 20 lat. Specjalizuje się w realizacji projektów doradczo – szkoleniowych z zakresu: zarządzania ludźmi (od roli szefa poprzez budowanie autorytetu, planowanie i organizowanie pracy, delegowanie zadań, egzekwowanie, motywowanie i rozwijanie pracowników), komunikacji wewnątrz firmy oraz z klientami i kontrahentami, komunikacji PR-u, asertywność, wywierania wpływu, wystąpienia publiczne (techniki i sposoby prowadzenia prezentacji w różnych sytuacjach – od spotkań po udział w konferencjach i programach radiowych czy telewizyjnych, tzw. trening mediowy), rozwiązywania konfliktów (mediacyjne podejście do identyfikowania oraz rozwiązywania konfliktów i zapobiegania konfliktom w zespole, w tym programy antymobbingowe) oraz biznesowy savoir vivre.
W pracy szkoleniowej wykorzystuje m.in. techniki coachingowe, szczególnie przydatne w zmianie przekonań i postaw oraz świadomym dostosowaniu działań do zmieniającego się otoczenia biznesowego. Od ponad 10 lat prowadzi też sesje konsultacyjno-doradcze związane z rozwojem pracowników i firm, PR-em wewnętrznym i zewnętrznym oraz sesje facylitacyjne dotyczące rozwiązywania bieżących i strategicznych problemów w firmie. Wspiera również projekty HR-owe jak budowanie modelu kompetencji, wdrażanie systemu ocen, rozwijanie kompetencji trenerów wewnętrznych itp. Jako coach pracuje z menedżerami (business coaching / executive coaching), i z kluczowymi specjalistami (business coaching, coaching „on the job”, “peer to peer”).
Ukończyła Wydział Psychologii na UW, studiowała tam również pedagogikę. Potwierdzeniem kompetencji są certyfikaty: Międzynarodowy Certyfikat Coacha ICC oraz uprawnienia do stosowania narzędzi: Thomas International oraz DISC służących do analizy potencjału zawodowego. Skończyła też kursy i szkolenia w zakresie: Mediacji (Christopher W. Moore, Alicja Krata, Stowarzyszenie Mediatorów Rodzinnych), Business and You, David Neenan, Transforming Communication oraz Metafory, Richard Bolstad, More (of) Advanced Provocative Change Works, Nick Kemp. Szkolenia i coachingi prowadzi zarówno w języku polski, jak i angielskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w branży reklamy, public relations oraz edukacji zdrowotnej, pełniąc funkcje pracownicze, a potem menedżerskie w międzynarodowych firmach (od sprzedawcy poprzez specjalistę i kierownika po dyrektora regionalnego na Polskę, a także członka zarządu). Obszerna praktyka public relations pozwala jej włączać do pracy elementy budowania wizerunku firmy.
Różnorodne doświadczenie zawodowe, połączone z wykształceniem psychologicznym, pozwalają jej także popularyzować wiedzę związaną z biznesem i łączeniem życia zawodowego z osobistym. Przeprowadzała wywiady z uznanymi, zagranicznymi specjalistami zajmującymi się marketingiem, budowaniem strategii firm i zarządzaniem kadrami dla czasopism („Manager” i „Marketing w Praktyce”). Od 1998 stale współpracuje jako ekspert z Programem 3 Polskiego Radia i dziennikarką Grażyną Dobroń oraz ze stacjami radiowymi (Radio PIN, VOX FM, RDC), portalami internetowymi (Republika Kobiet, Serwis HR Wolters Kluwer oraz portal Business Dialog).
„Klienci cenią mnie za przyjazne podejście oraz uważne słuchanie i tworzenie propozycji rozwiązań dostosowanych zarówno do potrzeb, jak i możliwości. Wiedzą i doświadczeniem dzielę się m.in. na autorskim blogu www.PrzyjaznyCoaching.pl”.
„Moje motto zawodowe: Bycie „magikiem” może być bardzo satysfakcjonujące, ale ta satysfakcja jest niewielka w porównaniu do radości jaką daje doprowadzenie osoby do odkrycia jej własnych możliwości magicznych. – Richard Bolstad”.