Podnoszenie efektywności pracy zespołu sprzedażowego
Cele
CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności efektywnego planowania, organizowania oraz realizacji wyznaczonych celów i zadań przez zespół sprzedażowy.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Priorytetyzować cele i zadania sprzedażowe.
- Radzić sobie ze złymi nawykami pracy oraz tzw. „pożeraczami czasu”.
- Szybciej i wydajniej pracować.
- Stosować efektywne techniki planowania swojego czasu.
- Podnieść efektywność swojej pracy, lepiej zarządzając zadaniami w czasie.
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA SZKOLENIA
- Wzrost dyscypliny pracy i dotrzymywania ustalonych terminów.
- Spadek poziomu stresu związanego z niedotrzymywaniem terminów.
- Wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie.
- Wzrost efektywności gospodarowania własnym czasem w pracy i życiu osobistym.
- Poprawa wydajności własnej pracy oraz zespołu.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI/FIRMY
- Poprawa efektywności działania pracowników pod presją czasu.
- Poprawa efektywności i wydajności pracy pracowników oraz zespołów.
- Eliminacja marnotrawstwa czasu w organizacji.
- Poprawa atmosfery pracy.
- Wzrost wydajności pracy całej organizacji.
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- Zarządzanie czasem a zarządzanie sobą w czasie
- Identyfikacja własnego stylu planowania i organizowania pracy (nawyki pracy).
- Naturalny rytm aktywności – ogólne zasady oraz reguły blokowania podobnych czynności.
- Zasadnicze reguły planowania czasu pracy
- Analiza kosztów i zysków związanych z organizacją pracy.
- Planowanie i organizowanie pracy własnej z zastosowaniem techniki PERT.
- Wyznaczanie celów
- Cechy poprawnie skonstruowanego celu.
- Zasada SMART.
- Ustalanie priorytetów
- Analiza zadań priorytetowych zgodnie z zasadą Pareto oraz zasadą Eisenhowera.
- Moje priorytety a priorytety innych – zadania podlegające i niepodlegające delegowaniu.
- 6 reguł delegowania – szybka analiza.
- Techniki delegowania – obowiązki kierownicze i pracownicze.
- Pożeracze czasu – przyczyny i środki zaradcze.
- Organizacja czasu pracy w zespole
- Jak planować działania – wady i zalety planowania miękkiego i sztywnego.
- Ryzyko działań nieprzewidzianych – jaki założyć margines błędu?
- Praca z dokumentami oraz mailami – podstawowe reguły, sprawna analiza i selekcja.
- Efektywna komunikacja – telefonowanie, rozmowy z przełożonymi, współpracownikami w zespole oraz z klientami.
- Racjonalna organizacja i realizacja narad/spotkań.
- Kontrola czasu pracy
- Czynniki podlegające kontroli – wyniki, przebieg pracy.
- Konstruktywne ocenianie pracy w celu zmotywowania do większej efektywności.
- Przykładowe listy kontrolne.
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
- Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
- Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
- Model J. Kirkpatrick’a
- Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
- 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
- Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
- Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
- Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
- Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
- Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
- Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
- Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
- Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
- Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
- Case study, quizy, gry online
- Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
- Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
- Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.