Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność osobista

Techniki prezentacji treści i autoprezentacji

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie praktycznych umiejętności związanych z:

  • Dopasowaniem sposobu przekazywania informacji do poziomu i specyfiki grupy słuchaczy
  • Zaprezentowaniem się w relacjach zawodowych i kreowaniem profesjonalnego wizerunku
  • Prowadzeniem spotkań biznesowych
  • Radzeniem sobie z tremą i stresem towarzyszącymi wystąpieniom publicznym

Szkolenie umożliwi również poznanie swoich zasobów i mocnych stron oraz rozwijanie własnego stylu prezentacji i umiejętności.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować różne techniki prezentacji i autoprezentacji
  • Przygotować prezentację multimedialną
  • Świadomie korzystać z narzędzi komunikacyjnych
  • Selekcjonować informacje oraz właściwie dobierać argumenty, przykłady, analogie i metafory
  • Budować wiarygodność swojego wystąpienia i prezentacji, co przyczyni się do kształtowania wizerunku zaufanego eksperta
  • Zdobywać zaufanie audytorium oraz utrzymywać uwagę publiczności
  • Radzić sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost atrakcyjności i efektywności prowadzenia wystąpień oraz prezentacji
  • Większa skuteczność w przekonywaniu audytorium do swoich racji
  • Zwiększenie zaufania do prezentującego
  • Budowa profesjonalnego wizerunku
  • Skuteczniejsze radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień i prezentacji

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Sprawniejszy i optymalny przebieg spotkań, prezentacji i konferencji
  • Większe przekonanie do przedstawionych treści
  • Wzrost zaufania do firmy, jej oferty, jakości obsługi i potencjału biznesowego
  • Poprawa wizerunku firmy i relacji z klientami
  • Zwiększenie lojalności klientów i ich zaangażowania we współpracę
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku

  • Budowanie wiarygodności prezentacji i zaufanego eksperta
  • Profesjonalne przygotowanie się do spotkania z klientem
  • Przygotowanie prezentacji i przemówień publicznych
  • Wykorzystanie materiałów firmowych podczas spotkania z klientem
  • Przekonania i ich siła sprawcza, czyli rola nastawienia w prezentacji
  • Świadomość kanałów komunikacyjnych: postawa i gesty, mimika i kontakt wzrokowy, ruch sceniczny/na forum, wizerunek jako czynnik sukcesu, oddech, praca głosem (dykcja, intonacja), osłabiacze i wzmacniacze, chwasty językowe
  • Style komunikacji/rodzaje prelegentów

Analiza audytorium (oczekiwania i potrzeby)

  • Sztuka kontaktu i zdobywanie zaufania audytorium
  • Metody pozyskania i utrzymania uwagi publiczności
  • Metody pracy z grupą
  • „Trudny uczestnik” – budowa dystansu emocjonalnego i właściwa interpretacja zachowań słuchaczy
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium: podstawowe zasady odpowiadania na pytania i zastrzeżenia o charakterze racjonalnym i emocjonalnym

Struktura prezentacji i budowa modułu prezentacyjnego

  • Wyznaczanie celu prezentacji: dobór właściwej metody do celu
  • Analiza treści wystąpienia i jej selekcja
  • Rodzaje prezentacji
  • Przygotowanie prezentacji multimedialnej: jak wykorzystać pomoce audiowizualne właściwie
  • Techniki prowadzenia prezentacji i skuteczność przekazu

Strategie argumentacyjne

  • Dobór argumentów, przykładów, analogii, metafor
  • Potęga języka: techniki perswazji, perswazyjne słowa (nie, ale, spróbuj, bo, teraz), metody perswazyjne (presupozycje, postulaty konwersacyjne, implikacje)
  • Planowanie czasu poszczególnych części szkolenia: wykład, ćwiczenia, case study, filmy instruktażowe, dyskusje itp.

Trema

  • Sposoby radzenia sobie ze stresem przed i w trakcie spotkania, wystąpienia
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.