Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kompetencje pracy zdalnej – efektywność zespołów

Nowoczesne technologie w pracy zdalnej

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania współpracy w zespole rozproszonym, w oparciu o zastosowanie odpowiednich narzędzi online.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Zastosować odpowiednie narzędzia online w pracy zespołowej, a dzięki temu będą lepiej i szybciej:
  • Budować skuteczną współpracę w zespołach pracujących na odległość.
  • Dbać o skuteczną komunikację i jej obieg w zespole.
  • Realizować efektywne spotkania zespołowe w formie online.
  • Realizować zaplanowane zadania w ustalonym czasie.
  • Monitorować rezultaty i regulować tempo pracy.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Zoptymalizowanie czasu i sposobu pracy w organizacji.
  • Zwiększenie efektywności realizacji zadań w zespole rozproszonym.
  • Większa transparentność realizacji zadań w zespole.
  • Skuteczniejsza realizacja zadań indywidualnych i zespołowych.
  • Wzrost efektywności współpracy w zespole zdalnym.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost skuteczności obiegu informacji.
  • Zoptymalizowanie przebiegu procesów oraz pracy ludzi w organizacji.
  • Wzrost wydajności pracy, wzrost terminowości i jakości pracy.
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji.
  • Wzrost satysfakcji pracowników z pracy.
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zespół w pracy na odległość

  • Charakterystyka pracy zespołu rozproszonego: Jak działa zespół rozproszony? Istota i specyfika pracy zdalnej.
  • Zasady pracy zespołu: Potrzeby, oczekiwania i obawy zespołu rozproszonego. Kontaktowanie pracy zespołowej – opracowanie zasad współpracy na odległość (praca zdalna i hybrydowa).

Efektywne spotkania „na odległość”

  • Specyfika różnego rodzaju spotkań: Informacyjne, operacyjne, ewaluacyjne, negocjacyjne, integracyjne, celebracyjne itp. Jak je zaplanować i zrealizować w formie online?
  • Narzędzia stosowane do planowania i organizowania spotkań zdalnych: Przegląd, charakterystyka i omówienie narzędzi, takich jak MS Teams, Zoom, LiveWebinar, ClickMeeting, Skype, WhatsApp.

Komunikacja w zespole rozproszonym

  • Ustalenie zasad komunikowania się w formie zdalnej: Zasady dostępności przełożonego i członków zespołu, zasady kontaktowania się online, zasady informowania i raportowania.
  • Zastosowanie narzędzi komunikacyjnych online: Przegląd, charakterystyka i omówienie narzędzi, takich jak MS Teams, Zoom, LiveWebinar, ClickMeeting, Skype, WhatsApp.
  • Współpraca: Notatki, wirtualne tablice, współdzielone dokumenty.

Zwinne podejście do planowania i organizowania pracy

  • Identyfikacja i zamiana nieefektywnych nawyków zarządzania efektywnością pracy: Multitasking, współczesne rozpraszacze i dystraktory.
  • Kanban: Narzędzie wspierające zespołowe zarządzanie zadaniami oraz inne narzędzia.
  • Zasady zarządzania zadaniami: Jak opanować chaos w realizacji zadań.
  • Zarządzanie przepływem pracy: Zrozumienie zasad przepływu zadań przez zespół i poszczególne stanowiska.
  • Ograniczenie pracy w toku: Zrównoważenie przepływu pracy w zespole, co prowadzi do wzrostu szybkości realizacji zadań; zasady balansowania obciążenia pracą.

Zasady wizualizacji zarządzania pracą w zespole

  • Wizualne tablice zadaniowe: Projektowanie struktury i zasad pracy w zespole.
  • Narzędzia do wizualnego zarządzania zadaniami w zespołach: Przegląd, charakterystyka i analiza narzędzi, takich jak Trello, Kanban Tool, Todoist.
  • Zastosowanie odpowiednich narzędzi: Dopasowanie narzędzi do charakteru pracy zespołu.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.