Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Podnoszenie efektywności pracy zespołu sprzedażowego

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności efektywnego planowania, organizowania oraz realizacji wyznaczonych celów i zadań przez zespół sprzedażowy.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Priorytetyzować cele i zadania sprzedażowe.
  • Radzić sobie ze złymi nawykami pracy oraz tzw. „pożeraczami czasu”.
  • Szybciej i wydajniej pracować.
  • Stosować efektywne techniki planowania swojego czasu.
  • Podnieść efektywność swojej pracy, lepiej zarządzając zadaniami w czasie.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA SZKOLENIA

  • Wzrost dyscypliny pracy i dotrzymywania ustalonych terminów.
  • Spadek poziomu stresu związanego z niedotrzymywaniem terminów.
  • Wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie.
  • Wzrost efektywności gospodarowania własnym czasem w pracy i życiu osobistym.
  • Poprawa wydajności własnej pracy oraz zespołu.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI/FIRMY

  • Poprawa efektywności działania pracowników pod presją czasu.
  • Poprawa efektywności i wydajności pracy pracowników oraz zespołów.
  • Eliminacja marnotrawstwa czasu w organizacji.
  • Poprawa atmosfery pracy.
  • Wzrost wydajności pracy całej organizacji.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  1. Zarządzanie czasem a zarządzanie sobą w czasie
    • Identyfikacja własnego stylu planowania i organizowania pracy (nawyki pracy).
    • Naturalny rytm aktywności – ogólne zasady oraz reguły blokowania podobnych czynności.
  2. Zasadnicze reguły planowania czasu pracy
    • Analiza kosztów i zysków związanych z organizacją pracy.
    • Planowanie i organizowanie pracy własnej z zastosowaniem techniki PERT.
  3. Wyznaczanie celów
    • Cechy poprawnie skonstruowanego celu.
    • Zasada SMART.
  4. Ustalanie priorytetów
    • Analiza zadań priorytetowych zgodnie z zasadą Pareto oraz zasadą Eisenhowera.
    • Moje priorytety a priorytety innych – zadania podlegające i niepodlegające delegowaniu.
    • 6 reguł delegowania – szybka analiza.
    • Techniki delegowania – obowiązki kierownicze i pracownicze.
    • Pożeracze czasu – przyczyny i środki zaradcze.
  5. Organizacja czasu pracy w zespole
    • Jak planować działania – wady i zalety planowania miękkiego i sztywnego.
    • Ryzyko działań nieprzewidzianych – jaki założyć margines błędu?
    • Praca z dokumentami oraz mailami – podstawowe reguły, sprawna analiza i selekcja.
    • Efektywna komunikacja – telefonowanie, rozmowy z przełożonymi, współpracownikami w zespole oraz z klientami.
    • Racjonalna organizacja i realizacja narad/spotkań.
  6. Kontrola czasu pracy
    • Czynniki podlegające kontroli – wyniki, przebieg pracy.
    • Konstruktywne ocenianie pracy w celu zmotywowania do większej efektywności.
    • Przykładowe listy kontrolne.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.