Coachingowy sposób pracy z zespołem sprzedaży
Cele
CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania partnerskich relacji w zespole sprzedażowym, które przyczynią się do zwiększenia efektywności podejmowanych działań.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym.
- Uczyć samodzielności i odpowiedzialności za wykonywaną pracę.
- Zwiększać potencjał i zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy.
- Wykorzystywać narzędzia coachingowe w pracy menedżera.
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracowników.
- Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem, dopasowany do stopnia dojrzałości grupy.
- Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami na temat wyników pracy.
- Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów dla pracowników.
- Wzrost skuteczności rozwiązywania problemów.
- Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
- Wzrost realizacji celów sprzedażowych.
- Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji.
- Poprawa konkurencyjności firmy.
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
- Czym jest zarządzanie coachingowe?
- Pojęcie coachingu – uwspólnienie definicji.
- Cel coachingu, odpowiedzialność w procesie coachingu, warunki w relacjach do coachingu.
- Różnice i podobieństwa z innymi narzędziami, takimi jak: trening, doradztwo, instruktaż, mentoring.
- Sytuacje menedżerskie, w których należy używać poszczególnych narzędzi.
- Kompetencje menedżera jako coacha.
Struktura rozmowy coachingowej
- i 2. krok w rozmowie coachingowej:
- Definiowanie obszaru do coachingu.
- Cel rozmowy coachingowej.
- Co może być obszarem do pracy narzędziem coachingu – sytuacje podwójnych wizyt, obserwacji w miejscu pracy, rozmowa cykliczna, rozmowa roczna.
- Zawieranie kontraktu coachingowego.
- Analiza sytuacji – 3. krok w rozmowie coachingowej.
- Umiejętność coacha – zadawanie celowych, otwierających pytań.
- Generowanie rozwiązań – 4. krok w rozmowie coachingowej.
- Umiejętność coacha – słuchanie, drążenie metodą lejka, odzwierciedlanie, podsumowywanie, parafraza, wspieranie.
- Wybór rozwiązania – krok 5.
- Pomoc coacha, dialog dot. efektów proponowanych rozwiązań.
- Plan działania – 6. krok rozmowy coachingowej.
Proces coachingu – całość
- Żelazne reguły coacha.
- Elementy procesu: komunikowanie coachowanym celowości i zasad coachingu, praca z podwładnymi w terenie – zasady wspólnej pracy u klienta.
- Warsztaty rozmów coachingowych.
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
- Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
- Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
- Model J. Kirkpatrick’a
- Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
- 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
- Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
- Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
- Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
- Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
- Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
- Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
- Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
- Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
- Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
- Case study, quizy, gry online
- Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
- Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
- Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
- 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
- Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
- Minimalna liczba uczestników: 6 osób
- Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
- Transfer wiedzy do środowiska pracy
- Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
- Monitoring realizacji i postępów
- Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.