CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności rozpoznawania symptomów oraz szybkiego reagowania na objawy wypalenia zawodowego.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
Poznać przyczyny i zrozumieć mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
Zastosować metody zapobiegania długotrwałemu stresowi prowadzącemu do wypalenia zawodowego
Korzyści
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Wzrost wydajności pracy dzięki umiejętności stosowania technik pozwalających na odreagowanie i regenerację energii
Rozpoznawanie symptomów długotrwałego stresu i wypalenia zawodowego
Efektywne wykorzystanie różnych strategii i technik radzenia sobie z wypaleniem zawodowym
Wzrost skuteczności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, pod presją czasu i manipulacji
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI
Wzrost efektywności i wydajności pracy pracowników
Poprawa atmosfery pracy
Skuteczne przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Program
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
Zjawisko wypalenia zawodowego
Na czym polega wypalenie zawodowe, jak się przejawia?
Przyczyny wypalenia zawodowego
Cechy osobowości sprzyjające pojawieniu się wypalenia zawodowego
Objawy wypalenia zawodowego – pierwsze symptomy
Stres a wypalenie zawodowe
Wpływ stresu na wypalenie zawodowe. Skutki stresu długotrwałego i krótkotrwałego
Pozytywne i negatywne konsekwencje stresu
Czym jest stres, zjawisko stresu, jego przebieg, dynamika
Przyczyny i objawy stresu w pracy. Główne stresory w środowisku zawodowym
Typowe reakcje na stres
Wpływ stresu na jakość i bezpieczeństwo pracy
Przebieg procesu wypalenia
Skutki wypalenia zawodowego
Reakcje osób na wypalenie zawodowe
Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym
Techniki ochrony przed wypaleniem zawodowym
Metody i techniki pracy nad stresem jako główną przyczyną wypalenia zawodowego (techniki pracy z ciałem, techniki relaksacyjne, techniki oddechowe, trening autogenny)
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (właściwe zarządzanie swoim czasem, umiejętność stawiania realnych celów, konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych)
Zasady higieny psychicznej
Forma szkolenia
METODYKA SZKOLEŃ
Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:
1. MODELE I STANDARDY:
Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
Model J. Kirkpatrick’a
Standard SUS 2.0
2. WARSZTATY STACJONARNE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
Zespołowe rozwiązywanie problemów
Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych.
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem
3. WARSZTATY ONLINE
Metodyka szkoleniowa:
Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe:
Formy aktywności:
Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
Case study, quizy, gry online
Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi).
Formuła warsztatu online:
2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
Minimalna liczba uczestników: 6 osób
Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
Transfer wiedzy do środowiska pracy
Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
Monitoring realizacji i postępów
Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies
były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.