Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Gry Handlowe

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności rozpoznawania i stosowania różnego rodzaju gier oraz trików handlowych oraz skutecznego radzenia sobie z nimi.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Radzić sobie z zagrywkami i trickami handlowymi.
  • Radzić sobie z presją i manipulacją stosowaną przez partnerów handlowych.
  • Efektywnie zarządzać procesem negocjacji handlowych.
  • Dobierać odpowiednie strategie i taktyki negocjacyjne adekwatnie do typu i zachowań klienta.
  • Stosować efektywne techniki wywierania wpływu na klienta.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Zwiększenie efektywności prowadzenia negocjacji.
  • Przełamywanie impasów negocjacyjnych.
  • Zwiększenie efektywności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z klientem (z zastrzeżeniami, manipulacjami, grami handlowymi).
  • Zwiększenie skuteczności negocjacyjnej.
  • Wzrost realizacji planów sprzedaży.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności pracy zespołów negocjacyjnych/sprzedażowych i całej organizacji.
  • Wzrost poziomu satysfakcji klienta.
  • Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych.
  • Poprawa konkurencyjności firmy.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO:

  • „W co grają Klienci i dlaczego?” – gry, pułapki i manipulacje.
  • Różnica pomiędzy grą a manipulacją.
  • Poznanie mechanizmów „gier” w relacjach handlowych.
  • Podstawowe zagadnienia analizy transakcyjnej. Rodzaje transakcji. Jakie potrzeby kryją się za poszczególnymi transakcjami.
  • Jak interpretować niejasne zachowania Klienta?
  • Popularne gry handlowe. Rozpoznawanie typowych gier stosowanych przez Klientów.
  • Gry klientów i typowe reakcje handlowców.
  • Gry handlowców i typowe reakcje klientów.
  • Rozpoznanie własnego stylu reakcji na gry.
  • Podatność na gry handlowe.
  • Zarządzanie emocjami w procesie negocjacji – sposoby kontroli emocji i zachowań.
  • Dopasowanie przebiegu rozmowy zakupowej do gry Klienta.
  • Strategie radzenia sobie z konkretnymi grami – techniki obronne, kontrtaktyki: wchodzenie w grę i zachowania asertywne.
  • Ujawnianie i przerywanie gier.
  • Negocjowanie z silniejszym, dominującym Klientem.
  • Negocjacje z agresywnym Klientem.
  • Trening konstruktywnych zachowań w relacjach z grającymi Klientami.
  • Gry wzmacniające współpracę i efektywność współpracy z Klientami.
  • Profesjonalne podejście do gry Klienta, przechodzenie z gry do konstruktywnej współpracy przy pomocy asertywnej komunikacji.
  • Dochodzenie do rozwiązań win-win satysfakcjonujących dla obu stron.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.