Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Zarządzanie marką w dobie cyfryzacji – czyli jak znaleźć prawdę i się nią podzielić

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój kompetencji związanych z zarzadzaniem marką w dobie cyfryzacji wysokiej konkurencyjności  i ciągłych zmian zachodzących w otoczeniu konsumenckim.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Kierować marką/produktem i jej pozytywnym wizerunkiem na rynku
  • Rozwijać umiejętności współpracy i prowadzenia konstruktywnego dialogu pomiędzy działem marketingu i sprzedaży
  • Definiować cele zgodnie z potrzebami i możliwościami realizacyjnymi obu w/w działów, firmy i jej pozycji rynkowej

 

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Czym jest marka i jaka jest jej wartość dla przedsiębiorstwa.
  • Czy i kiedy warto inwestować w markę?
  • Co stanowi o sile marki
  • atrybuty racjonalne i emocjonalne – rosnąca rola emocji
  • platforma marki – pozycjonowanie i osobowość
  • narzędzia budowy marki – mapa pozycjonowania, piramida marki
  • marka vs profesja – marka to więcej niż jeden zawód
  • dziś marka to już nie tylko logo – wizerunek marki i wizerunek firmy to jedno
  • waga reputacji firmy, zwłaszcza w dobie Internetu
  • Jak zbudować silną markę
  • proces budowania marki, główne etapy: od „nie znam” po „polecam”
  • zarządzanie doświadczeniem klienta: komunikacja marketingowa, a budowanie relacji z klientami – marketing rekomendacji
  • przykłady silnych marek z różnych branż, studia przypadków
  • Od monologu do dialogu – marketing Ery Cyfrowej.
  • Rozwój nowych technologii od 2000 i ich wpływ na biznes i marketing.
  • internet, internet mobilny, internet rzeczy
  • kryzys zaufania i rozwój społeczności internetowych
  • spadek konsumpcji mediów tradycyjnych na rzecz cyfrowych
  • zmęczenie reklamą, rosnąca rola reputacji w sieci i rekomendacji
  • marketing wczoraj i dziś
  • komunikacja omnikanałowa
  • Eksplozja mediów społecznościowych i zjawisko „cyfrowego tłumu”. Szanse i zagrożenia dla marketingu.
  • Marka „interaktywna” (dialog z konsumentem, a nie monolog) i „użyteczna” (dostarczanie wartościowych treści i działań, a nie nachalnej reklamy).
  • content marketing czyli marketing treści
  • marketing kontekstowy
  • marketing internetowy, SEO/SEM, działania e-PR
  • współpraca marek z blogosferą
  • storytelling – za każdą marką stoi historia
  • przejrzystość i autentyczność
  • odpowiedzialność społeczna a budowanie marki
  • Marketing spersonalizowany – zjawisko Big Data i jak je wykorzystać. Korzyści z gromadzenia danych i systemów CRM.
  • Nowe trendy społeczne związane z rozwojem technologii i ich wpływ na biznes
  • era dostępu, a nie posiadania
  • ekonomia współpracy i współdzielenia
  • rozwój systemu peer-to-peer
  • crowdsourcing – czerpanie z tłumu
  • crowdfunding – finansowanie społecznościowe
  • Światowe megatrendy i co z tego wynika dla marketingu.
  • Foresight kulturowy dla Polski wg analizy Stratosfery (Grupa Deloitte)
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost świadomości zastosowania nowoczesnych narzędzi Marketingowych
  • Poprawa widoczności produktów w punktach sprzedaży oraz Internecie
  • Podejmowania decyzji w oparciu o twarde dowody
  • Poprawa przepływu informacji z i do komórki Marketingowej
  • Poprawa współpracy między działami marketingu i sprzedaży
  • Wzrost efektywności budżetowej działań promocyjnych

 

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost skuteczności zarzadzania marką
  • Wzrost efektywności budżetowej realizowanych działań marketingowych
  • Wzrost skuteczności działań promocyjnych, reklamowych
  • Wzrost efektywności dystrybucji i sprzedaży produktów
  • Wzrost rozpoznawalności marek produktów
Program
Forma szkolenia

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).

Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:

  • model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)

  • model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)

  • model J. Kirkpatrick’a

  • standard SUS 2.0

Warsztaty na sali szkoleniowej (stacjonarne)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.

Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:

  • gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna

  • zespołowe rozwiązywanie problemów

  • symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych

  • prezentacje oraz mini wykłady

  • sesje burzy mózgów

  • dyskusje grupowe

  • zadania indywidulane i zespołowe

  • odgrywanie ról i scenek


Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)

Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu STACJONARNEGO

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.


Warsztaty na sali wirtualnej (on-line)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:

  • praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)

  • dyskusja na forum

  • burza mózgów

  • case study

  • quizy, gry on-line

  • zadania indywidualne

  • wykorzystanie chatów moderowanych etc.

Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)


Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu ONLINE:

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdej sesji

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.

Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:

  • mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym

  • mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.

  • mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).

Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.