certyfikowany trener standardu HRD BP,
trener biznesu, coach, doradca zawodowy
W zakresie marketingu specjalizuje się w: tworzeniu wielowymiarowych strategii marketingowych, wielopłaszczyznowych analiz konkurencji, klientów i konsumentów, segmentacji oraz oceny potencjału rynku, tworzeniu oraz rozwoju marek, budowaniu konkurencyjnych „propozycji wartości” dla klientów firmy (customer value proposition), zarządzaniu i optymalizacji portfela produktów, innowacji produktowych oraz procesach rozwoju nowych produktów, optymalizacji strategii cenowych, zarządzaniu rentownością produktów oraz biznesu (audyty rentowności), tworzeniu strategii komunikacji oraz aktywizacji marek (ATL / BTL / Digital), rozwoju długo i krótko terminowych programów wsparcia sprzedaży, category management, budowaniu i rozwijaniu zespołów marketingowych i sprzedażowych oraz audytach oraz rozwoju procesów marketingowych.
W zakresie marketingu specjalizuje się w: tworzeniu wielokanałowych strategii sprzedażowych (B2C / B2B / e-commerce), zarządzaniu procesem sprzedaży (B2C / B2B / e-commerce), segmentacji oraz ocenie potencjału klientów / kanałów sprzedażowych, zarządzaniu rentownością klientów (audyty rentowności), budowaniu konkurencyjnych „propozycji wartości” dla klienta (customer value proposition), zarządzaniu i aktywizacji klientów (Key Account Managment), tworzeniu operacyjnych planów sprzedaży (SOP), budowaniu i optymalizacji działów sprzedaży, budowaniu systemów wynagradzania i motywacji zespołów sprzedażowych, definiowaniu i wdrażaniu systemów CRM / aplikacji wsparcia sprzedaży
Kluczowe umiejętności sprzedażowe: wielokanałowe budowanie strategii route-to-market na wielu rynkach, segmentacje klientów, propozycje wartości dla klientów, zarządzanie dużymi klientami kluczowymi, zarządzanie dystrybutorami, negocjacje dużych kontraktów, rozwój nowych firm, przetargi lokalne/regionalne, zarządzanie P&L, doradztwo w zakresie sprzedaży opartej na wartościach
Kluczowe umiejętności marketingowe: budowanie strategii marki, rozwój marki i nowych produktów, zarządzanie dużym portfolio, ATL, BTL, komunikacja cyfrowa (w tym SEM/SEO, strony internetowe, platformy B2B, aplikacje), zarządzanie cenami i przychodami, wywiad rynkowy (analiza rynku, badania rynku, trendy), zarządzanie projektami (wielofunkcyjne, lokalne/międzynarodowe), trade marketing, procesy marketingowe
Kluczowe umiejętności w zakresie zarządzania zespołem: zarządzanie wielonarodowymi i rozproszonymi zespołami sprzedaży i marketingu, zarządzanie międzynarodowymi i cross-funkcjonalnymi zespołami, coaching i mentoring.Absolwent Zarządzania i marketingu na UW oraz Sayfol International School in Kuala Lumpur.
Skuteczny, ambitny menedżer, zorientowany na ludzi i wyniki z ponad 20-letnim wszechstronnym doświadczeniem handlowym zdobytym w dużych, międzynarodowych firmach FMCG, Consumer Durables (B2C) / Oil industry (B2B) w Polsce i zagranicą m.in.: Petronas Lubricants International (Head of Direct Sales Industrial Europe, Global Marketing Manager), Rovese (Marketing Director Central Europe, Global Brand Manager), Akzo Nobel Decorative Coatings (Business Excellence Manager CEE, Senior Brand Manager).
„Z natury jestem niepoprawnym optymistą, który wierzy, że w życiu wszystko można osiągnąć z odrobiną dobrej woli i duża dozą metodycznej i zespołowej pracy. Ciekawość ludzi i świata sprawia, że każdą wolną chwilę spędzam aktywnie poza domem”.