Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje efektywność zespołów

Zarządzanie zadaniami w zespole

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie umiejętności zarządzania przepływem pracy, zwinnego koordynowania realizacji zadań w zespole oraz usprawnienia pracy zespołowej. Ponadto szkolenie pozwoli uczestnikom doskonalić umiejętność skutecznego planowania i organizowania pracy zespołowej oraz efektywnego wykorzystania narzędzi do zarządzania zadaniami.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Sprawniej i szybciej realizować zaplanowane zadania w ustalonym czasie
  • Mapować i wizualizować przepływ zadań w zespole
  • Szybko identyfikować i rozwiązywać pojawiające się problemy w realizacji zadań
  • Dbać o szybki i skuteczny przepływ informacji odnośnie realizowanych zadań
  • Monitorować rezultaty i regulować tempo pracy
  • Zapewnić ustalone wyniki pracy
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Szybsza i bardziej elastyczna reakcja na zmiany w realizacji zadań
  • Szybkie identyfikowanie i eliminowanie przestojów pracy
  • Większa transparentność realizacji zadań w zespole
  • Skuteczniejsza realizacja zadań indywidualnych i zespołowych
  • Redukcja napięcia i frustracji wewnątrzzespołowej wynikająca ze wspólnej pracy
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Eliminacja marnotrawstw czasu i optymalne wykorzystanie zasobów
  • Wzmacnianie kultury rozwiązywania problemów
  • Wzrost wydajności pracy, terminowości i jakości pracy ludzi
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Większa satysfakcja z pracy pracowników
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zadaniowy sposób pracy

  • Zarządzanie sobą w czasie a zarządzanie zadaniami
  • Przegląd sposobów zarządzania zadaniami, wady obecnych systemów – dlaczego się nie sprawdzają?
  • Identyfikacja i zamiana nieefektywnych nawyków zarządzania efektywnością pracy
  • Wielozadaniowość – fakty i mity na temat skuteczności pracy tzw. multitask. Wpływ wielozadaniowości na nasz umysł
  • Zarządzanie uwagą i energią – eliminowanie rozpraszaczy
  • Identyfikacja oraz redukowanie lub eliminowanie marnotrawstw w pracy
  • Zasady standaryzacji pracy

Zwinne podejście do planowania i organizowania pracy

  • Zmiana podejścia i sposobu pracy zwiększająca efektywność pracy zespołów
  • Zasady zarządzania zadaniami – czyli jak opanować chaos w realizacji zadań
  • Zarządzanie przepływem pracy – zrozumienie zasad przepływu zadań przez zespół i poszczególne stanowiska
  • Ograniczenie pracy w toku – zrównoważenie przepływu pracy w zespole powodujące wzrost szybkości realizacji zadań, zasady balansowania obłożenia pracą
  • Współodpowiedzialność zespołu za wspólną pracę

Zasady wizualizacji zarządzania pracą w zespole

  • Narzędzia do zarządzania zadaniami w zespołach
  • Tablice zadaniowe – projektowanie struktury i zasad pracy w zespole
  • Planowanie zadań do realizacji. Kategoryzowanie zadań, ustalanie priorytetów
  • Przydzielanie zadań w zespole
  • Zakłócenia w realizacji zadań – rozwiązywanie problemów w oparciu o tablice zadań

Monitorowanie przebiegu i rezultatów pracy

  • Zasady monitorowania statusu wykonania danego zadania
  • Zasady organizacji przeglądowych spotkań zespołowych
  • Prowadzenie spotkań przy użyciu tablicy zadań
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.