Nastawienie na klienta wewnętrznego i zewnętrznego
Cele
CELEM SZKOLENIA jest doskonalenie kompetencji w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrych relacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, zgodnie ze standardami firmy, oraz budowaniu pozytywnych i trwałych więzi partnerskich. W trakcie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z modelem firmy nastawionej na klienta wewnętrznego i zewnętrznego. Omówione zostaną również różnice i podobieństwa między klientem a interesariuszem firmy. Szkolenie umożliwi budowanie profesjonalnej i nowoczesnej polityki relacji w organizacji.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Budować dobre relacje z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Skutecznie współpracować w zespołach, pomiędzy zespołami oraz z klientami.
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost skuteczności pracy.
Wzrost efektywności współpracy w zespołach oraz między zespołami.
Poprawa efektywności kontaktów handlowych.
Długotrwałe utrzymanie relacji i współpracy z klientami.
Wzrost satysfakcji klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost efektywności pracy zespołów i całej organizacji.
Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych.
Wzrost skuteczności przebiegu procesów w organizacji.
Wzrost wydajności procesów w organizacji.
Wzrost lojalności klientów.
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Cechy firmy zorientowanej na klienta.
Jaki wpływ na wyniki firmy ma dobra obsługa klienta zewnętrznego?
Jakie jest znaczenie dobrej obsługi klienta wewnętrznego?
Definicja klienta zewnętrznego i interesariusza firmy.
Kształtowanie postawy proklienckiej oraz budowanie nowoczesnej polityki relacji z klientem.
Reguły obsługi i komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
Typy komunikacyjne klientów.
Rola klientów w budowie wartości firmy (klient wewnętrzny, klient zewnętrzny).
Wewnętrzne procedury w firmie i ich wpływ na obsługę klienta.
Kto jest moim klientem wewnętrznym w firmie?
Dla kogo w firmie ja jestem klientem?
Satysfakcja klienta jako droga do wydajnych procesów i lojalnych klientów.
Jakie procedury dotyczące obsługi klienta wewnętrznego obowiązują w firmie?
Jak wpływają one na jakość obsługi klienta zewnętrznego, a jak na wewnętrznego?
Jak wpływają one na przebieg procesów, ich jakość i wydajność?
Jakie procedury dotyczące obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego obowiązują w firmie?
Przykłady dobrych i złych praktyk.
Lojalność klientów w oparciu o procesy psychologiczne.
Style komunikacyjne.
Reguły wpływu i techniki wpływu w relacjach z klientami.
Nowe trendy w obsłudze klientów.
Marketing emocjonalny.
Wzorce perswazji, język perswazyjny.
Narzędzia wspierające budowanie relacji z klientami oraz sposoby ich wykorzystania.
Obsługa wymagającego klienta.
Reklamacje jako okazja do budowania relacji z klientem.
Social media i networking w budowaniu rentownych relacji z klientem zewnętrznym.
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.