Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność osobista

Zarządzanie efektywnością i energią osobistą

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności osiągania wewnętrznej harmonii oraz zarządzania zasobami energii w cyklu dobowym i długoterminowym. Pozwoli to uczestnikom zwiększyć efektywność osobistą, co z kolei umożliwi realizację celów i zadań z większą energią, entuzjazmem i przy mniejszym wysiłku.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować wybrane metody monitorowania, regenerowania, oszczędzania i ukierunkowywania własnych zasobów energetycznych
  • Wykorzystywać w praktyce wybrane techniki z zakresu uważności (mindfulness) w celu relaksacji
  • Minimalizować stres oraz związane z nim koszty emocjonalne i energetyczne
  • Wychodzić poza własną strefę komfortu i kształtować nowe nawyki
  • Lepiej wykorzystywać energię oddechu, harmonizować równowagę między ciałem a umysłem w sytuacjach przeciążenia i stresu
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Lepsze zarządzanie swoją energią i koncentracją uwagi
  • Szybsza regeneracja energii i sił
  • Skuteczniejsze działanie w sytuacjach trudnych i przy silnych emocjach
  • Wyższa efektywność osobista

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Lepsza atmosfera pracy i współpraca w zespole
  • Większa satysfakcja z pracy w organizacji
  • Wzrost efektywności pracy zespołu
  • Lepsze rezultaty i wyniki biznesowe
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

ZARZĄDZANIE ENERGIĄ A EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA I ZESPOŁOWA

  • Nowe spojrzenie na zarządzanie energią życiową
  • Cztery potrzeby energetyczne: bezpieczeństwo, równowaga, samorealizacja, uznanie

Zarządzanie działaniami jako klucz do wejścia na wyższy poziom efektywności

  • Jak zarządzanie strumieniem spraw odciąża umysł i redukuje stres?
  • Pięć etapów zarządzania strumieniem spraw
  • Co wymaga gromadzenia i jakie narzędzia do tego wykorzystać?
  • Jakie decyzje trzeba podjąć w odniesieniu do każdej wpływającej sprawy?
  • W jaki sposób segregować sprawy?
  • Jak monitorować postępy?
  • Według jakiego klucza wybierać zadania do wykonania?

Mindfulness, czyli praktyka uważności na co dzień

  • Co oznacza życie „tu i teraz”?
  • Czym jest praktyka uważności i jak może pomóc w redukcji stresu oraz poprawić efektywność osobistą?
  • Ćwiczenia praktyczne wybranych technik z zakresu mindfulness
  • Trening Jacobsona i relaksacja
  • Stan flow

Sponsorowanie energii archetypowych

  • Trzy rodzaje energii archetypowych według metody S. Gilligana
  • Moc wewnętrzna, radość, współczucie

Od wizualizacji do kotwiczenia stanu zasobnego energetycznie

  • Wizualizacja w praktyce
  • Rodzaje wizualizacji
  • Kotwice mentalne i emocjonalne

Joga śmiechu jako narzędzie osiągania równowagi energetycznej

  • Czym jest joga śmiechu?
  • Joga śmiechu i oddychanie
  • Joga śmiechu a inteligencja emocjonalna
  • Joga śmiechu a kreatywność
  • Relaksacja w jodze śmiechu

Długofalowy model zarządzania energią życiową według modelu W. Eichelbergera

  • Dobowy cykl energetyczny
  • Zarządzanie życiowymi i dobowymi zasobami energii
  • Mindfulness i energia
  • Model 8 O i 4 P

Zakończenie warsztatów i Indywidualne Plany Działania


Przy opracowaniu programu tego praktycznego warsztatu szkoleniowego wykorzystano wiedzę i doświadczenie takich autorytetów w zakresie zarządzania energią i efektywnością osobistą, jak:

  • Jon Kabat-Zinn – twórca treningu uważności (mindfulness)
  • Wojciech Eichelberger – twórca metody 8O, czołowy autorytet w zakresie opanowania stresu ostrego i przewlekłego w Polsce
  • Greg Wells – coach kanadyjskich sportowców olimpijskich
  • Tony Schwartz – twórca przełomowej koncepcji zarządzania energią życiową pod nazwą Energy Project
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.