CELEM SZKOLENIA jest rozwijanie praktycznych umiejętności związanych z:
Dopasowaniem sposobu przekazywania informacji do poziomu i specyfiki grupy słuchaczy
Zaprezentowaniem się w relacjach zawodowych i kreowaniem profesjonalnego wizerunku
Prowadzeniem spotkań biznesowych
Radzeniem sobie z tremą i stresem towarzyszącymi wystąpieniom publicznym
Szkolenie umożliwi również poznanie swoich zasobów i mocnych stron oraz rozwijanie własnego stylu prezentacji i umiejętności.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Stosować różne techniki prezentacji i autoprezentacji
Przygotować prezentację multimedialną
Świadomie korzystać z narzędzi komunikacyjnych
Selekcjonować informacje oraz właściwie dobierać argumenty, przykłady, analogie i metafory
Budować wiarygodność swojego wystąpienia i prezentacji, co przyczyni się do kształtowania wizerunku zaufanego eksperta
Zdobywać zaufanie audytorium oraz utrzymywać uwagę publiczności
Radzić sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost atrakcyjności i efektywności prowadzenia wystąpień oraz prezentacji
Większa skuteczność w przekonywaniu audytorium do swoich racji
Zwiększenie zaufania do prezentującego
Budowa profesjonalnego wizerunku
Skuteczniejsze radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień i prezentacji
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Sprawniejszy i optymalny przebieg spotkań, prezentacji i konferencji
Większe przekonanie do przedstawionych treści
Wzrost zaufania do firmy, jej oferty, jakości obsługi i potencjału biznesowego
Poprawa wizerunku firmy i relacji z klientami
Zwiększenie lojalności klientów i ich zaangażowania we współpracę
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku
Budowanie wiarygodności prezentacji i zaufanego eksperta
Profesjonalne przygotowanie się do spotkania z klientem
Przygotowanie prezentacji i przemówień publicznych
Wykorzystanie materiałów firmowych podczas spotkania z klientem
Przekonania i ich siła sprawcza, czyli rola nastawienia w prezentacji
Świadomość kanałów komunikacyjnych: postawa i gesty, mimika i kontakt wzrokowy, ruch sceniczny/na forum, wizerunek jako czynnik sukcesu, oddech, praca głosem (dykcja, intonacja), osłabiacze i wzmacniacze, chwasty językowe
Style komunikacji/rodzaje prelegentów
Analiza audytorium (oczekiwania i potrzeby)
Sztuka kontaktu i zdobywanie zaufania audytorium
Metody pozyskania i utrzymania uwagi publiczności
Metody pracy z grupą
„Trudny uczestnik” – budowa dystansu emocjonalnego i właściwa interpretacja zachowań słuchaczy
Radzenie sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium: podstawowe zasady odpowiadania na pytania i zastrzeżenia o charakterze racjonalnym i emocjonalnym
Struktura prezentacji i budowa modułu prezentacyjnego
Wyznaczanie celu prezentacji: dobór właściwej metody do celu
Analiza treści wystąpienia i jej selekcja
Rodzaje prezentacji
Przygotowanie prezentacji multimedialnej: jak wykorzystać pomoce audiowizualne właściwie
Techniki prowadzenia prezentacji i skuteczność przekazu
Strategie argumentacyjne
Dobór argumentów, przykładów, analogii, metafor
Potęga języka: techniki perswazji, perswazyjne słowa (nie, ale, spróbuj, bo, teraz), metody perswazyjne (presupozycje, postulaty konwersacyjne, implikacje)
Planowanie czasu poszczególnych części szkolenia: wykład, ćwiczenia, case study, filmy instruktażowe, dyskusje itp.
Trema
Sposoby radzenia sobie ze stresem przed i w trakcie spotkania, wystąpienia
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.