Cele
CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności rozpoznawania stosowania różnego rodzaju gier i trików handlowych oraz skutecznego radzenia sobie z nimi.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Radzić sobie z zagrywkami i trickami handlowymi
- Radzić sobie z presją i manipulacją stosowaną przez Partnerów handlowych
- Efektywnie zarządzać procesem negocjacji handlowych
- Dobierać odpowiednie strategie i taktyki negocjacyjne w adekwatnie od typu i zachowań klienta
- Stosować efektywne techniki wywierania wpływu na klienta
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- „W co grają Klienci i dlaczego?” – gry, pułapki i manipulacje.
- Różnica pomiędzy grą, a manipulacją.
- Poznanie mechanizmów „gier” w relacjach handlowych
- Podstawowe zagadnienia Analizy Transakcyjnej. Rodzaje transakcji. Jakie potrzeby kryją się za poszczególnym transakcjami
- Jak interpretować niejasne zachowania Klienta?
- Popularne gry handlowe. Rozpoznawanie typowych gier stosowanych przez Klientów
- Gry klientów i typowe reakcje handlowców
- Gry handlowców i typowe reakcje klientów
- Rozpoznanie własnego stylu reakcji na gry.
- Podatność na gry handlowe
- Zarządzanie emocjami w procesie negocjacji – sposoby kontroli emocji i zachowań
- Dopasowanie przebiegu rozmowy zakupowej do gry Klienta
- Strategie radzenia sobie z konkretnymi grami – techniki obronne, kontr-taktyki: wchodzenie w grę i zachowania asertywne.
- Ujawnianie i przerywanie gier
Negocjowanie z silniejszym, dominującym Klientem
Negocjacje z agresywnym Klientem
- Trening konstruktywnych zachowań w relacjach z grającymi Klientami
- Gry wzmacniające współpracę i efektywność współpracy z Klientami.
- Profesjonalne podejście do gry Klienta, przechodzenie z gry do konstruktywnej współpracy przy pomocy asertywnej komunikacji
- Dochodzenie do rozwiązań win-win satysfakcjonujących dla obu stron