CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności budowania współpracy w zespole rozproszonym, w oparciu o zastosowanie odpowiednich narzędzi online.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
Zastosować odpowiednie narzędzia online w pracy zespołowej, a dzięki temu będą lepiej i szybciej:
Budować skuteczną współpracę w zespołach pracujących na odległość.
Dbać o skuteczną komunikację i jej obieg w zespole.
Realizować efektywne spotkania zespołowe w formie online.
Realizować zaplanowane zadania w ustalonym czasie.
Monitorować rezultaty i regulować tempo pracy.
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Zoptymalizowanie czasu i sposobu pracy w organizacji.
Zwiększenie efektywności realizacji zadań w zespole rozproszonym.
Większa transparentność realizacji zadań w zespole.
Skuteczniejsza realizacja zadań indywidualnych i zespołowych.
Wzrost efektywności współpracy w zespole zdalnym.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost skuteczności obiegu informacji.
Zoptymalizowanie przebiegu procesów oraz pracy ludzi w organizacji.
Wzrost wydajności pracy, wzrost terminowości i jakości pracy.
Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji.
Wzrost satysfakcji pracowników z pracy.
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Zespół w pracy na odległość
Charakterystyka pracy zespołu rozproszonego: Jak działa zespół rozproszony? Istota i specyfika pracy zdalnej.
Zasady pracy zespołu: Potrzeby, oczekiwania i obawy zespołu rozproszonego. Kontaktowanie pracy zespołowej – opracowanie zasad współpracy na odległość (praca zdalna i hybrydowa).
Efektywne spotkania „na odległość”
Specyfika różnego rodzaju spotkań: Informacyjne, operacyjne, ewaluacyjne, negocjacyjne, integracyjne, celebracyjne itp. Jak je zaplanować i zrealizować w formie online?
Narzędzia stosowane do planowania i organizowania spotkań zdalnych: Przegląd, charakterystyka i omówienie narzędzi, takich jak MS Teams, Zoom, LiveWebinar, ClickMeeting, Skype, WhatsApp.
Komunikacja w zespole rozproszonym
Ustalenie zasad komunikowania się w formie zdalnej: Zasady dostępności przełożonego i członków zespołu, zasady kontaktowania się online, zasady informowania i raportowania.
Zastosowanie narzędzi komunikacyjnych online: Przegląd, charakterystyka i omówienie narzędzi, takich jak MS Teams, Zoom, LiveWebinar, ClickMeeting, Skype, WhatsApp.
Zwinne podejście do planowania i organizowania pracy
Identyfikacja i zamiana nieefektywnych nawyków zarządzania efektywnością pracy: Multitasking, współczesne rozpraszacze i dystraktory.
Kanban: Narzędzie wspierające zespołowe zarządzanie zadaniami oraz inne narzędzia.
Zasady zarządzania zadaniami: Jak opanować chaos w realizacji zadań.
Zarządzanie przepływem pracy: Zrozumienie zasad przepływu zadań przez zespół i poszczególne stanowiska.
Ograniczenie pracy w toku: Zrównoważenie przepływu pracy w zespole, co prowadzi do wzrostu szybkości realizacji zadań; zasady balansowania obciążenia pracą.
Zasady wizualizacji zarządzania pracą w zespole
Wizualne tablice zadaniowe: Projektowanie struktury i zasad pracy w zespole.
Narzędzia do wizualnego zarządzania zadaniami w zespołach: Przegląd, charakterystyka i analiza narzędzi, takich jak Trello, Kanban Tool, Todoist.
Zastosowanie odpowiednich narzędzi: Dopasowanie narzędzi do charakteru pracy zespołu.
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.