Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność osobista

Techniki wywierania wpływu

Cele

CELEM SZKOLENIA jest poznanie technik wywierania wpływu oraz skutecznej obrony przed manipulacją i radzenia sobie z różnymi grami prowadzonymi przez ludzi. Szkolenie pozwoli zwiększyć umiejętności zdobywania uznania otoczenia i przekonywania innych do swojego stanowiska, decyzji czy propozycji rozwiązania.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Rozpoznawać mechanizmy działania manipulacji, w tym odróżniać wywieranie wpływu od manipulacji,
  • Rozpoznawać i demaskować gry i techniki manipulacyjne,
  • Skutecznie bronić się przed presją i manipulacją ze strony pracowników,
  • Zastosować w praktyce odpowiednie techniki wywierania wpływu,
  • Stosować asertywne techniki przeciwdziałania niepożądanym wpływom,
  • Rozwijać sztukę argumentacji w sytuacjach konfliktowych, radzenia sobie z trudnymi ludźmi i trudnymi sytuacjami.
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost skuteczności obrony przed presją i manipulacją ze strony innych
  • Wzrost skuteczności funkcjonowania w relacjach społecznych
  • Zwiększenie efektywności pracy własnej
  • Zmniejszenie poziomu stresu w relacjach ze współpracownikami

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Poprawa atmosfery pracy i współpracy pomiędzy pracownikami
  • Wzrost skuteczności pracy pracowników
  • Wzrost jakości obsługi klientów wewnętrznych i zewnętrznych
  • Wzrost poziomu zaangażowania i identyfikacji pracowników z firmą i oferowanymi przez nią produktami
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

  • Mechanizmy skutecznych manipulacji
    • Mity dotyczące manipulacji
    • Podział manipulacji ze względu na mechanizmy wpływu
    • Procesy wpływu w manipulacji
    • Emocje w manipulacji
    • Manipulacja a gesty i mowa ciała
  • Wywieranie wpływu a manipulacja
  • Psychologia wywierania wpływu (podatność na sugestię, wywieranie wpływu a manipulacja)
  • Mechanizmy i techniki wywierania wpływu
  • Kształtowanie partnerstwa w relacjach Przełożony – Pracownik
  • Wywieranie wpływu w sytuacji Przełożony – Podwładny
  • Zwiększanie siły oddziaływania na innych w atmosferze partnerstwa i współpracy
  • Sztuka argumentacji. Siła argumentów w sytuacjach konfliktowych
  • Radzenie sobie z trudnymi ludźmi i trudnymi sytuacjami
  • Asertywne techniki przeciwdziałania niepożądanym wpływom
  • Narzędzia wpływu – poznanie reguł wywierania wpływu na innych (m.in. reguła wzajemności, reguła zaangażowania i konsekwencji, reguła społecznego dowodu słuszności, reguła lubienia i sympatii, reguła niedostępności etc.)
  • Zastosowanie technik wywierania wpływu w praktyce
    • Techniki obrony, czyli radzenie sobie w sytuacjach, w których inni stosują względem nas techniki manipulacyjne
    • Rodzaje gier stosowanych przez pracowników. Rozpoznawanie i demaskowanie gier i technik manipulacyjnych. Obrona przed presją i manipulacją ze strony pracowników
    • Radzenie sobie z presją i manipulacją.
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.