CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie praktycznych umiejętności: dopasowania sposobu przekazywania
informacji do poziomu i specyfiki grupy słuchaczy, zaprezentowania się w relacjach zawodowych, kreowanie
profesjonalnego wizerunku, prowadzenia spotkań biznesowych, radzenia sobie z tremą i stresem towarzyszącymi
wystąpieniom publicznym. Szkolenie pozwoli też na poznanie swoich zasobów i mocnych stron oraz własnego
stylu prezentacji i umiejętności.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Stosować różne techniki prezentacji i autoprezentacji
Przygotować prezentację multimedialną
Świadomie korzystać z narzędzi komunikacyjnych
Selekcjonować informacje, właściwie dobierać argumenty, przykłady, analogii i metafory
Budować wiarygodność swojego wystąpienia i prezentacji, a przez to kształtowa
wizerunek zaufanego eksperta
Zdobywać zaufania audytorium oraz utrzymywać uwagę publiczności
Radzić sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost atrakcyjności prowadzenia wystąpień i prezentacji
Większa skuteczność przekonywania audytorium do swoich racji
Wzrost zaufania do prezentującego
Budowa profesjonalisty wizerunku
Skuteczniejsze radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień i prowadzonych prezentacji
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Sprawniejszy i optymalny przebieg spotkań, prezentacji, konferencji
Większe przekonanie do przedstawionych treści
Wzrost zaufania do firmy jej oferty, jakości obsługi i potencjału biznesowego
Poprawa wizerunku firmy i relacji z klientami
Wzrost lojalności klientów i ich zaangażowania we współpracy
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku.
Budowanie wiarygodności prezentacji i zaufanego eksperta
Profesjonalne przygotowanie się do spotkania z Klientem. Przygotowanie prezentacji i przemówień
publicznych. Przygotowanie wykorzystania materiałów firmowych podczas spotkania z Klientem
Przekonania i ich siła sprawcza czyli rola nastawienia w prezentacji
Świadomość kanałów komunikacyjnych: postawa i gesty, mimika i kontakt wzrokowy, ruch sceniczny/ na
forum, wizerunek jako czynnik sukcesu, oddech, praca głosem (dykcja, intonacja), osłabiacze i
wzmacniacze, chwasty językowe
Style komunikacji/rodzaje prelegentów.
Analiza audytorium (oczekiwania i potrzeby).
Sztuka kontaktu i zdobywanie zaufania audytorium
Metody pozyskania i utrzymania uwagi publiczności
Metody pracy z grupą
„Trudny uczestnik” – budowa dystansu emocjonalnego i właściwa interpretacja zachowań
słuchaczy
Radzenie sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium. Podstawowe zasady odpowiadania na pytania i
zastrzeżenia o charakterze racjonalnym i emocjonalnym
Struktura prezentacji i budowa modułu prezentacyjnego
Wyznaczanie celu prezentacji. Dobór właściwej metody do celu
Analiza treści wystąpienia i jej selekcja
Rodzaje prezentacji
Przygotowanie prezentacji multimedialnej. Pomoce audiowizualne – jak wykorzystać je właściwie
Techniki prowadzenia prezentacji i skuteczność przekazu
Strategie argumentacyjne. Dobór argumentów, przykładów, analogii, metafor
Potęga języka – czyli techniki perswazji. Perswazyjne słowa: nie, ale, spróbuj, bo, teraz. Metody
perswazyjne: presupozycje, postulaty konwersacyjne, implikacje.
Długo czy celnie, czyli planowanie czasu poszczególnych części szkolenia: wykład, ćwiczenia, case
study, filmy instruktażowe, dyskusje itp.
Trema – sposoby radzenia sobie ze stresem przed i w trakcie spotkania, wystąpienia
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej, zarówno na sali szkoleniowej (stacjonarnie) oraz w formie warsztatów on-line (zdalnie).
