Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Budowanie zespołowego myślenia i wspólnoty celów

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania współpracy w zespole nastawionej na realizację celów.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Budować zaangażowanie i wzajemne wspieranie się pracowników.
  • Rozwijać samodzielność i odpowiedzialność za wykonywane zadania.
  • Motywować członków zespołu do pracy grupowej i grupowego rozwiązywania problemów.
  • Rozwijać myślenie procesowe – czyli rozumienie i wypełnianie określonych ról.
  • Osiągać efekt synergii i porozumienia, czyli godzenie sprzecznych celów indywidualnych w imię celów zespołu.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Zwiększenie efektywności pracy własnej i współpracy zespołowej.
  • Wzrost skuteczności realizacji celów indywidualnych i zespołowych.
  • Wzrost skuteczności wdrażania w życie nowych pomysłów oraz usprawnień pracy.
  • Wzrost motywacji pracowników do realizacji celów wspólnych i indywidualnych.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Stworzenie stabilnych, zintegrowanych i lojalnych zespołów pracowniczych.
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań.
  • Skuteczniejsze wykorzystanie potencjału i doświadczeń pracowników.
  • Poprawa konkurencyjności firmy.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO:

  • Zespół w organizacji. Różnice między grupą a zespołem.
  • Od grupy kooperującej do efektywnego zespołu.
  • Osiąganie synergii zespołowej.
  • Autorytet i źródła władzy w zespole.
  • Czynniki wpływające na efektywność pracy zespołowej.
  • Etapy rozwoju zespołu w firmie.
  • Diagnoza kondycji zespołu.
  • Integracja zespołu. Budowanie spójności i więzi grupowej. Budowanie zaufania.
  • Budowanie nastawienia zespołu na wspólną, zespołową realizację celów.
  • Ustalanie i definiowanie celów zespołowych.
  • Odpowiedzialność zespołowa za realizację wyznaczonych celów.
  • Metody pracy zespołowej, myślenie grupowe i zespołowe rozwiązywanie problemów.
  • Wykorzystanie potencjału wszystkich członków zespołu.
  • Zasady skutecznej komunikacji wewnątrz zespołu i ich wpływ na efektywność realizowanych zadań.
  • Obrona swoich racji, poglądów oraz sztuka kompromisu.
  • Radzenie sobie z presją stosowaną przez grupy nieformalne.
  • Zespół do zadań specjalnych, czyli jak zwiększyć zaangażowanie pracowników w kreatywne rozwiązywanie problemów.

Uczestnicy wypracują zespołowe:

  • Zasady i metody współpracy w pracy.
  • Zasady i metody komunikacji w zespole.
  • Kontrakt zespołowy.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.