Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Coachingowy sposób pracy z zespołem sprzedaży

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania partnerskich relacji w zespole sprzedażowym, które przyczynią się do zwiększenia efektywności podejmowanych działań.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budować zaangażowanie i wspierać pracowników w ich rozwoju zawodowym.
  • Uczyć samodzielności i odpowiedzialności za wykonywaną pracę.
  • Zwiększać potencjał i zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy.
  • Wykorzystywać narzędzia coachingowe w pracy menedżera.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost efektywności realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych i zadań pracowników.
  • Bardziej elastyczny i efektywny styl kierowania zespołem, dopasowany do stopnia dojrzałości grupy.
  • Skuteczniejsze prowadzenie rozmów z pracownikami na temat wyników pracy.
  • Wzrost skuteczności doboru odpowiednich indywidualnych motywatorów dla pracowników.
  • Wzrost skuteczności rozwiązywania problemów.
  • Wzrost zaangażowania zespołu sprzedażowego i odpowiedzialności za realizację celów.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost realizacji celów sprzedażowych.
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji.
  • Poprawa konkurencyjności firmy.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Czym jest zarządzanie coachingowe?
  • Pojęcie coachingu – uwspólnienie definicji.
  • Cel coachingu, odpowiedzialność w procesie coachingu, warunki w relacjach do coachingu.
  • Różnice i podobieństwa z innymi narzędziami, takimi jak: trening, doradztwo, instruktaż, mentoring.
  • Sytuacje menedżerskie, w których należy używać poszczególnych narzędzi.
  • Kompetencje menedżera jako coacha.

Struktura rozmowy coachingowej

  1. i 2. krok w rozmowie coachingowej:
    • Definiowanie obszaru do coachingu.
    • Cel rozmowy coachingowej.
    • Co może być obszarem do pracy narzędziem coachingu – sytuacje podwójnych wizyt, obserwacji w miejscu pracy, rozmowa cykliczna, rozmowa roczna.
    • Zawieranie kontraktu coachingowego.
  • Analiza sytuacji – 3. krok w rozmowie coachingowej.
    • Umiejętność coacha – zadawanie celowych, otwierających pytań.
  • Generowanie rozwiązań – 4. krok w rozmowie coachingowej.
    • Umiejętność coacha – słuchanie, drążenie metodą lejka, odzwierciedlanie, podsumowywanie, parafraza, wspieranie.
  • Wybór rozwiązania – krok 5.
    • Pomoc coacha, dialog dot. efektów proponowanych rozwiązań.
  • Plan działania – 6. krok rozmowy coachingowej.

Proces coachingu – całość

  • Żelazne reguły coacha.
  • Elementy procesu: komunikowanie coachowanym celowości i zasad coachingu, praca z podwładnymi w terenie – zasady wspólnej pracy u klienta.
  • Warsztaty rozmów coachingowych.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.