Wszystkie nasze szkolenia realizowane w oparciu o stosowany przez nas:
model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
model J. Kirkpatrick’a
standard SUS 2.0
Metodyka szkoleniowa
Warsztat przeprowadzony jest metodami aktywnymi, jako intensywna praca praktyczna na sali szkoleniowej z trenerem (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych), co pozwala zachować wysoce interaktywny charakter procesu uczenia. Metoda warsztatowa skupiona jest na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników grupy, tworzy okazję do zdobywania nowych doświadczeń i rozwijania umiejętności: biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Zadania proponowane w trakcie szkolenia uwzględniają bieżące sytuację i specyfikę działalności Państwa firmy (analiza przypadków – tzw. case study), a ponadto:
gry decyzyjne, strategiczne, metodyka grywalizacyjna
zespołowe rozwiązywanie problemów
symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
prezentacje oraz mini wykłady
sesje burzy mózgów
dyskusje grupowe
zadania indywidulane i zespołowe
odgrywanie ról i scenek
Każde zadania praktyczne zawierają element działania i podsumowania w formie sharing session (wymiana pogłębionych refleksji i spostrzeżeń uczestników). Podsumowania trenera zamykają poszczególne bloki zagadnień. W trakcie warsztatu wykorzystywane są również testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz środki audiowizualne (kamera video do rejestracji i odtwarzania przebiegu niektórych ćwiczeń, fragmenty filmów szkoleniowych etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu STACJONARNEGO
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 2x8h)
zadanie wdrożeniowe po każdym szkoleniu
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.
Metodyka szkoleniowa
Warsztat on-line przeprowadzony jest także metodami aktywnymi, skupiona jest przede wszystkim na przekazywaniu kluczowej wiedzy i wymianie doświadczeń, w możliwie jak najbardziej aktywnych i interaktywnych formach. W tym celu wykorzystywane są różne formy pracy on linowej:
praca w podgrupach (w podziale nad podpokoje)
dyskusja na forum
burza mózgów
case study
quizy, gry on-line
zadania indywidualne
wykorzystanie chatów moderowanych etc.
Nasze warsztaty realizujemy w oparciu o różnorodne technologie transmisji video tj. Live Webinar, Zoom, Clickmeeting, MS Teams, Google Meet etc.) oraz różnego rodzaju rozwojowe narzędzia cyfrowe np. Mural, Miro, Padlet, Mentimeter, etc. . W formie on-line realizujemy też webinaria, podcasty, warsztaty team buildingowe etc.)
Praca podczas szkolenia skoncentrowana będzie na poszukiwaniu najbardziej użytecznych i praktycznych w zastosowaniu rozwiązań, wypracowanych w oparciu o konkretne przykłady z życia organizacji lub przykłady z branż o podobnym profilu.
Wspieramy zastosowanie nowo nabytej wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy poprzez zbudowanie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (PDW), którego celem jest:
transfer wiedzy do środowiska pracy
zastosowanie rozwijanych podczas szkolenia kompetencji w praktyce, czyli codziennej pracy
monitoring realizacji i postępów wdrożenia nowych kompetencji
wzrost motywacji uczestników do zmiany nawyków i sposobu pracy
Formuła warsztatu ONLINE:
2 dni szkoleniowe
16 godzin szkoleniowych (realizowanych najczęściej 4 x 4h lub 2 x 8h)
zadanie wdrożeniowe po każdej sesji
maksymalna liczba uczestników 15 osób
minimalna liczba uczestników 6 osób
Zajęcia w formie on line’owej realizowane są najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym we współpracy, konsultacjach z trenerem.
Podczas szkoleń w formie on-line uczestnicy:
mają okazję po każdej sesji zaplanować zadanie wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje, a przy tym
mają stały kontakt z trenerem w formie on-line, który daje dodatkową okazję do inspiracji i wymiany doświadczeń także z innymi uczestnikami.
mają stały kontakt z grupą (zamkniętą grupę dyskusyjną on-line i cykliczne, krótkie sesje pytań i odpowiedzi, np. na temat zadań wdrożeniowych).
Brak interakcji z uczestnikami w sali szkoleniowej można zrównoważyć rozłożeniem procesu szkolenia na etapy, z okazjami do ich wdrożenia i do czerpania z informacji zwrotnych od grupy i trenera.
Szkolenie zostanie prowadzone są przez trenerów praktyków z co najmniej kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim i biznesowym, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani na przestrzeni naszych kilkunastoletnich doświadczeń.
Wszystkie szkolenia poprzedzone są pre i post workami w formie zadań, zapoznania się z konkretnymi treściami, case study etc.