Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Prospecting – czyli jak skutecznie pozyskiwać klientów

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności skutecznego poszukiwania, selekcjonowania i pozyskiwania nowych klientów.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować w praktyce skuteczne metody docierania do potencjalnych klientów,
  • Określać priorytety i strategie pozyskiwania klientów,
  • Przekształcać klientów w lojalnych odbiorców produktów i usług,
  • Przeprowadzać skuteczne rozmowy biznesowe na etapie prospectingu,
  • Identyfikować i określać potencjał klientów.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost efektywności pracy własnej,
  • Poprawa efektywności kontaktów handlowych (większa liczba spotkań),
  • Oszczędność czasu w procesie poszukiwania informacji,
  • Zbudowanie efektywnej bazy klientów,
  • Wzrost realizacji planów sprzedażowych.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Zwiększenie efektywności sprzedaży poprzez planowy i uporządkowany prospecting,
  • Wzrost efektywności pracy zespołu sprzedażowego i całej organizacji,
  • Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych,
  • Poprawa konkurencyjności firmy.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  1. Wprowadzenie do prospectingu
    • Prospecting jako pierwszy etap cyklu sprzedażowego
    • Rodzaje prospectingu
    • Rola i znaczenie nowych klientów w rozwoju sprzedaży
  2. Strategie prospectingu
    • Metody pozycjonowania klientów
    • Metody pozyskiwania klientów
    • Segmentacja i targeting w praktyce
    • Metody analizy potencjału klienta
    • Metody docierania do wybranych grup klientów
    • Budowanie bazy leadów: kryteria kwalifikacji klientów
    • Planowanie spotkań z klientem
  3. Czy każdy może stać się moim klientem?
    • Jak liczba dobrze zaplanowanych spotkań z klientem wpływa na końcowy rezultat? Częstotliwość wizyt
    • Wyznaczanie celów wizyty
    • Analiza sytuacji (analiza atrybutów siły klienta, ocena ograniczeń, tworzenie wartości z oferowanych rozwiązań)
  4. Rozmowa telefoniczna w prospectingu
    • Zasady komunikacji przez telefon
    • Struktura rozmowy telefonicznej w prospectingu
    • Przygotowanie do rozmowy telefonicznej
  5. Etapy pozyskiwania nowych klientów
    • Analiza możliwości: w poszukiwaniu potrzeb i motywów klienta
    • Analiza źródeł nowych kontaktów: rola i znaczenie obecnych klientów przy pozyskiwaniu nowych
    • Argumentacja: zasady skutecznej argumentacji
    • Przewidywanie zastrzeżeń i radzenie sobie z nimi
    • Najważniejsze techniki odpierania obiekcji klienta
    • Zamknięcie: planowane techniki zamykania sprzedaży
    • Najczęściej spotykane błędy w prospectingu: analiza i wnioski

Uczestnicy wypracują zespołowo:

  • Sposoby i zasady zdobywania informacji o leadach i prospectach
  • Sposoby docierania do i zdobywania nowych klientów
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.