Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Zespołowe kompetencje sprzedażowe – efektywność zespołów

Budowanie relacji z kluczowymi klientami czyli jak zdobyć ich zaufanie

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji z klientami, zgodnie ze standardem i strategią firmy.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Identyfikować i segmentować kluczowych klientów.
  • Budować pozytywne i trwałe relacje partnerskie z klientami.
  • Rozwijać postawę lojalności klientów wobec firmy.
  • Wywierać wpływ i stosować perswazję w rozmowach z kluczowymi klientami.
  • Budować profesjonalną i nowoczesną politykę relacji z klientem.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost realizacji planów sprzedaży.
  • Poprawa efektywności kontaktów handlowych (większa liczba spotkań).
  • Oszczędność czasu w procesie poszukiwania informacji.
  • Skuteczniejsze zarządzanie portfelem klientów.
  • Długotrwałe utrzymanie relacji i współpracy z klientami.
  • Profilowanie klientów oraz skuteczniejszy marketing docelowy.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności pracy zespołu sprzedażowego i całej organizacji.
  • Wzrost realizacji planów sprzedażowych.
  • Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych.
  • Zwiększona sprzedaż krzyżowa (cross-selling) i sprzedaż rozszerzona (up-selling).
  • Zbudowanie lojalności klientów.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Sprzedaż a budowa relacji z klientem (sprzedaż transakcyjna, konsultacyjna, strategiczna).
  • Budowanie trwałych i pozytywnych relacji z klientem – rola pozytywnego nastawienia do klienta.
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez orientację na klienta.
  • Cechy firmy zorientowanej na klienta.
  • Kształtowanie postawy proklienckiej, budowanie nowoczesnej polityki relacji z klientem.
  • Budowanie wizerunku jako element strategii firmy.
  • Rola klientów w budowie wartości firmy.
  • Satysfakcja klienta jako droga do lojalności klientów.
  • Lojalność klientów w oparciu o procesy psychologiczne.
  • Nowe trendy w obsłudze klientów.
  • Narzędzia wspierające budowanie relacji z klientami i sposoby ich wykorzystania.
  • Strategie zarządzania kluczowymi klientami.
  • Różnicowanie strategii dla różnych kategorii klientów.
  • Nawiązywanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami zgodnie ze standardami firmy.
  • Elementy wywierania wpływu w kontaktach z kluczowymi klientami. Dostosowanie się do klienta. Przydatne narzędzia perswazji.
  • Prowadzenie rozmów z kluczowymi klientami.
  • Najważniejsze techniki negocjacyjne.
  • Cross-selling i up-selling, czyli maksymalizowanie zysków z jednej transakcji.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.