Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- Czym jest marka i jaka jest jej wartość dla przedsiębiorstwa?
- Czy i kiedy warto inwestować w markę?
- Co stanowi o sile marki:
- Atrybuty racjonalne i emocjonalne – rosnąca rola emocji,
- Platforma marki – pozycjonowanie i osobowość,
- Narzędzia budowy marki – mapa pozycjonowania, piramida marki.
- Marka vs profesja – marka to więcej niż jeden zawód.
- Dziś marka to już nie tylko logo – wizerunek marki i wizerunek firmy to jedno.
- Waga reputacji firmy, zwłaszcza w dobie Internetu.
Jak zbudować silną markę:
- Proces budowania marki, główne etapy: od „nie znam” po „polecam”.
- Zarządzanie doświadczeniem klienta: komunikacja marketingowa a budowanie relacji z klientami – marketing rekomendacji.
- Przykłady silnych marek z różnych branż – studia przypadków.
Od monologu do dialogu – marketing Ery Cyfrowej:
- Rozwój nowych technologii od 2000 roku i ich wpływ na biznes i marketing:
- Internet, internet mobilny, internet rzeczy,
- Kryzys zaufania i rozwój społeczności internetowych,
- Spadek konsumpcji mediów tradycyjnych na rzecz cyfrowych,
- Zmęczenie reklamą, rosnąca rola reputacji w sieci i rekomendacji.
- Marketing wczoraj i dziś – komunikacja omnikanałowa.
Eksplozja mediów społecznościowych i zjawisko „cyfrowego tłumu”:
- Szanse i zagrożenia dla marketingu.
- Marka „interaktywna” (dialog z konsumentem, a nie monolog) i „użyteczna” (dostarczanie wartościowych treści i działań, a nie nachalnej reklamy):
- Content marketing, czyli marketing treści,
- Marketing kontekstowy,
- Marketing internetowy, SEO/SEM, działania e-PR,
- Współpraca marek z blogosferą,
- Storytelling – za każdą marką stoi historia,
- Przejrzystość i autentyczność,
- Odpowiedzialność społeczna a budowanie marki.
Marketing spersonalizowany – zjawisko Big Data i jak je wykorzystać:
- Korzyści z gromadzenia danych i systemów CRM.
Nowe trendy społeczne związane z rozwojem technologii i ich wpływ na biznes:
- Era dostępu, a nie posiadania,
- Ekonomia współpracy i współdzielenia,
- Rozwój systemu peer-to-peer,
- Crowdsourcing – czerpanie z tłumu,
- Crowdfunding – finansowanie społecznościowe.
Światowe megatrendy i co z tego wynika dla marketingu:
- Foresight kulturowy dla Polski wg analizy Stratosfery (Grupa Deloitte).