Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje efektywność zespołów

Efektywne prowadzenie spotkań zdalnych i stacjonarnych

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności sprawnego planowania,
organizowania i prowadzenia efektywnych spotkań projektowych, zespołowych i między działowych, które wpływać
będą na wysokie zaangażowanie uczestników i zapewnią realizację zakładanych celów spotkania.

 

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Zbudować agendę spotkania uwzględniając: cel, zakres tematyczny, czas trwania i miejsce, dobór właściwej
    grupy uczestników i formy prowadzenia spotkania
  • Przygotowa
  • odpowiednią komunikację spotkania
  • Skutecznie zarządzać czasem i przebiegiem spotkania
  • Realnie wpływać na aktywność i zaangażowanie uczestników
  • Radzić sobie z dygresyjnymi uczestnikami i trudnymi pytaniami
  • Moderować przebiegiem dyskusji, tak aby osiągnąć zakładany cel, w zakładanym czasie (zarówno podczas spotkań
    stacjonarnych, jak i zdalnych)

 

Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost skuteczność realizacji zaplanowanej agendy
  • Wzrost skuteczności osiągania celów spotkania
  • Poprawa radzenia sobie z trudnymi uczestnikami spotkań
  • Wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie
  • Większa wiarygodność i profesjonalny wizerunek moderatora spotkania
  • Wzrost efektywności pracy własnej

 

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Eliminacja marnotrawstw czasu
  • Zwiększenie efektywności organizowania spotkań
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i całej organizacji
  • Poprawa atmosfery przebiegu spotkań i pracy zespołowej
  • Wzrost zaangażowania pracowników w realizację codziennych zadań
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Spotkania stacjonarne vs. zdalne

  • Specyfika różnego rodzaju spotkań: informacyjne, operacyjne, ewaluacyjne, negocjacyjne, integracyjne,
    celebracyjne etc.
  • Zasady prowadzeń spotkań stacjonarnych vs. zdalnych – podobieństwa i różnice
  • Narzędzia stosowane do planowania i organizowania spotkań stacjonarnych oraz zdalnych
  • N-etykieta spotkań zdalnych i pracy przez intenet
  • Przyczyny nieudanych spotkań zdalnych i stacjonarnych

 

Rola i zadania organizatora i moderatora spotkania

  • Budowanie agendy spotkania
  • Umiejętności panowania nad grupą i planem
  • Prowadzenie dyskusji – moderacja
  • Argumentowanie i przekonywanie innych do własnego zdania
  • Techniki pobudzania aktywności i zaangażowania uczestników spotkania (m.in.: burza mózgów, techniki
    rozwiązywania problemów, 6 myślowych kapeluszy E. De Bono)

 

Przygotowanie do spotkania

  • Planowanie spotkania: cel, zakres, ustalenie terminu i miejsca, dobór uczestników
  • Komunikacja agendy spotkania: forma i sposób powiadomienia o spotkaniu
  • Przygotowanie do spotkania: organizatora oraz uczestników

 

Przeprowadzenie spotkania

  • Ustalenie zasad przebiegu spotkania.
  • Wyznaczenie ról i odpowiedzialności
  • Realizacja punktów agendy spotkania
  • Budowanie atmosfery współpracy i zaangażowania uczestników
  • Sposoby aktywizowania uczestników spotkania
  • Jak sobie radzić z trudnymi uczestnikami i trudnymi pytaniami podczas spotkania
  • Zakończenie spotkania: podsumowanie spotkania, wnioski, decyzje, plan działań po spotkaniu
  • Podsumowanie spotkania po spotkaniu – ocena osiągnięcia celu, wnioski i ewentualna korekta na przyszłość

 

Techniki prowadzenie spotkań

  • Efektywne zarządzanie czasem podczas spotkań
  • Techniki prowadzenia spotkań (techniki aktywnego słuchania, techniki komunikacyjne tj. zadawania
    skutecznych pytań, parafraza etc.)
  • Techniki argumentowania, techniki prezentacji problemów do omówienia, techniki poszukiwania rozwiązań,
    techniki aktywizowania grupy etc.
  • Techniki prezentacyjne (przyciąganie uwagi słuchaczy, zyskanie wiarygodności, zarządzanie emocjami,
    wykorzystanie głosu i języka ciała)

 

Forma szkolenia

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).

Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:

  • model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)

  • model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)

  • model J. Kirkpatrick’a

  • standard SUS 2.0

Warsztaty na sali szkoleniowej (stacjonarne)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.

Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:

  • gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna

  • zespołowe rozwiązywanie problemów

  • symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych

  • prezentacje oraz mini wykłady

  • sesje burzy mózgów

  • dyskusje grupowe

  • zadania indywidulane i zespołowe

  • odgrywanie ról i scenek


Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)

Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu STACJONARNEGO

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.


Warsztaty na sali wirtualnej (on-line)

Metodyka szkoleniowa

Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:

  • praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)

  • dyskusja na forum

  • burza mózgów

  • case study

  • quizy, gry on-line

  • zadania indywidualne

  • wykorzystanie chatów moderowanych etc.

Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)


Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.

Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:

  • transfer wiedzy do środowiska pracy

  • zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy

  • monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji

  • wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy


Formuła warsztatu ONLINE:

  • 2 dni szkoleniowe

  • 16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)

  • zadanie wdrożeniowe po każdej sesji

  • maksymalna liczba uczestników 15 osób

  • minimalna liczba uczestników 6 osób

Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.

Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:

  • mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym

  • mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.

  • mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).

Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.

Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.

Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.