Kontakt Dofinansowanie/BUR
Home   /   Kluczowe kompetencje – efektywność osobista

Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Cele

CELEM SZKOLENIA jest rozwój umiejętności rozpoznawania symptomów oraz szybkiego reagowania na objawy wypalenia zawodowego.

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Poznać przyczyny i zrozumieć mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
  • Zastosować metody zapobiegania długotrwałemu stresowi prowadzącemu do wypalenia zawodowego
Korzyści

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Wzrost wydajności pracy dzięki umiejętności stosowania technik pozwalających na odreagowanie i regenerację energii
  • Rozpoznawanie symptomów długotrwałego stresu i wypalenia zawodowego
  • Efektywne wykorzystanie różnych strategii i technik radzenia sobie z wypaleniem zawodowym
  • Wzrost skuteczności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, pod presją czasu i manipulacji

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI

  • Wzrost efektywności i wydajności pracy pracowników
  • Poprawa atmosfery pracy
  • Skuteczne przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Program

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIOWEGO

Zjawisko wypalenia zawodowego

  • Na czym polega wypalenie zawodowe, jak się przejawia?
  • Przyczyny wypalenia zawodowego
  • Cechy osobowości sprzyjające pojawieniu się wypalenia zawodowego
  • Objawy wypalenia zawodowego – pierwsze symptomy

Stres a wypalenie zawodowe

  • Wpływ stresu na wypalenie zawodowe. Skutki stresu długotrwałego i krótkotrwałego
  • Pozytywne i negatywne konsekwencje stresu
  • Czym jest stres, zjawisko stresu, jego przebieg, dynamika
  • Przyczyny i objawy stresu w pracy. Główne stresory w środowisku zawodowym
  • Typowe reakcje na stres
  • Wpływ stresu na jakość i bezpieczeństwo pracy

Przebieg procesu wypalenia

  • Skutki wypalenia zawodowego
  • Reakcje osób na wypalenie zawodowe

Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym

  • Techniki ochrony przed wypaleniem zawodowym
  • Metody i techniki pracy nad stresem jako główną przyczyną wypalenia zawodowego (techniki pracy z ciałem, techniki relaksacyjne, techniki oddechowe, trening autogenny)
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (właściwe zarządzanie swoim czasem, umiejętność stawiania realnych celów, konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych)
  • Zasady higieny psychicznej
Forma szkolenia

METODYKA SZKOLEŃ

Nasze szkolenia realizujemy w formie warsztatowej zarówno stacjonarnie, jak i online, stosując różne modele i standardy:

1. MODELE I STANDARDY:

  • Model TO BE (Training Oriented Business Efficiency)
  • Model SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo)
  • Model J. Kirkpatrick’a
  • Standard SUS 2.0

2. WARSZTATY STACJONARNE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty stacjonarne są prowadzone metodami aktywnymi, z dużym naciskiem na praktykę i interakcję. Metoda warsztatowa zapewnia intensywną pracę praktyczną z trenerem, co składa się z:
  • 80% zajęć praktycznych i 20% zajęć teoretycznych.
  • Skupienie na aktywizowaniu potencjału i zasobów uczestników.
  • Rozwijanie umiejętności biznesowych, psychologicznych i społecznych.
  • Uwzględnianie specyfiki działalności firmy, np. analiza przypadków (case study).
Formy aktywności:
  • Gry decyzyjne i strategiczne, metodyka grywalizacyjna
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych
  • Prezentacje, mini wykłady, sesje burzy mózgów
  • Dyskusje grupowe, zadania indywidualne i zespołowe
  • Odgrywanie ról i scenek
Podsumowania: Każde zadanie praktyczne kończy się sesją wymiany refleksji i spostrzeżeń (sharing session). Trener podsumowuje poszczególne bloki zagadnień. Wykorzystywane są także testy i środki audiowizualne, takie jak kamery video czy fragmenty filmów szkoleniowych. Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Formuła warsztatu stacjonarnego:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Prowadzone przez trenerów praktyków z kilkunastoletnim doświadczeniem

3. WARSZTATY ONLINE

Metodyka szkoleniowa:

Warsztaty online są również prowadzone metodami aktywnymi, z naciskiem na interaktywność i wymianę doświadczeń. Wykorzystywane są różne technologie transmisji video i narzędzia cyfrowe: Formy aktywności:
  • Praca w podgrupach, dyskusja na forum, burza mózgów
  • Case study, quizy, gry online
  • Zadania indywidualne, wykorzystanie chatów moderowanych
Technologie:
  • Zoom, MS Teams, Google Meet, Clickmeeting
  • Narzędzia: Mural, Miro, Padlet, Mentimeter
Podsumowania: Podobnie jak w szkoleniu stacjonarnym, uczestnicy będą mieli okazję planować zadania wdrożeniowe i wypróbować nowe kompetencje. Stały kontakt z trenerem i grupą (zamknięta grupa dyskusyjna, sesje pytań i odpowiedzi). Formuła warsztatu online:
  • 2 dni szkoleniowe (16 godzin, najczęściej 4x4h lub 2x8h)
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Minimalna liczba uczestników: 6 osób
  • Zajęcia realizowane najczęściej w formie 2-4 spotkań 4h, oddzielonych 1-2 tygodniowym czasem pracy wdrożeniowym
Plan Działań Wdrożeniowych (PDW):
  • Transfer wiedzy do środowiska pracy
  • Zastosowanie nowych kompetencji w praktyce
  • Monitoring realizacji i postępów
  • Wzrost motywacji do zmiany nawyków
Pre i post work: Wszystkie szkolenia są poprzedzone pre i post workami, w tym zadaniami, zapoznaniem się z konkretnymi treściami i case study.

Kontakt




    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.